Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Po moście nad Sundem z ETCS. „Bardzo ważny krok dla Europy"

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
16-02-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Po moście nad Sundem z ETCS. „Bardzo ważny krok dla Europy"
Fot. Johan Nilsson/ØresundsbronMost nad Sundem
Na Moście Øresund, który łączy Szwecję z Danią, uruchomiono Europejski System Sterowania Pociągiem. To jeden z elementów projektu, który ma umożliwić przejazd z Niemiec przez Danię do Szwecji, dzięki eksploatowaniu tylko tego systemu.

16-kilometrowa przeprawa nad Cieśniną Sund, składająca się z 8-kilometrowego mostu, 3,5-kilometrowego tunelu i przyczółków, jest jedną z najważniejszych w Europie. Poza autami poruszają się po niej pociągi, które łączą Danię ze Szwecją. Od tego mostu rozpoczął się montaż systemu ERTMS, który ma współpracować z pokładowymi systemami bezpieczeństwa ETCS.

W grudniu 2020 roku zakończono z sukcesem walidację systemu, a w lutym 2021 roku jazdy sprawdzające przeprowadzono na lokomotywie Siemens Vectron. W elektrowozie zainstalowano system bezpieczeństwa Trainguard200, który oprócz obsługi ERTMS, współpracuje też z krajowymi systemami bezpieczeństwa w Szwecji (ATC-2) I Danii (ZUB 123). Jazdy wypadły pomyślnie.

– Jesteśmy dumni, że jazdy demonstracyjne zakończyły się sukcesem. Lokomotywy Vectron potwierdziły swoją pełną zdolność do operowania na różnych systemach pomiędzy państwami, wykorzystując różne systemy bezpieczeństwa, a zwłaszcza ERTMS. Cieszymy się, że jazdy walidacyjne udało się zorganizować pomimo trwającej epidemii koronawirusa – powiedział Andre Rodenbeck, prezes oddziału Rail Infrastructure w Siemens Mobility.

– Montaż systemu ERTMS na Moście Øresund jest dla nas, a także dla całej Europy, bardzo ważnym krokiem. W przyszłości będziemy w stanie zaoferować znacznie łatwiejsze warunki przekraczania granic dzięki obecności tego systemu bezpieczeństwa – powiedział Rolf Sundqvist, dyrektor zarządzający kolejową częścią Mostu Øresund.

Montaż systemów ERTMS postępuje także na liniach kolejowych w regionach przyległych do mosty zarówno po stronie duńskiej jak i szwedzkiej. Do pełnej obsługi tego systemu zamówiono w Alstomie 77 kompletów pokładowych urządzeń ETCS, które będą montowane w zespołach trakcyjnych X31, które łączą przez most regiony po obu stronach morskiej granicy. Operacja ma się zakończyć w 2023 roku. ETCS ma być przygotowany także do obsługi lokalnych systemów bezpieczeństwa, podobnie jak miało to miejsce w wypadku testowej lokomotywy Vectron.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Do Radomia 120 km/h. ETCSu nie będzie w najbliższych latach

Infrastruktura

Do Radomia 120 km/h. ETCSu nie będzie w najbliższych latach

Michał Szymajda 22 marca 2023

Siemens Mobility zamontuje ETCS w holenderskich pociągach z lat 90.

Tabor i technika

Dekada prób montażu ETCS w Husarzach. Kolejne fiasko

Tabor i technika

Zobacz również:

Do Radomia 120 km/h. ETCSu nie będzie w najbliższych latach

Infrastruktura

Do Radomia 120 km/h. ETCSu nie będzie w najbliższych latach

Michał Szymajda 22 marca 2023

Siemens Mobility zamontuje ETCS w holenderskich pociągach z lat 90.

Tabor i technika

Dekada prób montażu ETCS w Husarzach. Kolejne fiasko

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5