- Polskie Linie Kolejowe nie rozpatrują możliwości obniżenia stawek za dostęp do infrastruktury na liniach wybranych przez Koleje Mazowieckie - brzmi stanowisko zarządcy infrastruktury. Przewoźnik skarży się na codzienne opóźnienia, przede wszystkim na linii do Skierniewic.
- Niemal codziennie na szlakach kolejowych, remontowanych przez PKP PLK, dochodzi do awarii infrastruktury, które uniemożliwiają prowadzenie rozkładowego ruchu pociągów. Najgorsza sytuacja jest na linii KM1 do Skierniewic, która jest newralgicznym szlakiem o ogromnym natężeniu ruchu. Awarie na tej linii występują notorycznie. W ubiegłym tygodniu – codziennie - napisały dziś Koleje Mazowieckie w oficjalnym komunikacie.
- W związku z tą sytuacją zarząd Kolei Mazowieckich po raz kolejny zwrócił się do PKP Polskich Linii Kolejowych z wnioskiem o obniżenie stawek dostępu do infrastruktury o 50%, co pozwoliłoby na obniżenie cen biletów - zaapelował przewoźnik.
PLK: Nie obniżymy stawek
- Zarządca infrastruktury PKP Polskie Linie Kolejowe na bieżąco współpracuje z przewoźnikami by ograniczać trudności w obsłudze podróżnych w okresie najbardziej intensywnych prac modernizacyjnych. Przeznaczane są dodatkowe środki, by kłopoty w podróży minimalizować - zapewnił w odpowiedzi zarządca infrastruktury. Jak poinformował rzecznik Mirosław Siemieniec, Polskie Linie Kolejowe nie rozpatrują możliwości obniżenia stawek za dostęp do infrastruktury na liniach wybranych przez Koleje Mazowieckie
- Zarządca infrastruktury wykorzystuje wszystkie możliwości by zapewnić utrzymanie rozkładu jazdy. Działają przez 24 godziny zespoły techniczne, monterzy pogotowia kablowego, wzmacniana jest obsługa dyżurnych ruchu. Przygotowane są dodatkowe lokomotywy, dysponowane do obsługi pociągów w sytuacji awarii taboru lub usterki sieci. Zmieniono organizację robót, by ograniczyć prace inwestycyjne w godzinach szczytu. Wykonawcy dokładnie określają lokalizacje prac ziemnych, mogących powodować usterkę kabli. Patrole SOK zabezpieczają teren przed dewastacją infrastruktury związanej szczególnie z ruchem pociągów - wylicza działania PKP PLK rzecznik.
Wkrótce powinno być lepiej
- Zdajemy sobie sprawę, że kompleksowa przebudowa toru, sieci trakcyjnej, peronów i urządzeń sterowania ruchem kolejowym powoduje, że nawet mała usterka wpływa na kursowanie pociągów z Warszawy do Skierniewic, jednak ilość usterek, wraz z postępem prac i włączaniem do eksploatacji nowej infrastruktury – oczekiwanej także przez przewoźników, będzie się zmniejszała - obiecuje PKP PLK.
- Przepraszamy pasażerów za utrudnienia i zapewniamy, że zgodny z rozkładem przejazd przyjętych do obsługi pociągów, jest dla PLK kluczowym zadaniem - kończy Mirosław Siemieniec.
2014-06-16 16:50:02 Autor: cosmo-pl
---.dynamic.vectranet.pl
PLK się zachowuje jak kawiarniana z okresu PRL-u i w sumie ma co do tego podstawy :) Po innych torach KM nie pojedzie, więc działają na zasadzie starej zasady - jesteśmy tak bezczelni jak tylko się da, to nic na nie zrobią.
2014-06-16 17:16:25 Autor: Moim zdaniem..
---.play-internet.pl
Koleje Mazowieckie na czas remontu powinni całkiem zawiesić połączenia na KM1 .. Jak PLKa swoje to KMy też powinny mieć swoje zdanie w tej sprawie.. Szanowny zarządca dopiero wtedy obudziłby sie z ręką w nocniku i tyle.. KMy byłby na wygranej pozycji.. oczywiście co oznaczałoby, że szanowny zarządca podałby sprawę do sądu o zwrot kosztów dostępu do Infrastruktury, ale myślę, że Przewoźnik byłby na wygranej pozycji. Jeśli ta burżuje z Wileńskiej nie potrafią zrozumieć potrzeb to trzebaby było im pograć po nosie.. bo takie zachowanie i władza ze strony PEKAPu jest karygodna..
