NUMER 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej Polska – Litwa
szukaj
Śledź nas:

PLK poprawi warunki korzystania z 15 stacji i przystanków w trzech województwach

| inf. pras., oprac. ms 23.01.2020 22

PLK poprawi warunki korzystania z 15 stacji i przystanków w trzech województwach
Dwupoziomowa, unikalna stacja Kępnofot. Lichen99 CC BY-SA 3.0 pl
Budowa nowych wiat, oznakowania oraz udogodnień dla osób o ograniczonych możliwościach poruszania się na 15 stacjach i przystankach – to m.in. jest przedmiotem umowy za blisko 100 mln zł zawartej przez PKP PLK z firmą Infrakol. Najbardziej zyskają pasażerowie w Kępnie.
W ramach umowy Infrakol poprawi standard obsługi na 22 peronach na 15 stacjach i przystankach Miejsca odprawy podróżnych dostosowane zostaną w pełni do potrzeb podróżnych z ograniczoną możliwością poruszania się. Przebudowie ulegną perony w województwie wielkopolskim w Łęce Opatowskiej, Kępnie, Domaninie, Słupi, w Solcu Wielkopolskim i Pierzchnie na linii kolejowej Kluczbork – Poznań Główny. W województwie kujawsko-pomorskim zmianie ulegną stacje i przystanki w lokalizacjach: Gniewkowo, Papowo Toruńskie, Suchatówka, Turzno, Kamionki Jezioro, Rychnowo Wielkie, Zieleń i Książki, pomiędzy Inowrocławiem a Jabłonowem Pomorskim. W województwie łódzkim przebudowany zostanie przystanek Wolbórka, leżący na linii kolejowej z Warszawy do Katowic.

W ramach projektu zostaną zamontowane windy w obrębie dwupoziomowej stacji Kępno. Połączą one dolne perony nr 1 i nr 2 z górnymi nr 3 i nr 4. W pozostałych lokalizacjach dla osób o ograniczonej możliwości poruszania się pojawią się pochylnie. Trasy dojść zostaną czytelnie oznakowane, na poręczach zaś przewidziano informacje w alfabecie Braille’a.

Perony będą wyposażone w nowe wiaty oraz tablice informacyjne i czytelne oznakowanie. Zwiększy się bezpieczeństwo podróżnych przechodzących między peronami dzięki zamontowanym rogatkom lub wygrodzeniom.

W poprzednich etapach w ramach projektu „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM)” ponad 330 mln zł przeznaczono na przebudowę i dostosowywane do potrzeb osób z ograniczoną możliwością poruszania się stacji: Szczecin Główny, Gdańsk Główny, Rzeszów Główny. Podróżni korzystają z nowych peronów, wind i schodów ruchomych w Szczecinie i Gdańsku. Zbudowano nowy przystanek Rzeszów Zachodni.

Umowę na przebudowę podpisano 23 stycznia. Jest warta dokładnie 94,7 mln zł. netto. Przedsięwzięcie figuruje pod nazwą „Opracowanie dokumentacji projektowej i wykonanie robót budowlanych w ramach projektu numer POIiŚ 5.1-19.4 pn. „Poprawa stanu technicznego infrastruktury obsługi podróżnych (w tym dostosowanie do wymagań TSI PRM), Etap IV. Realizacja prac zaplanowana jest do końca 2022 roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU



Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
Tematem najnowszego numeru jest kolej pomiędzy Polską a Litwą. W raporcie m. in. rozmowa z ministrem Jarosławem Narkiewiczem, opis miliardowych inwestycji w infrastrukturę w tym kraju, harmonogram budowy Rail Baltiki i obecny stan połączeń pomiędzy krajami. Polecamy również raport dotyczący rosnącego problemu z liczbą maszynistów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5