NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Płock: Od stycznia bezpośredni pociąg do Katowic i Łodzi

| Kasper Fiszer 27.11.2020 281

Płock: Od stycznia bezpośredni pociąg do Katowic i Łodzi
Pociąg pospieszny do Płocka w roku 2006fot. Kasper Fiszer
W styczniu przyszłego roku oferta kolejowa dla mieszkańców Płocka ulegnie istotnej poprawie. W rozkładzie jazdy pojawi się bowiem pierwszy po 14 latach pociąg dalekobieżny – do Katowic przez Łódź i Częstochowę. PKP Intercity zapowiada, że dzięki postojom w Płocku oraz w Gostyninie dostęp do usług spółki zyska łącznie ok. 140 tys. osób.
Jak zwrócili naszą uwagę czytelnicy, w pierwotnych założeniach nowego rozkładu jazdy uwzględniono pierwszy po wieloletniej przerwie pociąg dalekobieżny do Płocka. Wiemy już, że kurs ostatecznie nie wejdzie do grafiku połączeń w grudniu. Mimo to mamy dobre informacje dla mieszkańców zachodniej części Mazowsza: pociąg zostanie uruchomiony za półtora miesiąca. Wtedy na płocką stację kolejową po raz pierwszy wjedzie TLK „Chemik” z Katowic.

Bezpośrednio do Łodzi i Katowic, z przesiadką do Krakowa

Jak informuje przewoźnik, uruchomiona zostanie jedna para kursów relacji Płock – Katowice – Płock z postojami pośrednimi m.in. w Gostyninie, Kutnie, Łodzi-Widzewie i Częstochowie. – Ze względu na uwarunkowania związane z pandemią pociąg TLK „Chemik” rozpocznie kursowanie 10 stycznia 2021 r. – zapowiada Katarzyna Grzduk, rzecznik prasowy spółki. Zwraca uwagę, że uruchomienie kursu będzie oznaczać włączenie w siatkę przewoźnika Płocka i Gostynina, a więc miast zamieszkałych łącznie przez ok. 140 tys. osób.

Zapewnia także, że dogodną możliwość dotarcia w różne rejony kraju zapewnią przesiadki, np. w Łodzi na pociąg IC „Kazimierz” do Krakowa. – Odjazd z Płocka zaplanowano na 5:24 – informuje nasza rozmówczyni. Podróż do Łodzi potrwa nieco ponad dwie godziny, do Katowic – około pięciu. Kurs powrotny przybędzie do Płocka kilka minut po 23:00. Jak przewiduje PKP Intercity, wkrótce czas podróży ulegnie skróceniu. Na razie trasa pociągu będzie bowiem biegła nieco naokrężnie, przez Łowicz i Koluszki. Po otwarciu modernizowanej obecnie linii kolejowej nr 16 „Chemik” pojedzie zaś standardowym korytarzem przez Łęczycę i Zgierz.

Kiedyś jednostką elektryczną, wkrótce lokomotywą z wagonami

Kurs będzie realizowany codziennie. – Obsługiwać go będzie skład wagonowy – zapowiada Katarzyna Grzduk. Przewoźnik informuje także, że pociąg prowadzony będzie lokomotywą elektryczną serii EU07 lub EP07.

Ostatnim pociągiem pospiesznym dojeżdżającym do Płocka był „Koziołek” uruchamiany przez ówczesne PKP Przewozy Regionalne do roku 2007. Jego likwidacja tłumaczona była niewielkim zainteresowaniem podróżnych. Połącznie obsługiwane było jednostką elektryczną serii ED72.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5