NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

PLK potwierdza uruchomienie pociągów Słupsk-Ustka 20 czerwca

| inf. pras. oprac. jm 19.06.2019 8,2k

PLK potwierdza uruchomienie pociągów Słupsk-Ustka 20 czerwca
Tak wyglądał 19 czerwca skład PKP Intercity na zapoznanie szlaku na stacji Słupsk fot. Paweł Telega
Od 20 czerwca będą kolejowe wakacyjne połączenia do Ustki - potwierdza PKP PLK.
PKP Polskie Linie Kolejowe informują, że przygotowały kolejową trasę ze Słupska do Ustki - choć wydaje się, że raczej zrobił to wykonawca inwestycji. Kończą się ostatnie jazdy zapoznawcze przewoźników. Gotowy jest nowy peron na stacji Ustka, który przyjmie od 20 czerwca wczasowiczów wybierających się nad morze pociągiem. Zmodernizowany obiekt jest wyższy, co ułatwi wsiadanie do pociągów. Wyremontowana została zabytkowa wiata. Antypoślizgowa nawierzchnia i funkcjonalne oświetlenie zapewniają bezpieczne poruszanie się po peronach także po zmroku. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się przygotowano wygodne dojścia. W kolejnym etapie prac, dostępność na peron z pobliskiego wiaduktu zapewnią windy. Dla podróżnych przygotowano również lepszy standard podróży na a przystankach w Gałęzinowie, Strzelinku i Charnowie Słupskim - podaje PKP PLK.

Zadanie na linii Słupsk – Ustka, będzie kontynuowane. Wykonawca pracuje na stacji, m.in. na drugim peronie. Budowany jest nowy tor do przystanku Ustka Uroczysko. Prace nie będą wpływały na ruch wakacyjnych składów - zapewnia PKP PLK. To nie jest wcale pewne, bo według informacji "Rynku Kolejowego" na stacji nie będzie możliwości przeprowadzenia manewrów. Będzie to możliwe na koniec roku, kiedy zaplanowano zakończenie inwestycji.  

Trasa ze Słupska do Ustki jest częścią projektu przebudowy linii kolejowej nr 405 na odcinku Miastko – Słupsk – Ustka. W ramach inwestycji przebudowywanych jest łącznie 70 km linii w województwie pomorskim. Poprawi się komfort obsługi pasażerów na 18 przystankach i stacjach. Wzrost bezpieczeństwa zapewni wymiana urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowa 52 przejazdów kolejowo-drogowych i 12 obiektów inżynieryjnych. Pasażerowie zyskają bardziej komfortowe możliwości podróżowania. Pociągi będą mogły jechać z maksymalną prędkością do 100 km/h, co sprawi, że czas przejazdu między Szczecinkiem a Słupskiem skróci się o około 12 minut. Sprawny przejazd zapewni 21 nowych rozjazdów - podaje PLK.

Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 405 odcinek granica województwa (km 104,515) – Słupsk – Ustka” o wartości 165 mln zł netto jest finansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Dofinansowanie dla tego projektu ze środków UE wynosi blisko 85 proc. Zakończenie wszystkich prac zaplanowano na czwarty kwartał 2019 r.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5