NUMER 11/2022
NUMER 11/2022
Temat numeru:
Przewozy intermodalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PLK potwierdza uruchomienie pociągów Słupsk-Ustka 20 czerwca

| inf. pras. oprac. jm 19.06.2019 8,3k

PLK potwierdza uruchomienie pociągów Słupsk-Ustka 20 czerwca
Tak wyglądał 19 czerwca skład PKP Intercity na zapoznanie szlaku na stacji Słupsk fot. Paweł Telega
Od 20 czerwca będą kolejowe wakacyjne połączenia do Ustki - potwierdza PKP PLK.
PKP Polskie Linie Kolejowe informują, że przygotowały kolejową trasę ze Słupska do Ustki - choć wydaje się, że raczej zrobił to wykonawca inwestycji. Kończą się ostatnie jazdy zapoznawcze przewoźników. Gotowy jest nowy peron na stacji Ustka, który przyjmie od 20 czerwca wczasowiczów wybierających się nad morze pociągiem. Zmodernizowany obiekt jest wyższy, co ułatwi wsiadanie do pociągów. Wyremontowana została zabytkowa wiata. Antypoślizgowa nawierzchnia i funkcjonalne oświetlenie zapewniają bezpieczne poruszanie się po peronach także po zmroku. Dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się przygotowano wygodne dojścia. W kolejnym etapie prac, dostępność na peron z pobliskiego wiaduktu zapewnią windy. Dla podróżnych przygotowano również lepszy standard podróży na a przystankach w Gałęzinowie, Strzelinku i Charnowie Słupskim - podaje PKP PLK.

Zadanie na linii Słupsk – Ustka, będzie kontynuowane. Wykonawca pracuje na stacji, m.in. na drugim peronie. Budowany jest nowy tor do przystanku Ustka Uroczysko. Prace nie będą wpływały na ruch wakacyjnych składów - zapewnia PKP PLK. To nie jest wcale pewne, bo według informacji "Rynku Kolejowego" na stacji nie będzie możliwości przeprowadzenia manewrów. Będzie to możliwe na koniec roku, kiedy zaplanowano zakończenie inwestycji.  

Trasa ze Słupska do Ustki jest częścią projektu przebudowy linii kolejowej nr 405 na odcinku Miastko – Słupsk – Ustka. W ramach inwestycji przebudowywanych jest łącznie 70 km linii w województwie pomorskim. Poprawi się komfort obsługi pasażerów na 18 przystankach i stacjach. Wzrost bezpieczeństwa zapewni wymiana urządzeń sterowania ruchem kolejowym, przebudowa 52 przejazdów kolejowo-drogowych i 12 obiektów inżynieryjnych. Pasażerowie zyskają bardziej komfortowe możliwości podróżowania. Pociągi będą mogły jechać z maksymalną prędkością do 100 km/h, co sprawi, że czas przejazdu między Szczecinkiem a Słupskiem skróci się o około 12 minut. Sprawny przejazd zapewni 21 nowych rozjazdów - podaje PLK.

Projekt „Rewitalizacja linii kolejowej nr 405 odcinek granica województwa (km 104,515) – Słupsk – Ustka” o wartości 165 mln zł netto jest finansowany z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Pomorskiego. Dofinansowanie dla tego projektu ze środków UE wynosi blisko 85 proc. Zakończenie wszystkich prac zaplanowano na czwarty kwartał 2019 r.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5