Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK: Przywrócenie ruchu na linii 207 Malbork – Kwidzyn w II poł. 2020 roku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
25-10-2019
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Trwają prace nad rewitalizacją linii kolejowej nr 207 od granicy woj. pomorskiego do Malborka. PKP PLK przedstawiła aktualne zaawansowanie prac i nowy harmonogram inwestycji.

W maju 2019 roku NDI wstrzymało prace na linii 207 Gardeja – Malbork. – W trakcie realizacji tego kontraktu (prace trwają od 2017 roku – dop. red.) pojawiła się konieczność wykonania robót dodatkowych. Zgodnie z kontraktem wykonanie robót dodatkowych powinno być poprzedzone zawarciem aneksu. Mając jednak na uwadze długi proces uzgodnień oraz traktując priorytetowo sprawną realizację kontraktu, w porozumieniu z zamawiającym podjęliśmy decyzję o rozpoczęciu koniecznych prac dodatkowych jeszcze przed zawarciem stosownego aneksu – tłumaczył Jacek Świderski, koordynator ds. promocji NDI SA. 

Po tej decyzji PLK wstrzymała płatności wobec konsorcjum NDI i PPM-T (spółka-córka PLK), i zaczęła wypłacać pieniądze bezpośrednio podwykonawcom. Prace kontynuowało PPM-T.

Otwarcie toru dla ruchu w przyszłym roku


W aktualnym komunikacie prasowym na temat inwestycji PKP PLK informuje, że na podstawie oceny prac już zrealizowanych i pozostałych jeszcze do wykonania, planowany jest termin przywrócenia ruchu pociągów na odcinku Malbork – Kwidzyn w II połowie 2020 r. –Opóźnienie prac w stosunku do pierwotnego planu wynika m. in. z niedostatecznego zaangażowania wykonawcy oraz wydłużających się procedur związanych z uzyskiwaniem niezbędnych do realizacji decyzji i pozwoleń – tłumaczy inwestor. Pierwotny termin mija przed końcem bieżącego roku.

Po zakończeniu inwestycji pociągi na trasie pojadą z maksymalną prędkością do 120 km/h (przed modernizacją 60-80 km/h), a czas przejazdu najszybszych pociągów między Malborkiem a Grudziądzem skróci się o kilkanaście 13 minut.

Jakie zaawansowanie prac?

Jak podaje PLK, w ramach inwestycji na odcinku Malbork – Kwidzyn zakończono remont muru oporowego na stacji Kwidzyn. Wyremontowano most na Postolińskiej Strudze między Sztumem a Ryjewem, wymieniono konstrukcję wiaduktu nad linią kolejową w Malborku. Remontowane są pozostałe obiekty inżynieryjne. Trwają prace okołotorowe oraz układanie nowych torów na odcinku około 4 km.

Inwestor informuje, że w tej chwili na stacji Sztum przebudowę układu torowego poprzedza rozbiórka starych torów oraz rozjazdów. Dwa perony zastąpi nowy peron wyspowy w dogodniejszej lokalizacji, bliżej przejazdu na ul. Reja. Stacja będzie lepiej skomunikowana z centrum miasta. Nowy peron będzie dłuższy i wyższy, co ułatwi podróżnym korzystanie z pociągów. Zostanie wyposażony w wiaty, nowe oświetlenie oraz oznakowanie. Na peron będą prowadzić dwie pochylnie oraz przejścia przez tory, w tym dodatkowe od strony ul. Żeromskiego, zabezpieczone rogatkami i sygnalizacją świetlną. Zmiany zapewnia dogodne podróże w kierunku Kwidzyna, Grudziądza, Malborka i Trójmiasta. Na stacji Sztum będzie także nowa nastawnia.

W Ryjewie postępuje budowa układu torowego, placu przydworcowego oraz peronu wyspowego, który zastąpi dwa dotychczasowe perony. Nowy obiekt będzie wyposażony w wiaty, nowe oświetlenie i oznakowanie. Na peron będą prowadzić dwie pochylnie dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się. Bezpieczne dojście do peronu będzie możliwe dzięki dwóm przejściom przez tory z rogatkami i sygnalizacją świetlną.

Na stacji Kwidzyn wykonawca przebudowuje układ torowy oraz buduje nowe przejście podziemne, które połączy perony z dworcem. Obsługę pasażerów znacznie poprawią 3 windy na perony oraz plac przydworcowy. W Kwidzynie remontowane są też dwie zabytkowe wiaty peronowe. Zbudowana jest nowa nastawnia – podsumowuje PKP PLK.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Nie będzie otwarcia linii Kwidzyn – Grudziądz w czerwcu 2023

Infrastruktura

Nie będzie otwarcia linii Kwidzyn – Grudziądz w czerwcu 2023

Michał Szymajda 23 marca 2023

Będzie remont mostu w Grudziądzu. Flisak na kolejnym objeździe

Infrastruktura

Pociągi Malbork – Grudziądz opóźnione o 4,5 roku

Infrastruktura

Linia 207. Jest umowa na naprawę nasypu i podmytego torowiska

Infrastruktura

Będzie naprawa nasypu pod Kwidzynem, który osunął się w 2020 roku

Infrastruktura

Zobacz również:

Nie będzie otwarcia linii Kwidzyn – Grudziądz w czerwcu 2023

Infrastruktura

Nie będzie otwarcia linii Kwidzyn – Grudziądz w czerwcu 2023

Michał Szymajda 23 marca 2023

Będzie remont mostu w Grudziądzu. Flisak na kolejnym objeździe

Infrastruktura

Pociągi Malbork – Grudziądz opóźnione o 4,5 roku

Infrastruktura

Linia 207. Jest umowa na naprawę nasypu i podmytego torowiska

Infrastruktura

Będzie naprawa nasypu pod Kwidzynem, który osunął się w 2020 roku

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5