Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK: Kolejne nieuprawnione radio-stopy na sieci kolejowej. Szkodliwość niska

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
29-08-2023
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK: Kolejne nieuprawnione radio-stopy na sieci kolejowej. Szkodliwość niska
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
PKP Polskie Linie Kolejowe zarejestrowały kolejne przypadki nieuprawnionego użycia sygnału radio-stop. Trwają poszukiwania sprawców.

PKP Polskie Linie Kolejowe poinformowały, że 29 sierpnia do godziny 13:00 na sieci kolejowej w Polsce odnotowano nieuprawnione użycie sygnału radio stop w woj. łódzkim, mazowieckim, opolskim i pomorskim.

- Nie było zagrożenia dla pasażerów. W wyniku nieuprawnionego użycia sygnału radio stop zatrzymanych zostało łącznie 25 pociągów (średnie opóźnienie pociągu to 7 minut). Wszystkie przypadki zostały zgłoszone do odpowiednich służb, których zadaniem jest ustalenie okoliczności - informuje PKP PLK.

Obecnie sieć kolejowa jest przejezdna. Linie kolejowe są stale monitorowane. Działa zespół złożony z przedstawicieli zarządcy infrastruktury i przewoźników, który w przypadku wystąpienia utrudnień na sieci ma zapewnić sprawną komunikację.

- Każde użycie sygnału radio stop jest weryfikowane przez zarządcę infrastruktury. W przypadku podejrzenia nieuzasadnionego użycia sygnału przez osoby z zewnątrz informowane są właściwe służby. Zarządca infrastruktury weryfikuje, czy możliwe jest zmodyfikowanie elementów systemu radio stop i procedur jego uruchamiania w celu skomplikowania uruchomienia systemu z zewnątrz - dodaje zarządca. Odebranie sygnału radio-stop skutkuje natychmiastowym zatrzymaniem wszystkich pociągów, których radiotelefony pracują na danej częstotliwości. Powoduje on automatyczne zatrzymanie składów na niedużym obszarze.

System radio stop nie jest częścią systemu sterowania ruchem kolejowym. Są to niezależne systemy, każdy o innych zabezpieczeniach. System sterowania ruchem kolejowym jest bezpieczny. Urządzenia radiołączności nie są w stanie zmieniać położenia zwrotnic, semaforów i działania urządzeń sterowania ruchem, dlatego nieuprawnione użycie systemu radio stop nie wpływa na poziom bezpieczeństwa ruchu.

Pierwsze przypadki użycia radio-stopu przez osoby spoza systemu kolejowego odnotowano w sobotę.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP SA: Przekazujemy linie do Lwówka i Stronia w zarząd Dolnego Śląska

Infrastruktura

PKP SA: Przekazujemy linie do Lwówka i Stronia w zarząd Dolnego Śląska

inf. pras., oprac ms. 17 września 2023

Wybory: Lewica o pociągach Bytów-Gdańsk

Pasażer

Wybory: Lewica o pociągach Bytów-Gdańsk

inf prasowa 16 września 2023

"Włamanie" do Radiostopu to codzienność od lat. I nic

Tabor i technika

"Włamanie" do Radiostopu to codzienność od lat. I nic

Jakub Madrjas, Łukasz Malinowski 30 sierpnia 2023

Merchel: Przyspieszymy wymianę systemu radio-stop na cyfrowy

Komentarze

Zobacz również:

PKP SA: Przekazujemy linie do Lwówka i Stronia w zarząd Dolnego Śląska

Infrastruktura

PKP SA: Przekazujemy linie do Lwówka i Stronia w zarząd Dolnego Śląska

inf. pras., oprac ms. 17 września 2023

Wybory: Lewica o pociągach Bytów-Gdańsk

Pasażer

Wybory: Lewica o pociągach Bytów-Gdańsk

inf prasowa 16 września 2023

"Włamanie" do Radiostopu to codzienność od lat. I nic

Tabor i technika

"Włamanie" do Radiostopu to codzienność od lat. I nic

Jakub Madrjas, Łukasz Malinowski 30 sierpnia 2023

Merchel: Przyspieszymy wymianę systemu radio-stop na cyfrowy

Komentarze

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5