NUMER 12/2020
NUMER 12/2020
Temat numeru:
Kolej walczy z pandemią
szukaj
Śledź nas:

Plaga wypadków z lokomotywami Gama. PKP Intercity wprowadza autobusy zamiast pociągów

| Michał Szymajda 14.12.2020 190

Plaga wypadków z lokomotywami Gama. PKP Intercity wprowadza autobusy zamiast pociągów
SU160 na stacji Rzeszów Głównyfot. M. Szymajda
Obecnie sprawnych jest jedynie pięć z jedenastu eksploatowanych przez PKP Intercity lokomotyw spalinowych Gama. Główna przyczyna problemów z ich dostępnością to wypadki na przejazdach. Powoduje to konieczność zastępowania pociągów autobusami w niektórych relacjach we wschodniej Polsce.
Nasi czytelnicy poinformowali nas, że ponownie jest problem z dostępnością spalinowych lokomotyw Gama. Tym razem ich przyczyna tylko częściowo wiąże się z awariami mechanicznymi.
Jak piszą czytelnicy: Su160 003 wyłączona jest od 7 lutego, w związku z poważnym wypadkiem na przejeździe, kolizje miała też 009 (31 sierpnia), 007 (3 września), 001 (14 listopada) i 008 (25 listopada). Piąta lokomotywa – 009 miała problemy techniczne i także była na początku grudnia niedostępna.

PKP Intercity potwierdza, że problem istnieje. – W tym roku z przyczyn niezależnych od przewoźnika na skutek wypadków komunikacyjnych uszkodzeniu uległy cztery lokomotywy serii SU160 Gama. W ostatnich dniach listopada dwie lokomotywy zostały wyłączone na naprawy bieżące, z których jedna wróciła już do eksploatacji, a druga przechodzi ostanie próby techniczne. Awarii uległa również lokomotywa zastępcza zaproponowana przez producenta, w ramach wsparcia technicznego – napisała Katarzyna Grzduk, rzeczniczka PKP Intercity. Przypomniała przy okazji, że za utrzymanie i sprawność lokomotyw SU160 Gama, zgodnie z umową zawartą z PKP Intercity, odpowiada Pesa Bydgoszcz.

– W tej sytuacji od dnia 27.11.2020 r. pociąg TLK „Zamoyski” na odc. Lublin – Hrubieszów Miasto oraz od dnia 28.11.2020 r. na odc. Hrubieszów Miasto – Lublin obsługiwany jest zastępczą komunikacją autobusową. Przewoźnik jest w stałym kontakcie z Pęsą, monitorując stan napraw lokomotyw SU160 i dokłada starań, by w miarę dostępności lokomotyw spalinowych kursy były realizowane zgodnie z rozkładem w całej relacji – dodaje rzeczniczka.

TLK Zamoyski był zastępowany autobusami komunikacji zastępczej na odcinku od Lublina do Hrubieszowa także pierwszego dnia obowiązywania nowego rozkładu jazdy, czyli 13 grudnia. W ten sposób nieco przyćmiony został fakt uruchomienia tego pociągu w ciekawej relacji z Hrubieszów – Kołobrzeg. 14 grudnia autobusowa komunikacja zastępcza nie była już planowana.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2020
NUMER 12/2020
Wielkimi krokami zbliża się koniec roku, za to końca pandemii na razie nie widać. Mierzą się z nią również wszyscy przewoźnicy kolejowi. Temu tematowi był poświęcony również ostatni Kongres Kolejowy. W bieżącym raporcie zebraliśmy teksty, które pokazują, jak kolejarze radzą sobie z pandemią, w jaki sposób wpływa ona na przewozy pasażerskie i towarowe i jakie będą jej konsekwencje dla kolei w przyszłości.

W numerze prezentujemy dwie niezwykle ciekawe rozmowy − z Pawłem Siwkiem, dyrektorem zarządzającym Alstom Konstal oraz Cezarym Lewandowskim, członkiem zarządu odpowiedzialnym za finanse w Kolejach Mazowieckich.

W bieżącym wydaniu poruszamy również bardzo gorący i aktualny temat, jakim jest Ustawa o czasie pracy maszynistów. Ważny głos w tej sprawie zabiera Prezes UTK, Ignacy Góra. Z kolei Paweł Rydzyński poddaje dogłębnej analizie nowy grudniowy rozkład jazdy. Zastanawiamy się, kiedy ruszą dogodne połączenia z Łodzi do Kielc i opisujemy, w jaki sposób lubelskie samorządy zmieniają otoczenie kolei. Ekspert ds. metra prezentuje aktualny stan budowy warszawskiego metra.

 Te i wiele innych tematów znajdą Państwo w najnowszym wydaniu „Rynku Kolejowego”.

Gorąco polecamy!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5