2014-06-16 17:18:45 Autor: GFM
---.warszawa.vectranet.pl
Tę sprawę to raczej UTK i antymonopolowy powinny wziąć w swoje ręce.
W cenniku powinny być obligatoryjne kary za za każde uchybienie
wobec przewoźnika. Za oczekiwanie pod semaforem, za niewłaściwą
krawędź peronową itp itd.
2014-06-16 17:37:03 Autor: peron7
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
cyt."Wkrótce powinno być lepiej",czyli przesrane będzie jeszcze przez kilka miesięcy
2014-06-16 18:42:50 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl
Olgierd_Jedlina @cosmo-pl: całkiem jak Nowak (do wczoraj) się zachowują :D :D :D
2014-06-16 18:47:47 Autor: Pietrek
---.ip.netia.com.pl
A jak się "kibelek" (cudowne EN 57 AKM) KM zepsuje i nie może zjechać z linii średnicowej przez pół godziny w szczycie to dlaczego KM ni płaci odszkodowania np. SKM?
2014-06-16 19:15:27 Autor: Głos z USA
---.56.12.67
W USA jak jest remont autostrady to sygnalizacja i wszelkie urządzenia do pobierania opłat jest wyłączona. Jak można naliczać opłaty, na remontowanych odcinkach?. Przecież w czasie remontu nie spełniają norm przejezdnosci!!!
2014-06-16 19:20:58 Autor: Głos z USA
---.56.12.67
Powinni jeszcze opłaty naliczać, ci od srobek i ci od podkładów!
2014-06-16 20:36:59 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
Niechcą obniżyć to niech udzielą rabatu co co drugi przejechany kilometr gratis.
2014-06-16 20:59:49 Autor: Tomek Janiszewski
---.dynamic.vectranet.pl
Jak PKP PR sabotowały działalność nowoutworzonych Kolei Mazowieckich każąc wbrew uatawie płacić im za dzierżawę kibli, to przez cały 2006 rok trwał mazrazm (m.in. zaprzestano deplastyfikacji kibli na Mazowszu), aż w końcu dr Grzegorz Kostrzewa-Zorbas, ówczesny radny PO doprowadził do wykupienia taboru od PKP PR, i odtąd modernizacje kibli ruszyły z kopyta. Dziś należałoby wykupić od pekapiarnianej betoniarni całą sieć kolejową ma Mazowszu, i zacząć ciągnąc kasę od PKP PIC za przejazdy kwalifików, a już zwłaszcza przyszłego p...dolino. Tylko kto to ma zrobić, skoro wyborcy odwrócili się od Grzegorza Kostrzewy-Zorbasa, po tym jak wystąpił z PO?
2014-06-16 21:47:59 Autor: tw23
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
I magiczne" wkrótce będzie lepiej" tylko tyle
2014-06-16 23:07:10 Autor: Molek
---.adsl.inetia.pl
"...jednak ilość usterek, wraz z postępem prac i włączaniem do eksploatacji nowej infrastruktury – oczekiwanej także przez przewoźników, będzie się zmniejszała - obiecuje PKP PLK" Chyba żartujecie? z miesiąca na miesiąc, a nawet z tygodnia na tydzień robi się coraz gorzej, opóźnienia są coraz większe, ciągle tylko awaria urządzeń SRK albo zerwana trakcja. A biedni konduktorzy już nawet nie wiedzą jak uzasadniać te opóźnienia i ciągle tylko powtarzają "przyczyny techniczne.
Najzwyczajniej na świecie nie ogarniacie tego remontu i tego co się dzieje.
2014-06-16 23:21:11 Autor: Flekl
---.free.aero2.net.pl
Koleje Mazowieckie zamiast żebrać od PLK zniżkę stawek niech zmniejszą ilość dyrektorów. W ciągu 10 lat istnienia liczba dyrektorów wzrosła z 4 do 24 (w tym dyrektorzy ds. projektu). Niech obniżą także pensje dyrektorom i naczelnikom.
