NUMER 09/2022
NUMER 09/2022
Temat numeru:
Innotrans 2022
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PLK z umową na remont Jarocin – Gniezno

| Kasper Fiszer 18.07.2017 2,7k

PLK z umową na remont Jarocin – Gniezno
fot. Lichen99 CC BY-SA 3.0 pl
Przywrócenie ruchu pociągów pasażerskich dzięki znacznej poprawie parametrów technicznych to główny cel stawiany przed remontem linii nr 281 na jej odcinku wielkopolskim. Dziś podpisano umowę na kolejny etap toczącej się tzw. rewitalizacji trasy. Cała przebudowa ma zakończyć się w czerwcu przyszłego roku.
Dziś rano PKP Polskie Linie Kolejowe podpisały umowę na dalsze prace na odcinku linii nr 281 pomiędzy Jarocinem a Gnieznem. Zarządca infrastruktury chce, by kompleksowy remont trasy łączącej oba te miasta z Wrześnią przyczynił się do przywrócenia ruchu pasażerskiego. Pociągi regionalne przestały kursować tam zasadniczo przed pięcioma laty, choć w 2013 r. na krótko przywrócono je do rozkładu jazdy.

Infrastruktura komunikacyjna kluczowa dla funkcjonowania państwa

– Z punktu widzenia pasażera korzyści z tej inwestycji są oczywiste – mówił podczas krótkiej konferencji prasowej wojewoda wielkopolski Zbigniew Hoffmann. Podkreślał, że realizacja robót wpisuje się nie tylko w ogół prac założonych w Krajowym Programie Kolejowym, ale także w całą politykę transportową państwa. W Wielkopolsce realizowane mają być także szerokie prace drogowe. – Sprawne, funkcjonalne i przyjazne dla obywatela państwo to państwo, w którym jest bardzo dobra infrastruktura komunikacyjna – ocenił.

Zakontraktowane dziś roboty mają objąć przebudowę czterech stacji – Gębarzewo, Marzenin, Czerniejewo i Żydowo. Tamtejsze perony zostaną podwyższone, będą też wyposażone w pochylnie i w lepsze oświetlenie. Ponadto wymienione zostaną 23 km toru, a 24 obiekty inżynieryjne przejdą remont określany przez PKP PLK jako rewitalizacja. Wykonawca prac, konsorcjum Alusta Poznań – Dolkom Wrocław, otrzyma ok. 43 mln zł.

PLK chce skupiać się nie tylko na liniach magistralnych

– Niedawno podpisywaliśmy wielkie umowy dotyczące Wielkopolski, np. związane z modernizacją linii E20. W porównaniu z nimi ta dzisiejsza jest pod względem kwoty stosunkowo mała, ale ma dużą wagę, bo pozwoli przywrócić ruch kolejowy – ocenił Arnold Bresch, członek zarządu PKP PLK. – Pokazuje ona także intencje i rządu, i PKP PLK. Skupiamy się nie tylko na liniach magistralnych, ale także na tych o znaczeniu regionalnym – przekonywał.

Prace mają zakończyć się w czerwcu 2018 r. Prędkość maksymalna na całym objętym kontraktem odcinku ma zostać podniesiona do 120 km/h. – Dziś wynosi ona 80 km/h, do tego są punktowe ograniczenia – wskazywał Arnold Bresch. Podkreślał także, że inwestycja pozwoli na zwiększenie bezpieczeństwa ruchu, bo w jej ramach przebudowane zostanie 19 przejazdów kolejowo-drogowych.

Powrót pociągów pasażerskich za niecałe pół roku

Ruch pasażerski ma według informacji PKP PLK zostać przywrócony jeszcze przed zakończeniem realizacji podpisanego dziś kontraktu. – Pociągi powinny pojechać w grudniu, od nowego rozkładu jazdy 2017/2018 – czytamy w oficjalnym komunikacie prasowym spółki. Będzie to możliwe m.in. dzięki robotom przeprowadzonym już w ramach innych umów. Najważniejsze z nich dotyczyły mostu w Orzechowie.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 09/2022
NUMER 09/2022
Oddajemy w Państwa ręce wyjątkowy, dwujęzyczny numer "Rynku Kolejowego" przygotowany na targi Innotrans 2022. Warto przeczytać rozmowy z prezesami PKP SA, PKP PLK, UTK, Pesy, Siemens Mobility, Kolei Śląskich... oprócz tego piszemy o stanie bezpieczeństwa na kolei w Polsce i Europie, słynnym bilecie za 9 euro w Niemczech i o obiecującym kierunku ekspansji dla polskich firm z branży kolejowej. Zapraszamy do lektury! 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5