Partnerzy serwisu:
Biznes

Plan głębokiej restrukturyzacji Kolei Ukraińskich będzie gotowy do końca 2019

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Data publikacji:
07-09-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Plan głębokiej restrukturyzacji Kolei Ukraińskich będzie gotowy do końca 2019
Fot. Michał Szymajda
Plan restrukturyzacji Ukraińskich Kolei ma być gotowy do końca 2019 roku. Polecenie wykonania projektu zmian w strukturze monolitu Ukrzaliznycii wydał prezydent Ukrainy, Wołodymyr Zełeński.

Zmiany w strukturze Kolei Ukraińskich to jeden z elementów zapowiadanych przez nowego prezydenta Ukrainy jeszcze w kampanii wyborczej. Prezydentowi Wołodymyrowi Zełeńskiemu łatwiej jest wdrażać w życie swoje pomysły w związku z większością parlamentarną, jaką posiada w Werchownej Radzie. Ta poleciła opracowanie planu restrukturyzacji Ukrzaliznyci w czerwcu 2019, co zaakceptowała rada nadzorcza państwowej firmy.

Zgodnie z modelem europejskim, firma zostanie podzielona na trzy: zarządce infrastruktury, operatora cargo i operatora pasażerskiego. – Infrastruktura kolejowa podlegać będzie państwu, natomiast przewoźnik pasażerski i towarowy będą działać na warunkach rynkowych – powiedział Jewhen Krawcow, prezes UZ.

Krawcow zaznacza i ostrzega, że wprowadzenie znanego m.in. z Polski modelu działania kolei nie będzie możliwe bez wprowadzenia finansowania przewozów pasażerskich w wydaniu regionalnym i dalekobieżnym, a także przez rozpoczęcie finansowania na szeroką skalę utrzymania i modernizacji infrastruktury przez państwo.

– Warunkiem podstawowym działania takiego modelu jest także zapewnienie niedyskryminacyjnych (przede wszystkim taryfowych) warunków między przedsiębiorstwami z sektora prywatnego i publicznego. A także pomoc panstwa w rozwiązywaniu problemów społecznych w procesie restrukturyzacji kolei – napisał Krawcow.

Obecnie na Ukrainie przewozy pasażerskie finansowane są z nadwyżek finansowych z przewozów cargo, tak jak działo się to w Polsce np. w latach 90-tych. Obecnie na Ukrainie brakuje instrumentów prawnych i woli wsparcia finansowego przewozów pasażerskich (a także pieniędzy). Samofinansują się w zasadzie wyłącznie połącznia IC+, realizowane pociągami Rotem i niewielka część pociągów dalekobieżnych. Skutkuje to coraz słabszą ofertą na wielu liniach lokalnych, gdzie, w oddaleniu od większych miast, często uruchamia się dwie lub trzy pary pociągów regionalnych dziennie.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

SKPL chce jeździć na drugiej trasie do Ukrainy. Tym razem do Kowla

Pasażer

SKPL chce jeździć na drugiej trasie do Ukrainy. Tym razem do Kowla

Michał Szymajda 31 października 2024

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Tabor i technika

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Roman Czubiński 21 sierpnia 2024

Rozpoczęła się budowa toru 1435 mm na ukraińskim Zakarpaciu [zdjęcia]

Infrastruktura

Raport OSW. Wojenna transformacja kolei w zachodniej Ukrainie

Infrastruktura

Raport OSW. Wojenna transformacja kolei w zachodniej Ukrainie

Ośrodek Studiów Wschodnich 29 lutego 2024

Laszczenko: Europejski tor jest blisko Lwowa

Biznes

Laszczenko: Europejski tor jest blisko Lwowa

Michał Szymajda 30 grudnia 2023

USAID pomoże zbudować Kolejom Ukraińskim tor 1435 mm do Lwowa

Tabor i technika

Zobacz również:

SKPL chce jeździć na drugiej trasie do Ukrainy. Tym razem do Kowla

Pasażer

SKPL chce jeździć na drugiej trasie do Ukrainy. Tym razem do Kowla

Michał Szymajda 31 października 2024

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Tabor i technika

Koleje Ukraińskie chcą kupić więcej EZT Hyundaia

Roman Czubiński 21 sierpnia 2024

Rozpoczęła się budowa toru 1435 mm na ukraińskim Zakarpaciu [zdjęcia]

Infrastruktura

Raport OSW. Wojenna transformacja kolei w zachodniej Ukrainie

Infrastruktura

Raport OSW. Wojenna transformacja kolei w zachodniej Ukrainie

Ośrodek Studiów Wschodnich 29 lutego 2024

Laszczenko: Europejski tor jest blisko Lwowa

Biznes

Laszczenko: Europejski tor jest blisko Lwowa

Michał Szymajda 30 grudnia 2023

USAID pomoże zbudować Kolejom Ukraińskim tor 1435 mm do Lwowa

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij