NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PLK remontują linię z Wrocławia do Jeleniej Góry

| PKP PLK SA 25.01.2016 254

PLK remontują linię z Wrocławia do Jeleniej Góry
fot. PLK
Ponad 42 mln zł przeznaczą Polskie Linie Kolejowe w 2016 r. na poprawę trasy z Wrocławia do Jeleniej Góry. Inwestycje zarządcy infrastruktury za ponad 400 mln zł już skróciły podróż na tej dolnośląskiej trasie do ok. 2 godzin. Zmodernizowano stacje i przystanki m.in. Wałbrzych Miasto, Wojanów, czy Smolec.
Obecnie trwają prace na odcinku pomiędzy Marciszowem a Janowicami Wielkimi. Ich efektem będzie zwiększenie prędkości nawet o 50 km/h i poprawa bezpieczeństwa dzięki wymianie 12 rozjazdów. Nowy tor ułatwi przewóz ładunków, gdyż pozwoli na sprawny przejazd cięższych pociągów towarowych (o nacisku 221 kN na oś).

Wygodniej pociągiem w Rudawy Janowickie

Poprawi się standard obsługi podróżnych, gdyż na stacjach w Marciszowie i Janowicach Wielkich oraz na przystanku osobowym Ciechanowice, zmodernizowanych zostanie 5 peronów. Ponadto stacja w Janowicach Wielkich, często odwiedzana przez turystów, zostanie wyposażona w nowy system dynamicznej informacji podróżnych.

Nowe urządzenia ostrzegawcze na 7 przejazdach kolejowo-drogowych i poprawa nawierzchni na 9 skrzyżowaniach toru i drogi dodatkowo podniosą poziom bezpieczeństwa. Zrewitalizowane zostaną 23 obiekty inżynieryjne. Obecnie trwa demontaż toru na stacji w Janowicach Wielkich. Prace potrwają do końca roku. Łączny koszt robót, rozpoczętych już w 2015 r., wynosi 51 mln zł.

Prace na dworcu w Jeleniej Górze

Przebudowane zostaną trzy perony; będą one wyższe i znacznie ułatwią podróżnym wsiadanie do pociągów. Zostaną odnowione wiaty, zamontowane nowe oświetlenie, dynamiczna informacja oraz monitoring. Prace modernizacyjne obejmą również przejście podziemne prowadzące na perony, przy wejściach zostaną zainstalowane windy.

Obecnie pociągi dojeżdżają do stacji zgodnie z rozkładem. Obsługa podróżnych prowadzona jest z dwóch peronów. Równocześnie kończą się prace na sąsiednich peronach nr 3 i 4. Zdemontowano tam konstrukcje starych wiat. Są czyszczone, wzmacniane i zabezpieczane antykorozyjnie. Nad przejściem podziemnym nowe, mocniejsze konstrukcje zastąpią stare elementy. Budowana jest winda na peronie 3. Przy peronach położono już nowe tory. Prace o wartości 24 mln zł powinny zostać ukończone w trzecim kwartale tego roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Wrocław (1203)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Wrocław (1203)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5