NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

PLK: Spłaciliśmy zaległości wobec ZUE. Modernizacja linii nr 14 będzie kontynuowana?

| Kasper Fiszer 30.03.2020 74

PLK: Spłaciliśmy zaległości wobec ZUE. Modernizacja linii nr 14 będzie kontynuowana?
Stacja Łódź Kaliska – pociąg w kierunku Zduńskiej Wolifot. Kasper Fiszer
Zarządca infrastruktury zapewnia, że spłacił swoje zobowiązania wobec ZUE. Firma, która jest wykonawcą szeroko zakrojonych robót pomiędzy Łodzią Kaliską a Zduńską Wolą, poinformowała w połowie marca, że w związku z zaległościami finansowymi inwestora zamierza odstąpić od umowy z PKP PLK i zejść z placu budowy wraz z końcem marca. Wciąż czekamy na ostateczne rozstrzygnięcia w tej ważnej dla pasażerów z województwa łódzkiego i przewoźników towarowych sprawie.
W połowie marca przyszłość trwającej inwestycji toczącej się na linii kolejowej nr 14 pomiędzy Łodzią a Zduńską Wolą stanęła pod dużym znakiem zapytania. Wykonawca robót, ZUE, poinformował bowiem w komunikacie giełdowym, że podjął decyzję o odstąpieniu od umowy, która obejmowała projekt i prace budowlane. Spółka tłumaczyła to nieopłaceniem przez inwestora, PKP PLK, faktury wystawionej jeszcze w zeszłym roku.

Do wypracowania porozumienia zostało bardzo niewiele czasu

Przedsiębiorstwo podnosiło również, że opóźnienia w płatnościach za wykonane roboty zdarzały się już wcześniej, a inwestor nie poinformował, kiedy będzie w stanie spłacić swoje zobowiązania. Zarządca infrastruktury kolejowej nie zaprzeczył w nadesłanym do redakcji „Rynku Kolejowego” wyjaśnieniu, że ma zaległości finansowe wobec wykonawcy. Podkreślał przy tym, że znaczną większość swoich zobowiązań reguluje na czas, a niebawem opłaci także kwoty wynikające z kontraktu z ZUE.

ZUE zapowiedziało, że zejdzie z placu budowy wraz z końcem marca, chyba że dojdzie do porozumienia między spółkami. Wydaje się obecnie, że jest realna szansa, że do przerwy w robotach ostatecznie nie dojdzie. – Już kilka dni temu uregulowaliśmy wszystkie płatności wobec firmy ZUE SA – powiedział nam bowiem w piątek Mirosław Siemieniec, rzecznik prasowy PKP Polskich Linii Kolejowych.

PLK liczy na sukces negocjacji i partnerskie porozumienie

– Liczymy, że dzięki wypracowaniu partnerskich rozwiązań inwestycja będzie kontynuowana – dodał przedstawiciel inwestora. Swojego stanowiska w tej sprawie w piątek ani w czasie weekendu nie przedstawiło nam natomiast ZUE. Czekamy na ostateczne rozstrzygnięcia.

Zgodnie z informacjami przekazanymi nam przez PKP PLK wykonawca prowadzi obecnie prace na stacjach i przystankach Łask, Dobroń i Pabianice. Roboty toczą się także na odcinkach z Pabianic do Lublinka i z Łasku do Dobronia. – Przebudowywany jest też most nad Nerem, a realizacja inwestycji uwzględnia aktualne ograniczenia i zasady bezpieczeństwa – podkreśla Mirosław Siemieniec.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej na temat:

ZUE (219)
Linia 14 (70)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Biznes
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej na temat:

ZUE (219)
Linia 14 (70)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5