Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK: Przywrócenie ruchu na linii 207 Malbork – Kwidzyn w II poł. 2020 roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
25-10-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Trwają prace nad rewitalizacją linii kolejowej nr 207 od granicy woj. pomorskiego do Malborka. PKP PLK przedstawiła aktualne zaawansowanie prac i nowy harmonogram inwestycji.

W maju 2019 roku NDI wstrzymało prace na linii 207 Gardeja – Malbork. – W trakcie realizacji tego kontraktu (prace trwają od 2017 roku – dop. red.) pojawiła się konieczność wykonania robót dodatkowych. Zgodnie z kontraktem wykonanie robót dodatkowych powinno być poprzedzone zawarciem aneksu. Mając jednak na uwadze długi proces uzgodnień oraz traktując priorytetowo sprawną realizację kontraktu, w porozumieniu z zamawiającym podjęliśmy decyzję o rozpoczęciu koniecznych prac dodatkowych jeszcze przed zawarciem stosownego aneksu – tłumaczył Jacek Świderski, koordynator ds. promocji NDI SA. 

Po tej decyzji PLK wstrzymała płatności wobec konsorcjum NDI i PPM-T (spółka-córka PLK), i zaczęła wypłacać pieniądze bezpośrednio podwykonawcom. Prace kontynuowało PPM-T.

Otwarcie toru dla ruchu w przyszłym roku


W aktualnym komunikacie prasowym na temat inwestycji PKP PLK informuje, że na podstawie oceny prac już zrealizowanych i pozostałych jeszcze do wykonania, planowany jest termin przywrócenia ruchu pociągów na odcinku Malbork – Kwidzyn w II połowie 2020 r. –Opóźnienie prac w stosunku do pierwotnego planu wynika m. in. z niedostatecznego zaangażowania wykonawcy oraz wydłużających się procedur związanych z uzyskiwaniem niezbędnych do realizacji decyzji i pozwoleń – tłumaczy inwestor. Pierwotny termin mija przed końcem bieżącego roku.

Po zakończeniu inwestycji pociągi na trasie pojadą z maksymalną prędkością do 120 km/h (przed modernizacją 60-80 km/h), a czas przejazdu najszybszych pociągów między Malborkiem a Grudziądzem skróci się o kilkanaście 13 minut.

Jakie zaawansowanie prac?

Jak podaje PLK, w ramach inwestycji na odcinku Malbork – Kwidzyn zakończono remont muru oporowego na stacji Kwidzyn. Wyremontowano most na Postolińskiej Strudze między Sztumem a Ryjewem, wymieniono konstrukcję wiaduktu nad linią kolejową w Malborku. Remontowane są pozostałe obiekty inżynieryjne. Trwają prace okołotorowe oraz układanie nowych torów na odcinku około 4 km.

Inwestor informuje, że w tej chwili na stacji Sztum przebudowę układu torowego poprzedza rozbiórka starych torów oraz rozjazdów. Dwa perony zastąpi nowy peron wyspowy w dogodniejszej lokalizacji, bliżej przejazdu na ul. Reja. Stacja będzie lepiej skomunikowana z centrum miasta. Nowy peron będzie dłuższy i wyższy, co ułatwi podróżnym korzystanie z pociągów. Zostanie wyposażony w wiaty, nowe oświetlenie oraz oznakowanie. Na peron będą prowadzić dwie pochylnie oraz przejścia przez tory, w tym dodatkowe od strony ul. Żeromskiego, zabezpieczone rogatkami i sygnalizacją świetlną. Zmiany zapewnia dogodne podróże w kierunku Kwidzyna, Grudziądza, Malborka i Trójmiasta. Na stacji Sztum będzie także nowa nastawnia.

W Ryjewie postępuje budowa układu torowego, placu przydworcowego oraz peronu wyspowego, który zastąpi dwa dotychczasowe perony. Nowy obiekt będzie wyposażony w wiaty, nowe oświetlenie i oznakowanie. Na peron będą prowadzić dwie pochylnie dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Bezpieczne dojście do peronu będzie możliwe dzięki dwóm przejściom przez tory z rogatkami i sygnalizacją świetlną.

Na stacji Kwidzyn wykonawca przebudowuje układ torowy oraz buduje nowe przejście podziemne, które połączy perony z dworcem. Obsługę pasażerów znacznie poprawią 3 windy na perony oraz plac przydworcowy. W Kwidzynie remontowane są też dwie zabytkowe wiaty peronowe. Zbudowana jest nowa nastawnia – podsumowuje PKP PLK.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Koniec remontowej epopei na linii 207 Malbork – Toruń jest bliski

Infrastruktura

Koniec remontowej epopei na linii 207 Malbork – Toruń jest bliski

Michał Szymajda 07 sierpnia 2024

Pociągom udało się wrócić na linię 207

Pasażer

Pociągom udało się wrócić na linię 207

Jakub Rösler 05 września 2023

Cztery lata opóźnienia. Pociągi wrócą wreszcie na linię 207?

Infrastruktura

Zobacz również:

Koniec remontowej epopei na linii 207 Malbork – Toruń jest bliski

Infrastruktura

Koniec remontowej epopei na linii 207 Malbork – Toruń jest bliski

Michał Szymajda 07 sierpnia 2024

Pociągom udało się wrócić na linię 207

Pasażer

Pociągom udało się wrócić na linię 207

Jakub Rösler 05 września 2023

Cztery lata opóźnienia. Pociągi wrócą wreszcie na linię 207?

Infrastruktura

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij