NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

PLK wymieni tory między Chojnicami a Kościerzyną. Będzie 120 km/h

| inf. pras. PKP PLK, oprac. ms. 15.03.2021 4,9k

PLK wymieni tory między Chojnicami a Kościerzyną. Będzie 120 km/h
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe
PKP Polskie Linie Kolejowe wymienią około 20 kilometrów torów na linii 211 Chojnice - Kościerzyna. Chodzi o odcinki linii w okolicach stacji Brusy, gdzie obecnie pociągi kursują z prędkością 50 km/h.
Zadanie jest kontynuacją prac prowadzonych w ostatnich latach. PLK za prawie 54 mln zł ze środków budżetowych wymieniły szyny i podkłady na ponad 30-kilometrowym odcinku. Poprawiono stan 55 przejazdów kolejowo-drogowych, m. in. w Żabnie koło Chojnic, Lubni i Brusach. Wyremontowano dwa wiadukty kolejowe w Chojnicach i Lipuszu, co przełożyło się na poprawę poziomu bezpieczeństwa w ruchu pociągów. Zakończenie obecnie zapowiedzianych prac za 20,3 mln zł. przewidziano w połowie czerwca 2021. Wykonawcą jest Pomorskie Przedsiębiorstwo Mechaniczno – Torowe.

Na odcinku Chojnice – Brusy, montowane są nowe urządzenia systemu sterowania ruchem, dzięki którym zwiększy się prędkość pociągów. Poziom bezpieczeństwa na styku dróg i torów zwiększy sygnalizacja na trzech przejazdach kolejowo-drogowych: na drodze Klawkowo – Krojanty, przy parkingu leśnym za przystankiem Męcikał oraz obok przystanku Żabno koło Chojnic. Zakończenie prac planowane do końca roku . Wartość robót to 4,5 mln zł. Prace wykonują Zakłady Automatyki i Telekomunikacji w Gdyni.

Po zakończeniu wszystkich prac i uzyskaniu wymaganych pozwoleń, pociągi pasażerskie między Chojnicami i Kościerzyną pojadą z prędkością do 120 km/h zamiast 50-80 km/h. 

PKP PLK w komunikacie informuje, że prace torowe wymuszają wprowadzenie komunikacji zastępczej za pociągi regionalne. Tymczasem ich liczba od grudnia wyraźnie zmalała z czterech par do dwóch, z których... i tak dwie pary wykonywane są autobusem. Czas przejazdu ZKA na tej trasie to godzina i 23 minuty. PLK zapewnia, że po remoncie dystans między Kościerzyną a Chojnicami będzie można pokonać w godzinę, jeśli tylko w ogóle pojadą po niej pociągi. Do tematu wrócimy.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5