Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK: Uruchomimy sygnalizacje przejazdowe w Łódzkiem

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
18-01-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK: Uruchomimy sygnalizacje przejazdowe w Łódzkiem
fot. Kasper FiszerPrzejazd kolejowy w Zgierzu (2014)
Zarządca infrastruktury czeka na realizację przyłączy energetycznych, które umożliwią uruchomienie nieczynnych sygnalizacji na szeregu przejazdów kolejowo-drogowych wzdłuż linii 15 i 16. Na razie nie wiadomo, kiedy dokładnie niezbędne prace wykona PGE Dystrybucja. PKP PLK zapewniają, że we wszystkich przypadkach zadbano o właściwe oznakowanie przejazdów do czasu rozpoczęcia normalnej pracy urządzeń.

PKP PLK wciąż nie uruchomiły zainstalowanych przed ok. dwoma laty sygnalizacji przejazdowych na przejazdach kolejowo-drogowych w regionie łódzkim. Dotyczy to szeregu lokalizacji wzdłuż linii kolejowych 15 Łódź Kaliska – Bednary i 16 Łódź Widzew – Zgierz na ich odcinkach Zgierz – Łowicz Przedmieście i Łódź Widzew – Zgierz. Nieczynne są urządzenia np. we wsi Marcjanka niemal bezpośrednio przy wiadukcie autostrady A2 na szlaku Glinnik – Swędów czy przy przystanku Glinnik Wieś.

Problem z sygnalizacjami dotyczy również przejazdów w ścisłej aglomeracji łódzkiej, w tym w Łodzi – w ciągu ul. Kasztelańskiej (przy przystanku Łódź Arturówek). – Czekamy na wykonanie przyłączeń do sieci elektrycznej – tłumaczy obecny stan Karol Jakubowski z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. – Przesłaliśmy do dystrybutora energii pytanie o stan zaawansowania prac. Obecnie oczekujemy na odpowiedź w tej sprawie – dodaje.

Dokładny termin uruchomienia sygnalizacji nie jest znany

– Sygnalizacja zostanie uruchomiona po realizacji umów przyłączeniowych przez PGE Dystrybucja SA – podsumowuje przedstawiciel zarządcy infrastruktury. Nie odpowiedział nam jednak wprost na pytanie, kiedy dokładnie może to nastąpić. Spółka nie wskazała też, czy od momentu ustawienia sygnalizacji do teraz na przejazdach, na których urządzenia nie pracują, doszło do bezpośredniego zagrożenia bezpieczeństwa, np. w wyniku zdarzeń z udziałem pieszych czy pojazdów drogowych.

– Przejazdy kolejowo-drogowe są właściwie oznakowane – zapewnił nas jedynie Karol Jakubowski. – Każdy kierowca, który zachowa się zgodnie z zasadami ruchu drogowego i bezpieczeństwa, może bezpiecznie przejechać na drugą stronę torów – dodał.

Niebawem dalsze prace na linii nr 16

Przypomnijmy, że na linii kolejowej nr 16 na jej łódzkim odcinku niebawem planowane są dalsze inwestycje. Z funduszy Regionalnego Programu Operacyjnego wybudowane zostaną tam dwa nowe przystanki kolejowe: Łódź Radogoszcz Wschód i Łódź Warszawska. Pierwszy powstanie przy ul. Kreciej i obsłuży osiedle o tej samej nazwie, drugi – przy ul. Warszawskiej (w okolicach wiaduktu nad linią tramwajową) na osiedlu Rogi. Niebawem ma zostać ogłoszony przetarg na realizację robót. Równocześnie przebudowane zostaną istniejące przystanki Stoki i Arturówek, a na Marysinie powstanie mijanka pozwalająca na zdecydowane podniesienie częstotliwości kursów. W ten sposób odtworzony zostanie dawny kształt linii z mijanką przy nieistniejącym już przystanku Łódź Radogoszcz (leżał on w bezpośrednim sąsiedztwie dzisiejszego peronu Łódź Marysin).
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Łódź – Łowicz: Szereg remontów obiektów inżynieryjnych

Infrastruktura

Łódź – Łowicz: Szereg remontów obiektów inżynieryjnych

Kasper Fiszer 29 marca 2018

PKP PLK rozważy budowę nowej linii Łódź – Kutno

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Łódź – Łowicz: Szereg remontów obiektów inżynieryjnych

Infrastruktura

Łódź – Łowicz: Szereg remontów obiektów inżynieryjnych

Kasper Fiszer 29 marca 2018

PKP PLK rozważy budowę nowej linii Łódź – Kutno

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5