PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na dokończenie elektryfikacji stacji Zgorzelec. Dzięki temu pociągi elektryczne, które kończą bieg na tej stacji, nie będą musiały zajmować torów szlakowych i ograniczać ruchu.
PKP PLK poszukuje wykonawcy projektu i robót budowlano-sieciowych dla zadania „Elektryfikacja w stacji Zgorzelec torów 6 i 8 na linii kolejowej 274 oraz przejścia zwrotnicowego 1-2 na linii kolejowej 278". Zawieszenie sieci trakcyjnej będzie konieczna nad torem nr 6 linii kolejowej 274 od km 201,320 do km 202,000 i nad torem nr 8 tej samej linii od km 201,350 do km 202,000 (w przypadku obu torów chodzi o włączenie budowanej sieci do istniejącej sieci trakcyjnej). Wybrany w drodze przetargu wykonawca będzie zobowiązany do podjęcia wszystkich prac – od projektu, przez budowę aż do certyfikacji robót.
Jedynym kryterium wyboru ofert jest cena. Można je przedkładać w siedzibie PKP PLK do 19 kwietnia. Zakończenie wszystkich prac i robót objętych przedmiotem zamówienia, w tym przekazanie dokumentacji powykonawczej i certyfikacyjnej ma się odbyć w terminie 365 dni od dnia podpisania umowy.
Dzięki przeprowadzonej już elektryfikacji linii kolejowej Węgliniec – Zgorzelec pociągi elektryczne, m.in. należące do Kolei Dolnośląskich i PKP Intercity,
dojeżdżają od 15 grudnia 2019 do granicy polsko-niemieckiej bez konieczności zmiany trakcji z elektrycznej na spalinową. Niestety na stacji, z uwagi na brak elektryfikacji torów bocznych, nie ma możliwości odstawiania składów, co w skrajnych wypadkach prowadzi do ograniczenia przepustowości szlaku. Teraz ma się to zmienić.