Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK nie zgodziła się na przedłużenie zamknięcia linii grodziskiej

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
27-06-2018
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK nie zgodziła się na przedłużenie zamknięcia linii grodziskiej
fot. PKP PLK
Jak poinformował dziennikarzy członek zarządu PKP PLK Arnold Bresch, spółka nie wyraziła zgody na wydłużenie okresu dwutorowego zamknięcia linii grodziskiej do 20 października. Zarządca infrastruktury zapowiedział pomoc dla wykonawcy, by można było uruchomić przewozy po wakacjach szkolnych we wrześniu.

Niedawno „Rynek Kolejowy” poinformował o piśmie, które Intercor – wykonawca modernizacji linii podmiejskiej nr 447 z Warszawy do Grodziska Mazowieckiego – złożył w PKP PLK. Zażądał w nim wydłużenia czasu dwutorowego zamknięcia linii z 1 września do 20 października. To ogromny problem dla mieszkańców okolic Warszawy, którzy chcą dojechać do szkół i miejsc pracy w stolicy.

Członek zarządu PLK Arnold Bresch poinformował, że inwestor nie zgodził się na wydłużenie zamknięcia, bo jego zdaniem wciąż istnieje możliwość przywrócenia ruchu we wrześniu. W tym celu prowadzone są rozmowy bezpośrednio pomiędzy zarządami obu spółek, które Bresch ocenia jako bardzo konstruktywne. – Nie zostawimy wykonawcy samego – zapowiedział.

Wykonawca ma swoje argumenty

Inwestor przyznaje, że podczas prac wykonawca natrafił na wiele niespodzianek. – Największym problemem była niezinwentaryzowana linia zasilająca również publicznych odbiorców, biegnąca w torowisku praktycznie na całej długości linii. Wykonawca nie mógł jej przeciąć, a na obiektach inżynieryjnych trzeba było wykonać projekt zastępczy z nowym przeprowadzeniem linii i go zatwierdzić. To wstrzymywało prace na tych obiektach, a co za tym idzie, uniemożliwiało utworzenie prawdziwego frontu robót torowych – mówił Bresch.

Problemem były także kwestie związane z ochroną zabytków, np. wiaty w Pruszkowie czy tunelu pod torami we Włochach. Zdaniem PLK nie było tu błędów projektowych, bo pewnych kwestii nie dało się przewidzieć – na przykład istnienia zabytkowego rozkładu w tunelu we Włochach, czy potrzeby przebudowy pruszkowskiej wiaty. – Bardzo dobrze współpracuje nam się z konserwatorem zabytków i te zagadnienia są rozwiązywane – zapewnił.

Członek zarządu PLK przyznawał, że zaangażowanie wykonawcy, głównie w weekendy, mogłoby być większe. Ale dodał, że wykonawca również ma swoje argumenty, np. tłumaczył że w piątek wykonywał roboty związane z wylewaniem betonu, w związku z czym dalsze prace można było wykonać dopiero w poniedziałek. – Zgodnie z warunkami umowy jest możliwość aneksowania terminu wykonania – jeśli wystąpią do tego przesłanki. Stanowiska co do tego,  jaki miały wpływ na termin realizacji, różnią się – wyjaśnia Bresch.

Ruszy wielki front prac?

Jak podał Arnold Bresch, na tzw. ścieżce krytycznej są obiekty inżynieryjne, przede wszystkim w Pruszkowie, Parzniewie i Brwinowie. To one warunkują uruchomienie pełnego frontu robót, co ma nastąpić wkrótce. PLK zapewnia jednak, że monitoruje poziom zaangażowania i na linii pracuje ok. 200–250 osób. Obserwacje pasażerów, przeczące tym doniesieniom wyjaśniają długością linii – ok. 20 kilometrów (pracownicy są rozproszeni) oraz pracami przy obiektach i na maszynach, które nie zawsze widać z pociągu. Jak dodaje PLK, prace są również w nocy, gdy dostarczane są materiały budowlane, co również należy brać pod uwagę oceniając zaangażowanie wykonawcy.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5