PKP PLK zamierzają podjąć się rewitalizacji kolejnego odcinka linii kolejowej 131 Chorzów Batory – Tczew, wykorzystywanej głównie w transporcie towarów ze Śląska na Wybrzeże. Tym razem chodzi o prace na szlaku Kozuby – Zduńska Wola – Karsznice.
PKP PLK szukało wykonawcy prac pod nazwą „Rewitalizacja linii kolejowej nr 131 na szlaku Kozuby – Zduńska Wola – Karsznice tor nr 1 w km 156,863-166,667”, będącego elementem rewitalizacji całej linii 131.
Przedmiotem zamówienia jest uzupełnienie i aktualizacja dokumentacji projektowej oraz wykonanie robót budowlanych, w tym, m.in.: wymiana nawierzchni kolejowej z wymianą podtorza, wymiana sieci trakcyjnej, wymiana rozjazdów, zabudowa napędów zwrotnicowych, rewitalizacja obiektów inżynieryjnych i przebudowa nawierzchni przejazdów.
W przetargu złożono 8 ofert. Tylko trzy z nich mieszczą się w założonym przez PKP PLK kosztorysie, opiewającym na 36.133.587,00 pln brutto. Dwie z nich: oferta Schweerbau i Colas Rail Polska w konsorcjum z Colas Rail SA, są bardzo zbliżone zarówno kwotą jak i okresem zamknięcia torowego: Cena stanowi w tym przetargu 60% wagi, 40% stanowi okres zamknięcia torowego. Prace muszą być zrealizowane do grudnia 2015 r.
Aktualizacja: Jak udało nam się dowiedzieć, niewiele wyższą ocenę ze względu na zaplanowany czas realizacji złożył Schweerbau i to on wykona prace przy tym fragmencie linii 131.
Więcej informacji na temat planowanych i wykonywanych na linii 131 prac znajdziesz na portalu MONITOR

Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.