2014-06-17 07:18:27 Autor: dyspozytorc
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Jakby obniżyliby stawki KM, otworzyłoby to drogę wszystkim przewoźnikom do walki o obniżenie stawek na innych remontowanych odcinkach, a że praktycznie wszędzie coś remontują to poszliby z torbami...
2014-06-17 07:46:45 Autor: prawnik
---.internetdsl.tpnet.pl
Był kiedyś prawnik, który jadąc remontowaną autostradą A-4, odmówił zapłaty części opłaty za przejazd "wyrobem austradopodobnym". Sprawa głośna była, facet chwilowo zatrzymany. Później wygrał w sądzie. Więc na monopolistów są sposoby. Proponuję jak nie UOKiK, to może pozew zbiorowy przewoźników do sądu.
2014-06-17 08:53:29 Autor: Largo
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
PLK to jedna wielka kompromitacja . Rozgonić to dziadostwo .Czasem odnoszę wrażenie ,że w tej spółce kolejarzy (począwszy od dyrektorów , kończąc na dyżurnym ruchu), zastąpiono jakimiś bliżej nieokreślonymi niekompetentnymi nieudacznikami . Prym wiodą "odcinkowi" . KM powinny wstrzymać ruch na miesiąc czasu podając do mediów wszem i wobec przyczynę . Po tygodniu Zarząd bankomatów z PLKi przestałby istnieć .
2014-06-18 09:45:30 Autor: PunkSkeleton
---.160.172.85
Powinni zrobić autobusową komunikację zastępczą. Ja, pomimo mocno niekorzystnych warunków na drodze (głównie remont trasy AK), od początku czerwca jeżdzę z Grodziska A2 do P+R Marymont i dalej metrem. A jadę do samego centrum...
To co się dzieje to zwykłe przegięcie. KM nie jest idealny, ale to co robi PLK to jakieś przegięcie. Od 10 lat dojeżdżam do Warszawy, przez 9 lat nieustannie pociągiem. W końcu się tak wkurzyłem, że na początku na miesiąc, potem na kilka miesięcy, a teraz znowu, chyba już na zawsze, zrezygnowałem z dojazdu pociągiem - po prostu tą trasą co teraz jest i szybciej i bardziej przewidywalnie. Ciągle jakieś remonty, to Dworca Śródmieście (jakieś wahadła itp, a z dachu dalej cieknie), to tunelu średnicowego, to jakiś mostek na rzeczce pod Grodziskiem, to przejście podziemne w Ursusie, to znowu przejście podziemne we Włochach... Teraz znowu linia kolejowa numer 1 (nie mylić z 447, którą jeżdżą pociągi do Grodziska). No i jeszcze o moście średnicowym zapomniałem (oczywiście w terminie innym niż tunel, żeby utrudnień było więcej). CO ROKU JAKIEŚ UTRUDNIENIA I OPÓŹNIENIA.
I jaki z tego efekt? 10 lat temu pociąg do śródmieścia jechał jakieś 40 minut (chyba dokładnie 36 minut według rozkładu). Teraz po tych wszystkich remontach jedzie dłużej, bo dołożyli dodatkową stację (o utrudnieniach związanych z budową tego ustrojstwa zapomniałem). Perony też są w gorszym stanie niż 10 lat temu, bo nikt mi nie powie, że "remont" Śródmieścia zrobił jakąkolwiek różnicę.
PKP swoją polityką skutecznie sprawiły, że ich nienawidzę. Jakoś WKD może jeździć zgodnie z rozkładem. Tylko u nas nie. Infrastruktura gorsza niż w Bangladeszu, kraju w którym średnie zarobki to 899$ na rok!
2014-06-30 07:42:06 Autor: Gierek
---.10.1.25
Gierek Powinno być odgórnie ustalone, że na czas remontu stawki za dostęp do torów zostają obniżone, a różnica pokrywana jest z budżetu Państwa. To nie jest normalne, żeby płacić 100% ceny biletu za dłuższy czas jazdy i dodatkowo opóźnienia.
2014-09-12 16:42:38 Autor: Karlos
---.pap.com.pl
Nie dość że PLK nie obniży opłat to jak już skończą remont do do KM i pozostałych przewoźników przyjdzie pismo mniej więcej takiej treści: " z uwagi na radykalne podniesienie standardów i jakość infrastrukutury kolejowej itd...." od dnia ......... podnosimy stawki opłat za dostęp do infrastruktury o 50%" ;-)