NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

Pociąg Berlin – Warszawa. Niemcy wyłączyli wagony

| Jakub Madrjas/Witold Urbanowicz 19.07.2018 142

Pociąg Berlin – Warszawa. Niemcy wyłączyli wagony
Fot. Nicolas Biały, SM42.pl
W ostatnią niedzielę 15 lipca niemiecka obsługa pociągu EC z Berlina do Warszawy z powodu usterki technicznej wyłączyła z przewozu aż dwa wagony. W efekcie pasażerowie I klasy musieli odbyć podróż na stojąco do polskiej granicy, gdzie obsługa PKP Intercity je włączyła. Z kolei wczoraj (18 lipca) jeden z BWE nie pojechał wcale.
Ostatnio coraz częściej pojawiają się głosy o spadku jakości usług oferowanych przez spółkę PKP Intercity. Argumentów może dostarczyć chociażby ostatnia sytuacja z niedzieli 15 maja z pociągu EC 43 Berlin – Warszawa. Jak poinformowała nas Iwona Budych ze Stowarzyszenia Inicjatywy Polsko-Niemieckiej Kolei Pasazerskiej, niemiecka obsługa pociągu wyłączyła z przewozu dwa wagony z powodu awarii urządzeń elektrycznych. W efekcie pasażerowie mający bilet na 1. klasę musieli jechać w tłoku, bez miejsc siedzących w 2. klasie.

Polska obsługa włączyła wagony z usterką

PKP Intercity potwierdza, że do zdarzenia doszło. – Po przejechaniu granicy i przejęciu składu przez naszą obsługę wagony te zostały sprawdzone i następnie udostępnione pasażerom – poinformowała Inicjatywę Agnieszka Serbeńska, rzecznik prasowy PKP Intercity. Pasażerowie 1. klasy musieli jednak jechać do Poznania bez klimatyzacji. – W Poznaniu, podczas postoju, dyżurująca ekipa elektryków, usunęła usterkę i skład wyjechał w dalszą trasę zupełnie sprawny. Za nieprzewidzianą, nagłą, krótkotrwałą usterkę, przepraszamy naszych Pasażerów i zapewniamy, że tam, gdzie jest to możliwe, dyżurujące całą dobę ekipy usuwają nagłe usterki na bieżąco. PKP Intercity dokłada wszelkich starań, by zapewnić pasażerom komfort podróży – wyjaśniła Serbeńska.

Pasażerom w ramach rekompensaty wydano poczęstunek z WARS-u. PKP Intercity nieustannie w tego typu przypadkach przypomina, że pasażerowie mogą składać reklamacje. – Taki wniosek można złożyć w jednej z wyznaczonych do tego kas biletowych, znajdujących się na największych stacjach w kraju, za pośrednictwem poczty lub formularza na stronie intercity.pl. Reklamacja rozpatrywana jest indywidualnie, w terminie do 30 dni – wskazuje Serbeńska.

Pociąg nie pojechał

Do kolejnego incydentu doszło wczoraj (18 lipca). Jak poinformowało pasażerów PKP Intercity, w związku z trudnymi warunkami atmosferycznymi (silny wiatr) na terenie kolei w Niemczech (DB) pociąg EIC 71004/5 relacji Berlin – Warszawa Wschodnia został odwołany na całej trasie Berlin – Warszawa Wschodnia. Podróżni musieli skorzystać z pociągu Berlin – Gdynia z przesiadką na  IC 71102 Warta w Poznaniu. 

Biuro prasowe Deutsche Bahn podało "Rynkowi Kolejowemu", że skład, który miał obsłużyć połączenie, miał awarię na stacji Elsterwerda podczas wcześniejszego kursu jako IC2078 z Drezna do Berlina (prawdopodobnie został uszkodzony po najechaniu na powalone drzewo). I to w związku z koniecznością jej usunięcia nie wyjechał w podroż do Polski.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Berlin (252)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Berlin (252)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5