Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PLK dokończy elektryfikację stacji Zgorzelec

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
31-03-2021
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PLK dokończy elektryfikację stacji Zgorzelec
Fot. PKP Polskie Linie Kolejowe SA
PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na dokończenie elektryfikacji stacji Zgorzelec. Dzięki temu pociągi elektryczne, które kończą bieg na tej stacji, nie będą musiały zajmować torów szlakowych i ograniczać ruchu.

PKP PLK poszukuje wykonawcy projektu i robót budowlano-sieciowych dla zadania „Elektryfikacja w stacji Zgorzelec torów 6 i 8 na linii kolejowej 274 oraz przejścia zwrotnicowego 1-2 na linii kolejowej 278". Zawieszenie sieci trakcyjnej będzie konieczna nad torem nr 6 linii kolejowej 274 od km 201,320 do km 202,000 i nad torem nr 8 tej samej linii od km 201,350 do km 202,000 (w przypadku obu torów chodzi o włączenie budowanej sieci do istniejącej sieci trakcyjnej). Wybrany w drodze przetargu wykonawca będzie zobowiązany do podjęcia wszystkich prac – od projektu, przez budowę aż do certyfikacji robót.

Jedynym kryterium wyboru ofert jest cena. Można je przedkładać w siedzibie PKP PLK do 19 kwietnia. Zakończenie wszystkich prac i robót objętych przedmiotem zamówienia, w tym przekazanie dokumentacji powykonawczej i certyfikacyjnej ma się odbyć w terminie 365 dni od dnia podpisania umowy.

Dzięki przeprowadzonej już elektryfikacji linii kolejowej Węgliniec – Zgorzelec pociągi elektryczne, m.in. należące do Kolei Dolnośląskich i PKP Intercity, dojeżdżają od 15 grudnia 2019 do granicy polsko-niemieckiej bez konieczności zmiany trakcji z elektrycznej na spalinową. Niestety na stacji, z uwagi na brak elektryfikacji torów bocznych, nie ma możliwości odstawiania składów, co w skrajnych wypadkach prowadzi do ograniczenia przepustowości szlaku. Teraz ma się to zmienić.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Tabor kolejowy coraz bardziej ekologiczny, a co z ekonomią?

Tabor i technika

Ukraina uruchamia pierwsze pociągi elektryczne z Kijowa do Czerkas

Pasażer

Jest 13 ofert na elektryfikację mazurskiej linii 38. Drogo

Infrastruktura

Saksonia domaga się elektryfikacji linii kolejowej z Drezna do Görlitz

Infrastruktura

Zobacz również:

Tabor kolejowy coraz bardziej ekologiczny, a co z ekonomią?

Tabor i technika

Ukraina uruchamia pierwsze pociągi elektryczne z Kijowa do Czerkas

Pasażer

Jest 13 ofert na elektryfikację mazurskiej linii 38. Drogo

Infrastruktura

Saksonia domaga się elektryfikacji linii kolejowej z Drezna do Görlitz

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5