NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Po incydencie w Tłuszczu: Warszawscy maszyniści IC zapoznają szlak na Białystok

| Jakub Madrjas 03.10.2017 8,5k

Po incydencie w Tłuszczu: Warszawscy maszyniści IC zapoznają szlak na Białystok
Luty 2013, TLK wjeżdża na stację TłuszczFot. Mateusz Freyberg, SM42.pl
Przed miesiącem doszło do nieprzyjemnej dla pasażerów sytuacji na stacji Tłuszcz. Maszynista pociągu TLK Podlasiak 81102 nie wznowił jazdy, bo skończył mu się czas pracy. PKP Intercity zapewnia, że wyciągnęło wnioski z tego zdarzenia. 
Do zdarzenia doszło 1 września. Pociąg TLK Podlasiak 81102 , relacji Szczecin Główny – Suwałki zatrzymał się w Tłuszczu i nie ruszył przed kolejne trzy godziny. Prowadzącego pociąg powinien standardowo zmienić inny maszynista, ale go nie było. Wyznaczona w zastępstwie osoba pojawiła się na stacji dopiero po trzech godzinach. Więcej pisaliśmy o tym tutaj. – Działanie maszynisty było oczywiście poprawne – skomentował prezydent Związku Zawodowego Maszynistów Leszek Miętek.
 
Jak informuje "Rynek Kolejowy" rzeczniczka PKP Intercity Agnieszka Serbeńska, postępowanie wyjaśniające zdarzenie potwierdziło brak winy maszynisty za zaistniałą sytuację – zatrzymanie pociągu w Tłuszczu nastąpiło w wyniku zakończenia przez niego czasu pracy. –Wdrożone postępowanie wyjaśniające wykazało, że można było uniknąć postoju pociągu z powodu braku podmiennej obsługi trakcyjnej. PKP Intercity wyciągnęło konsekwencje wobec pracownika, który nie dopełnił obowiązków służbowych – zapewnia rzeczniczka, która przypomina też, że PKP Intercity podjęło decyzję o przyznaniu w ramach rekompensaty zwrotu 100% opłaty uiszczonej za przejazd dla podróżnych pociągu TLK Podlasiak, którzy 1 września oczekiwali na stacji Tłuszcz na kontynuowanie podróży. 

W całej sytuacji najbardziej zaskakujący był czas oczekiwania na zastępstwo dla nieobecnego maszynisty. Dlaczego trwało to trzy godziny, skoro z Warszawy, gdzie maszynistów nie brakuje, jedzie się dużo krócej? – Obsługa trakcyjna na trasach pociągów jest podzielona na odcinki przydzielone do Sekcji Eksploatacji Pojazdów Trakcyjnych w poszczególnych Zakładach spółki PKP Intercity. Na takiej podstawie tworzony jest harmonogram obsługi danego pociągu przez poszczególne sekcje z podziałem na pracowników. W sytuacji jaka miała miejsce w Tłuszczu nie można było zadysponować do obsługi pociągu maszynisty z Sekcji w Zakładzie w Warszawie ze względu na brak znajomości szlaku – informuje Agnieszka Serbeńska.

PKP Intercity zapewnia, że odpowiednie przygotowanie maszynistów warszawskiego Zakładu, a więc zapoznanie ich ze szlakiem na Białystok, jest już planowane.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5