NUMER 03/2022
NUMER 03/2022
Temat numeru:
Wojna w Ukrainie
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Podlaskie: Całoroczne pociągi do Walił? „Nie ma taboru i kadr”

| Kasper Fiszer 29.08.2019 3,8k

Podlaskie: Całoroczne pociągi do Walił? „Nie ma taboru i kadr”
Pociąg osobowy w Waliłachfot. Adrian Grycuk, lic. CC BY-SA 3.0 pl
Choć województwo podlaskie chciałoby uruchamiać całoroczne pociągi do Walił, na razie nie pojawią się one w rozkładzie. Samorząd tłumaczy to ograniczonymi możliwościami kadrowymi i taborowymi przewoźnika. Regionalne władze nie utworzą też w zamian połączenia autobusowego, bo choć twierdzą, że mogłyby finansować kursy kolejowe, wskazują, że za przewozy po drogach powinno zapłacić starostwo powiatowe.
W okresie letnim Przewozy Regionalne uruchamiają na zlecenie samorządu województwa podlaskiego pociągi kursujące po linii kolejowej nr 37 Białystok – Zubki Białostockie na jej czynnym odcinku Białystok – Waliły. Dwie pary kursów o handlowych nazwach „Poleski” i „Radunin” mają charakter weekendowy i będą wykonywane do końca września. Rozkład jazdy przewiduje także dodatkowy pociąg „Borowik”, który pojedzie z Walił do Białegostoku 14 września.

Przewoźnik ma za mało pracowników i pojazdów

Czy jest szansa, by na tej trasie po wielu latach przerwy ponownie kursowały pociągi o charakterze codziennym, a nie turystyczno-rekreacyjnym? – Samorząd województwa rozważał i nadal rozważa możliwość uruchomienia połączeń kolejowych w dni robocze na odcinku Białystok – Waliły – mówi Izabela Smaczna-Jórczykowska, rzecznik prasowy marszałka województwa podlaskiego. W najbliższym czasie z pewnością takie kursy nie pojawią się jednak w rozkładzie jazdy.

Nasza rozmówczyni stwierdza bowiem, że Urząd Marszałkowski Województwa Podlaskiego zwrócił się już do Przewozów Regionalnych, które realizują wszystkie połączenia kolejowe zlecane przez samorząd, z wnioskiem o ustalenie, czy całoroczna obsługa linii nr 37 byłaby możliwa. – Przewoźnik poinformował, że na chwilę obecną w związku z ograniczonymi zasobami kadrowo-taborowymi nie jest w stanie uruchomić codziennych przewozów do Walił – mówi. – Województwo jest operatorem przewozów, a ich realizacja zależy od posiadanych przez operatora zasobów ludzkich i taborowych – dodaje.

Frekwencja jest dobra, ale zrezygnowano z kursów październikowych

Być może przynajmniej tymczasowym rozwiązaniem problemu dojazdu do miejscowości położonych wzdłuż trasy byłoby uruchomienie przez UMWP połączenia autobusowego. Część samorządów wojewódzkich otwiera właśnie regionalne linie dzięki dotacji z Funduszu rozwoju połączeń autobusowych, ale białostocki urząd marszałkowski na taki krok – przynajmniej na tej trasie – się nie zdecyduje. – Jednostką uprawnioną do realizacji przewozów autobusowych z rządowego funduszu wsparcia jest w przypadku linii Białystok – Waliły powiat, który może zorganizować przedmiotową linię – argumentuje nasza rozmówczyni.

Izabela Smaczna-Jórczykowska podkreśla przy tym, że sezonowe pociągi Białystok – Waliły cieszą się zainteresowaniem zarówno mieszkańców regionu, jak i turystów. – W 2018 r. połączenia kursowały w okresie od kwietnia do października. Miesiącem, w którym przewiezionych było najwięcej osób, był maj, a najniższa frekwencja została zanotowana w październiku. W tym roku pociągi uruchamiane są od kwietnia i zakończą kursowanie z końcem września – mówi. Dodaje, że podobnie jak rok temu, najwięcej pasażerów skorzystało z połączenia w maju.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2022
NUMER 03/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy numer "Rynku Kolejowego". Tematem głównym miesięcznika po raz pierwszy jest bowiem wojna. Nie mogło być jednak inaczej, skoro ta tragiczna sytuacja wpływa nie tylko na naszych sąsiadów, ale i na nas, na tak wiele sposobów. W numerze podsumowaliśmy zarówno działania podejmowane przez polskie koleje, w tym przewóz uchodźców i pomocy, jak i niesamowitą odwagę i poświęcenie kolejarzy Ukrzaliznyci. Wiele uwagi poświęcamy też wpływowi wojny na logistykę i gospodarkę. W pozostałej części numeru szczególnie polecamy naszą rozmowę z prezesem PKP PLK i materiały o programie Kolej Plus.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5