Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Prace na małopolskim odcinku linii nr 8 na półmetku

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
30-10-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

Trwają prace na małopolskim odcinku linii nr 8 z Krakowa do stolicy. Mają się zakończyć przed końcem roku.

Jak informuje PKP PLK, na stacji Zastów mają do końca roku zostać otwarte nowe perony, kładka i windy roku. Od lipca czynny jest nowy peron „aglomeracyjny”, a od października wykorzystywana jest przebudowana połowa dwukrawędziowego peronu. Są wiaty i ławki oraz czytelne oznakowanie i tablice informacyjne. Udogodnienia dla podróżnych będą jeszcze rozszerzone po zakończeniu prac. Zamontowane zostanie lepsze oświetlenie. Informacje o pociągach uzupełni system zapowiedzi głosowych.

Gotowa jest już konstrukcja nowej kładki między peronami. Wykonawca szykuje montaż kolejnych elementów przejścia. Kładka zostanie wyposażona w windy. Na stacji dobudowane zostaną także pochylnie i schody – podaje PLK. Nowy peron dedykowany jest podróżnym Szybkiej Kolei Aglomeracyjnej na trasie do Sędziszowa. Podobne obiekty PKP Polskie Linie Kolejowe przygotowały już w Miechowie i Słomnikach. Dodatkowe perony pozwalają na obsługę pociągów regionalnych i szybkie przejazdy składów dalekobieżnych, m.in. na trasie przez Tunel w kierunku Warszawy i Częstochowy. Zwiększyła się przepustowość trasy i usprawniły przejazdy blisko 140 pociągów w ciągu doby – czytamy.

Powstaje nowa sieć trakcyjna między Tunelem a Miechowem. Wykonawca zdemontował stare, wyeksploatowane konstrukcje. Już z wykorzystaniem podciągów sieciowych montowany jest osprzęt i wywieszane nowe przewody. Prace realizowane są przy utrzymanym ruchu pociągów po jednym torze. Pod koniec listopada „pod nowym drutem” składy pojadą dwutorowo. Wszystkie prace na małopolskim odcinku trasy Warszawa – Kraków, zakończą się do 31 grudnia 2020 r. Wykonawcą zadania za ponad 16 mln zł jest Przedsiębiorstwo Napraw i Utrzymania Infrastruktury Kolejowej z Krakowa.

Według poprzednich informacji inwestora, prace przy pierwszym peronie miały się zakończyć jeszcze w ubiegłym roku. Skąd ta zmiana? – Zaplanowane prace, obejmujące perony w Zastowie (dodatkowy jednokrawędziowy, istniejący dwukrawędziowy) oraz sieć trakcyjną między Tunelem a Miechowem i obiekty inż. (przepusty), ogólnie mieszczą się w harmonogramie. Termin zakończenia zaplanowanych prac przewidziano na grudzień 2020 r. i tak będzie. Natomiast pewne przesunięcia, dotyczące budowy samego dodatkowego peronu w Zastowie, wynikały z fazowania robót oraz pozyskiwania decyzji administracyjnych – wyjaśnia Dorota Szalacha z biura prasowego PKP PLK.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5