NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

PLK: Trasa Jankowa Żagańska – Potok otwarta

| Kasper Fiszer 23.01.2019 111

PLK: Trasa Jankowa Żagańska – Potok otwarta
Linia nr 380 w okolicach Potokufot. MOs810, lic. CC BY-SA 4.0
Zarządca infrastruktury zakończył finansowany z kasy Ministerstwa Obrony Narodowej remont linii 380 na 22-kilometrowym odcinku do Potoku. Tam od trasy odgałęzia się bocznica wojskowa. Po zakończeniu inwestycji pociągi towarowe mogą rozwijać prędkość do 60 km/godz.
W zeszłym tygodniu o zakończeniu prac remontowych na linii 380 Jankowa Żagańska – Sanice poinformowało nas Ministerstwo Obrony Narodowej. Inwestycja toczyła się od 2016 r. i kosztowała resort – według przesłanego nam komunikatu – ok. 38 mln zł. Służby prasowe MON nie przekazały nam jednak żadnych szczegółów dotyczących przeprowadzonych robót, informując jedynie, że dane na ten temat mają charakter wrażliwy w kontekście obronności państwa.

Wymieniono 24 km torów i cztery rozjazdy

Nieco więcej o tej owianej aurą tajemnicy inwestycji mówi zarządca infrastruktury. Podstawową kwestią, którą rozstrzyga przekazane nam stanowisko PKP PLK, jest długość odcinka trasy, który został objęty pracami. – Roboty na linii kolejowej nr 380 Jankowa Żagańska – Sanice dotyczyły odcinka Jankowa Żagańska – Przewóz – stwierdza Bohdan Ząbek z Zespołu Prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych. Oznacza to, że tor został odtworzony na odcinku 22 km. Nieremontowany odcinek Przewóz – Sanice ma długość 10 km.

Jaki był zakres inwestycji? – Wymieniono ok. 24 km torów i cztery rozjazdy oraz przeprowadzono rewitalizację 45 obiektów inżynieryjnych (w tym czrerech mostów) – wylicza przedstawiciel zarządcy infrastruktury. – Poziom bezpieczeństwa zwiększyły prace na skrzyżowaniach toru i drogi: naprawiono nawierzchnię na 30 przejazdach kolejowych. Ponadto wykonano odwodnienie, a także roboty z branż sterowania ruchem kolejowym i elektroenergetycznej – dodaje.

Ostateczny koszt robót przekroczył 40 mln zł

Spółka informuje, że wszystkie prace zakończyły się w zeszłym miesiącu. – Od 9 grudnia 2018 r. linia jest dostępna dla ruchu towarowego, dla pociągów jadących z prędkością do 60 km/godz. i o nacisku na oś do 196 kN – czytamy w przesłanym nam komunikacie. Zarządca infrastruktury wskazał nam też, że całkowity koszt inwestycji wyniósł 42,5 mln zł – to o 4,5 mln zł więcej, niż wyliczał MON.

Linia kolejowa do Sanic stanowiła dawniej element ciągu do leżącej dziś w granicach Niemiec Horki. Most graniczny na Nysie Łużyckiej został jednak rozebrany i po drugiej wojnie światowej obsługiwano jedynie fragment znajdujący się w granicach ówczesnej PRL. Niewielki ruch pasażerski funkcjonował do 1984 r. Ostatni rozkład jazdy przewidywał kursowanie tylko jednej pary połączeń w relacji Żagań – Wymiarki (to przystanek położony w 13. kilometrze linii nr 380).
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

MON (21)
Linia 380 (3)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

MON (21)
Linia 380 (3)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5