NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Połączenia dalekobieżne po latach wróciły do Łupkowa [zdjęcia]

| Michał Szymajda 25.06.2018 9,6k

Połączenia dalekobieżne po latach wróciły do Łupkowa [zdjęcia]
Pierwszy planowy TLK Karpaty w Łupkowie Fot. SKPL
Połączenia dalekobieżne po latach wróciły do Łupkowa [zdjęcia]
Połączenia dalekobieżne po latach wróciły do Łupkowa [zdjęcia]
Połączenia dalekobieżne po latach wróciły do Łupkowa [zdjęcia]
Połączenia dalekobieżne po latach wróciły do Łupkowa [zdjęcia]
Połączenia dalekobieżne po latach wróciły do Łupkowa [zdjęcia]
Połączenia dalekobieżne po latach wróciły do Łupkowa [zdjęcia]
23 czerwca rozpoczęły się regularne, codzienne kursy pociągów z Jasła do urokliwego Łupkowa tuż przy granicy ze Słowacją. Pociągi uruchamiane przez SKPL znalazły się w siatce połączeń PKP Intercity, a więc można tu dojechać nawet z nadmorskiej Gdyni.
Można powiedzieć, że to absolutna nowość, ponieważ dalekobieżne składy nie docierały do Łupkowa od dziesięcioleci, a z roku na rok uruchamiano jedynie połączenia regionalne, najczęściej tylko w sezonie i w weekendy. Takie weekendowe połączenia do Łupkowa z Sanoka i Rzeszowa będą w tym roku uruchamiać ponownie także Przewozy Regionalne. Jeden pociąg w niedzielę i dwa pociągi w soboty pojadą nawet przez Łupków do Medzilaborców, już po słowackiej stronie Karpat.

Obecnie wyjeżdżającym z Gdyni (18:18) TLK Karpaty dotrzemy przez Warszawę i Kraków do Jasła, gdzie będzie na nas czekał autobus szynowy w barwach SKPL (przesiadki z drzwi do drzwi). Stąd dojedziemy już przez Sanok i Zagórz do Łupkowa (9:19). Pojazd uruchamiany jest w ramach umowy z PKP Intercity, więc bilety w Bieszczady kupimy w dowolnej kasie PKP Intercity lub poprzez stronę intercity.pl.

Tu jednak pojawiają się pierwsze problemy, bo choć pociąg SKPL uruchamiany jest jako pociąg PKP Intercity i zarówno pociąg do Jasła jak i do Łupkowa są skomunikowane „na twardo”, to portal intercity.pl ostrzega nas czerwoną czcionką, że 3 minuty na przesiadkę może być za mało… Doprawdy trudno nam pojąć, jak jeszcze bardziej odstraszyć pasażerów od korzystania z możliwość dotarcia do Łupkowa koleją. Niemniej SKPL – podwykonawca PKP Intercity – po pierwszych dniach kursowania do Łupkowa jest pełen optymizmu.



– Pierwsze kursy odbyły się bez problemów, nasz bardzo wygodny spalinowy zespół trakcyjny SN84 „Mucha” przewiózł już pierwszych pasażerów – powiedział odpowiedzialny za komunikacje w SKPL Albert Mikołajczyk. – Zachęcamy innych pasażerów, także cyklistów, do korzystania z oferty. W spalinowym pociągu są przygotowane specjalne miejsca dla nich, mamy też bardzo wygodne 6-osobowe przesiały – dodał (więcej na temat pojazdu tutaj).

Bilet na cały odcinek trasy TLK Karpaty z Gdyni do Łupkowa kosztuje 105 zł (bilet normalny), z Warszawy – 80 zł. Koszt dojazdu można znacznie obniżyć, korzystając z oferty biletów weekendowych PKP Intercity (81 zł za przejazd w klasie 2., ważny od piątku, od godziny 19, do poniedziałku, do 6 rano), lub kupując bilet normalny z wyprzedzeniem.

Warto zwrócić uwagę, że SKPL, ze swojej własnej inicjatywy, po dojeździe pociągu TLK Karpaty do Łupkowa uruchamia pociąg osobowy "Bieszczadzki Łącznik" z powrotem do Sanoka, a później z Sanoka do Łupkowa, tuż przed odjazdem pociągu TLK Karpaty w kierunku Jasła i Gdyni.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5