Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK rozpoczynają elektryfikację trasy do Zgorzelca

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Autor:

PKP PLK

Data publikacji:
04-09-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

We wrześniu PKP Polskie Linie Kolejowe rozpoczęły elektryfikację linii kolejowej z Węglińca do Zgorzelca. To ostatni odcinek na międzynarodowej trasie od Przemyśla, z którego nie mogły korzystać pociągi elektryczne. Nie będzie już konieczności zmiany lokomotyw w Węglińcu.

W 2020 r. pociągi pojadą do Zgorzelca bez konieczności zmiany w Węglińcu lokomotyw elektrycznych na spalinowe. Zakończyło się już projektowanie i od września ruszyły prace na ok. 30 km trasie. Rozpoczęły się na odcinku Węgliniec – Pieńsk, a później kontynuowane będą z Pieńska do Jędrzychowic. Wykonawca korzysta ze zgromadzonych wcześniej materiałów. W Pieńsku są betonowe i metalowe elementy konstrukcji, niezbędne do rozwieszenia sieci trakcyjnej. Prace nie spowodują przerwy w ruchu. Pociągi będą kursowały jednym z dwóch torów.

W ramach projektu – oprócz ustawienia konstrukcji i rozwieszenia sieci – zostaną wybudowane dwie podstacje trakcyjne w Pieńsku i Zgorzelcu. Ich zadaniem będzie zapewnienie odpowiedniego zasilania dla elektryfikowanej linii. Linia Węgliniec – Zgorzelec jest ostatnim, niezelektryfikowanym odcinkiem na magistrali kolejowej E 30 od Przemyśla przez Rzeszów, Kraków, Opole, Wrocław. Wartość projektu związanego z elektryfikacja linii nr 274 i 278 wynosi 70 mln zł. Dofinansowanie z unijnego instrumentu „Łącząc Europę” (CEF) sięga kwoty 59,5 mln zł.

Po zakończeniu prac zwiększona zostanie przepustowość linii. Lepsze będą warunki dla przewozów pasażerskich, zarówno w ruchu regionalnym, jak i dalekobieżnym. Zyska też ruch towarowy – przewozy ładunków staną się sprawniejsze i szybsze, a tym samym bardziej konkurencyjne względem przewozów drogowych. Więcej ładunków przewożonych koleją odciąży trasy samochodowe, poprawiając bezpieczeństwo na drogach.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

UE sfinansuje elektryfikację linii z Rumunii do Mołdawii

Infrastruktura

UE sfinansuje elektryfikację linii z Rumunii do Mołdawii

Przemysław Jezierski 24 lipca 2025

Opolskie: Chcemy elektryfikacji większości linii w województwie

Infrastruktura

Opolskie: Chcemy elektryfikacji większości linii w województwie

Jakub Rösler, Roman Czubiński 29 maja 2025

Linia kolejowa z Brna do Jihlavy zostanie w całości zelektryfikowana?

Infrastruktura

Ponad 62% linii kolejowych w Polsce jest zelektryfikowanych

Infrastruktura

Ponad 62% linii kolejowych w Polsce jest zelektryfikowanych

inf. pras. UTK, ms, RK 12 października 2024

KPO: Budimex zbuduje podstacje dla linii Ełk - Korsze

Infrastruktura

Nowa książka pt. „Elektryfikacja Warszawskiego Węzła Kolejowego 1933–1944"

Pasażer

Nowa książka pt. „Elektryfikacja Warszawskiego Węzła Kolejowego 1933–1944"

inf. pras. Księży Młyn Dom Wydawniczy 09 lutego 2024

Zobacz również:

UE sfinansuje elektryfikację linii z Rumunii do Mołdawii

Infrastruktura

UE sfinansuje elektryfikację linii z Rumunii do Mołdawii

Przemysław Jezierski 24 lipca 2025

Opolskie: Chcemy elektryfikacji większości linii w województwie

Infrastruktura

Opolskie: Chcemy elektryfikacji większości linii w województwie

Jakub Rösler, Roman Czubiński 29 maja 2025

Linia kolejowa z Brna do Jihlavy zostanie w całości zelektryfikowana?

Infrastruktura

Ponad 62% linii kolejowych w Polsce jest zelektryfikowanych

Infrastruktura

Ponad 62% linii kolejowych w Polsce jest zelektryfikowanych

inf. pras. UTK, ms, RK 12 października 2024

KPO: Budimex zbuduje podstacje dla linii Ełk - Korsze

Infrastruktura

Nowa książka pt. „Elektryfikacja Warszawskiego Węzła Kolejowego 1933–1944"

Pasażer

Nowa książka pt. „Elektryfikacja Warszawskiego Węzła Kolejowego 1933–1944"

inf. pras. Księży Młyn Dom Wydawniczy 09 lutego 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij