Partnerzy serwisu:
Biznes

Plan głębokiej restrukturyzacji Kolei Ukraińskich będzie gotowy do końca 2019

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Data publikacji:
07-09-2019
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek Kolejowy

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
Plan głębokiej restrukturyzacji Kolei Ukraińskich będzie gotowy do końca 2019
Fot. Michał Szymajda
Plan restrukturyzacji Ukraińskich Kolei ma być gotowy do końca 2019 roku. Polecenie wykonania projektu zmian w strukturze monolitu Ukrzaliznycii wydał prezydent Ukrainy, Wołodymyr Zełeński.

Zmiany w strukturze Kolei Ukraińskich to jeden z elementów zapowiadanych przez nowego prezydenta Ukrainy jeszcze w kampanii wyborczej. Prezydentowi Wołodymyrowi Zełeńskiemu łatwiej jest wdrażać w życie swoje pomysły w związku z większością parlamentarną, jaką posiada w Werchownej Radzie. Ta poleciła opracowanie planu restrukturyzacji Ukrzaliznyci w czerwcu 2019, co zaakceptowała rada nadzorcza państwowej firmy.

Zgodnie z modelem europejskim, firma zostanie podzielona na trzy: zarządce infrastruktury, operatora cargo i operatora pasażerskiego. – Infrastruktura kolejowa podlegać będzie państwu, natomiast przewoźnik pasażerski i towarowy będą działać na warunkach rynkowych – powiedział Jewhen Krawcow, prezes UZ.

Krawcow zaznacza i ostrzega, że wprowadzenie znanego m.in. z Polski modelu działania kolei nie będzie możliwe bez wprowadzenia finansowania przewozów pasażerskich w wydaniu regionalnym i dalekobieżnym, a także przez rozpoczęcie finansowania na szeroką skalę utrzymania i modernizacji infrastruktury przez państwo.

– Warunkiem podstawowym działania takiego modelu jest także zapewnienie niedyskryminacyjnych (przede wszystkim taryfowych) warunków między przedsiębiorstwami z sektora prywatnego i publicznego. A także pomoc panstwa w rozwiązywaniu problemów społecznych w procesie restrukturyzacji kolei – napisał Krawcow.

Obecnie na Ukrainie przewozy pasażerskie finansowane są z nadwyżek finansowych z przewozów cargo, tak jak działo się to w Polsce np. w latach 90-tych. Obecnie na Ukrainie brakuje instrumentów prawnych i woli wsparcia finansowego przewozów pasażerskich (a także pieniędzy). Samofinansują się w zasadzie wyłącznie połącznia IC+, realizowane pociągami Rotem i niewielka część pociągów dalekobieżnych. Skutkuje to coraz słabszą ofertą na wielu liniach lokalnych, gdzie, w oddaleniu od większych miast, często uruchamia się dwie lub trzy pary pociągów regionalnych dziennie.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
SKODA
Exatel

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Ukraiński eksport: Kolej niezbędna do przewozu zbóż

Prawo i polityka

Czy powstanie polsko-ukraińska spółka kolejowa?

Prawo i polityka

Czy powstanie polsko-ukraińska spółka kolejowa?

Łukasz Malinowski 18 kwietnia 2023

Koleje Ukraińskie przejmują tabor rosyjskich przewoźników

Tabor i technika

Nowe ukraińskie wagony sypialne w pociągu Warszawa - Kijów [zdjęcia]

Tabor i technika

Zobacz również:

Ukraiński eksport: Kolej niezbędna do przewozu zbóż

Prawo i polityka

Czy powstanie polsko-ukraińska spółka kolejowa?

Prawo i polityka

Czy powstanie polsko-ukraińska spółka kolejowa?

Łukasz Malinowski 18 kwietnia 2023

Koleje Ukraińskie przejmują tabor rosyjskich przewoźników

Tabor i technika

Nowe ukraińskie wagony sypialne w pociągu Warszawa - Kijów [zdjęcia]

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5