NUMER 05/2022
NUMER 05/2022
Temat numeru:
Rynek taboru kolejowego
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Po moście nad Sundem z ETCS. „Bardzo ważny krok dla Europy"

| Michał Szymajda 16.02.2021 1,6k

Po moście nad Sundem z ETCS. „Bardzo ważny krok dla Europy"
Most nad SundemFot. Johan Nilsson/Øresundsbron
Na Moście Øresund, który łączy Szwecję z Danią, uruchomiono Europejski System Sterowania Pociągiem. To jeden z elementów projektu, który ma umożliwić przejazd z Niemiec przez Danię do Szwecji, dzięki eksploatowaniu tylko tego systemu.
16-kilometrowa przeprawa nad Cieśniną Sund, składająca się z 8-kilometrowego mostu, 3,5-kilometrowego tunelu i przyczółków, jest jedną z najważniejszych w Europie. Poza autami poruszają się po niej pociągi, które łączą Danię ze Szwecją. Od tego mostu rozpoczął się montaż systemu ERTMS, który ma współpracować z pokładowymi systemami bezpieczeństwa ETCS.

W grudniu 2020 roku zakończono z sukcesem walidację systemu, a w lutym 2021 roku jazdy sprawdzające przeprowadzono na lokomotywie Siemens Vectron. W elektrowozie zainstalowano system bezpieczeństwa Trainguard200, który oprócz obsługi ERTMS, współpracuje też z krajowymi systemami bezpieczeństwa w Szwecji (ATC-2) I Danii (ZUB 123). Jazdy wypadły pomyślnie.

– Jesteśmy dumni, że jazdy demonstracyjne zakończyły się sukcesem. Lokomotywy Vectron potwierdziły swoją pełną zdolność do operowania na różnych systemach pomiędzy państwami, wykorzystując różne systemy bezpieczeństwa, a zwłaszcza ERTMS. Cieszymy się, że jazdy walidacyjne udało się zorganizować pomimo trwającej epidemii koronawirusa – powiedział Andre Rodenbeck, prezes oddziału Rail Infrastructure w Siemens Mobility.

– Montaż systemu ERTMS na Moście Øresund jest dla nas, a także dla całej Europy, bardzo ważnym krokiem. W przyszłości będziemy w stanie zaoferować znacznie łatwiejsze warunki przekraczania granic dzięki obecności tego systemu bezpieczeństwa – powiedział Rolf Sundqvist, dyrektor zarządzający kolejową częścią Mostu Øresund.

Montaż systemów ERTMS postępuje także na liniach kolejowych w regionach przyległych do mosty zarówno po stronie duńskiej jak i szwedzkiej. Do pełnej obsługi tego systemu zamówiono w Alstomie 77 kompletów pokładowych urządzeń ETCS, które będą montowane w zespołach trakcyjnych X31, które łączą przez most regiony po obu stronach morskiej granicy. Operacja ma się zakończyć w 2023 roku. ETCS ma być przygotowany także do obsługi lokalnych systemów bezpieczeństwa, podobnie jak miało to miejsce w wypadku testowej lokomotywy Vectron.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 05/2022
NUMER 05/2022
Najnowszy numer "Rynku Kolejowego" poświęcamy tematowi taboru kolejowego. Doskonałą okazją do tego było Europejskie Forum Taborowe, który przyniosło wiele ważnych dyskusji. Przyszłością, która już teraz wjeżdża na tory są pociągi hybrydowe i wodorowe. Coraz bliżej jest też do uruchomienia środków unijnych, a przewoźnicy zaczynają ogłaszać przetargi.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5