NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

PLK przeanalizuje możliwość przywrócenia kolei do Jastrzębia-Zdroju

| Jakub Madrjas 01.11.2017 183

PLK przeanalizuje możliwość przywrócenia kolei do Jastrzębia-Zdroju
fot. Dominik Lebda
– PKP PLK SA planuje przeprowadzenie analizy możliwości budowy połączenia kolejowego do Jastrzębia-Zdroju w dwóch wariantach – poinformował Andrzej Bittel, podsekretarz stanu w MIB.
Największe miasto bez kolei w Polsce analizuje możliwości przywrócenia ruchu szynowego. Powstała grupa robocza przy zastępcy prezydenta miasta, która wspiera merytorycznie projekt odtworzenia linii kolejowej. Do drugiej połowy 2017 roku ma zostać wykonana analiza odtworzenia linii kolejowej w Jastrzębiu-Zdroju w kontekście regionalnych i transgranicznych połączeń kolejowych. Władze miasta podkreślają jednak, że bez spełnienia konkretnych warunków kolej może nie przynieść zamierzonego efektu.

Nie w bieżącej perspektywie unijnej


O możliwość wznowienia ruchu kolei pasażerskich w Jastrzębiu-Zdroju pytał w interpelacji do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa poseł Krzysztof Gadowski. Jak odpowiada wiceminister Andrzej Bittel, inwestycje w zakresie odtworzenia połączeń kolejowych na obszarze miasta Jastrzębie-Zdrój nie zostały ujęte w żadnym z obecnie obowiązujących dokumentów strategicznych, czyli Strategii Rozwoju Transportu i Krajowym Programie Kolejowym oraz nie zostały wpisane do Kontraktu Terytorialnego województwa śląskiego. –Jednocześnie środki finansowe na planowane przedsięwzięcia w ramach KPK, zostały już rozdysponowane na potrzeby realizacji poszczególnych inwestycji kolejowych – przypomina Bittel.

Przedstawiciel MIB dodaje, że linia kolejowa nr 159 Orzesze – Wodzisław Śląski od km 0,04 do km 12,8, zlikwidowana została decyzją Ministra Infrastruktury z 7 września 2005 r. Natomiast linia kolejowa nr 170 Jastrzębie-Zdrój Moszczenica – Zebrzydowice, od km 0,215 do km 13,624, zlikwidowana została decyzją Ministra Infrastruktury z 19 września 2008 r. - Obie linie zlikwidowane zostały na wniosek spółki PKP Polskie Linie Kolejowe. Grunty po zlikwidowanych liniach kolejowych przekazane zostały na rzecz Miasta Jastrzębie-Zdrój decyzją Ministra Infrastruktury i budownictwa z 30 sierpnia 2016 r. Procesy likwidacji infrastruktury kolejowej były prowadzone zgodnie z obowiązującymi przepisami, w szczególności art. 9 ustawy z dnia 23 marca 2003 r. o transporcie kolejowym – informuje.

PLK przeanalizuje możliwości

Jak przypomina Bittel, prowadzone są obecnie działania mające na celu stworzenie listy projektów inwestycyjnych planowanych do realizacji w kolejnej perspektywie finansowej UE. – W ramach tych prac Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego zgłosił potrzebę budowy połączenia kolejowego z Jastrzębiem-Zdrój. W związku z powyższym PKP PLK SA planuje przeprowadzenie analizy możliwości budowy połączenia kolejowego do Jastrzębia-Zdroju w dwóch wariantach: w dawnym śladzie linii kolejowej nr 159 oraz przy wykorzystaniu linii kolejowych innych zarządców (tj. Jastrzębskiej Spółki Kolejowej), które obecnie nie są dostosowane do przewozów pasażerskich – informuje wiceminister.

Wiceminister dodaje, że materiał studialny opracowany przez Urząd Miasta nie został do tej pory przekazany do PKP PLK SA i Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa, w związku z czym odniesienie się do jego treści nie jest możliwe. Więcej o planach miasta piszemy tutaj.



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Jastrzębie-Zdrój (8)
 
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Jastrzębie-Zdrój (8)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS