Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Dworzec Łódź Fabryczna niemal bez autobusów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
09-01-2017
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Dworzec Łódź Fabryczna niemal bez autobusów
Choć 11 grudnia ubiegłego roku głównym łódzkim dworcem kolejowym stała się ponownie Łódź Fabryczna, większość autobusów podmiejskich i międzymiastowych nadal kończy bieg przy stacji Łódź Kaliska. Tym samym pasażerowie nadal nie mogą skorzystać z wygodnej przesiadki w węźle multimodalnym w centrum miasta. Z wypowiedzi przedstawiciela łódzkiego PKS wynika, że spółka nie złożyła jeszcze nawet wniosków o zezwolenie na zmianę trasy.

Wykorzystanie podziemnego przystanku autobusowego z 24 stanowiskami jest w tej chwili śladowe. Dość powiedzieć, że jeszcze niedawno przez całą dobę odjeżdżały z niego jedynie dwa kursy Leo Express z Warszawy do Bogumina. Stan ten ma ulec zmianie: jeszcze przed otwarciem dworca zapowiadano, że wkrótce zaczną z niego korzystać inni przewoźnicy, w tym obsługujący wciąż rozległą siatkę połączeń podmiejskich i międzymiastowych PKS Łódź. Dokładna data przeniesienia odjazdów poszczególnych kursów autobusowych na dworzec Łódź Fabryczna jest jednak na razie nieznana. PKS nie ma takiej informacji także od innych przewoźników korzystających dziś z zarządzanego przez siebie dworca.

Wniosków wciąż nie złożono

Tym, co wstrzymuje przenosiny, jest… dostosowywanie rozkładów jazdy do zmodyfikowanych tras. – PKS Łódź na razie dopasowuje rozkłady jazdy w taki sposób, by można było korzystać z dworca Łódź Fabryczna i Łódź Kaliska jednocześnie. Trzeba w tym celu poprzesuwać godziny odjazdów z miejscowości na trasie. Czas jazdy poszczególnych kursów będzie musiał zostać wydłużony o realny czas przejazdu między łódzkimi dworcami – precyzuje pracownik spółki Radosław Miko. – Zaczęliśmy pracę nad rozkładami niemal od razu po otrzymaniu zgody łódzkiego Zarządu Dróg i Transportu na korzystanie z dworca, o którą wystąpiliśmy w najwcześniejszym możliwym terminie – dodaje. Dopiero kiedy projekty nowych rozkładów zostaną ukończone, PKS złoży wnioski o zmianę zezwoleń wydawanych przez Urząd Marszałkowski.

– Procedura uzyskiwania wniosku może trwać od jednego do dwóch miesięcy. Zależy to od urzędów i od właścicieli przystanków – przewiduje przedstawiciel PKS. Jak przyznaje, możliwe, że autobusy przewoźnika zaczną wjeżdżać na dworzec Łódź Fabryczna dopiero w lutym lub nawet w marcu. Szczegółowy rozkład jazdy i pozostałe niezbędne dla pasażerów informacje zostaną opublikowane po uzyskaniu zezwoleń z UMWŁ.

Przeszkoda: czas pracy

Gdy już to jednak nastąpi, przez obydwa dworce ma przejeżdżać zdecydowana większość kursów. – Tylko niewielka część, zapewne 3-4 odjazdy w ciągu całej doby, zostanie na dworcu Łódź Kaliska z powodu braku możliwości zmian związanych z czasem pracy kierowców – wyjaśnia Miko. Nie sposób na razie określić, które dokładnie relacje nie będą dostępne na dworcu w centrum Łodzi. – Dążymy jednak do tego, by dworzec Łódź Fabryczna obsługiwała możliwie jak największa liczba autobusów – nawet jeśli będzie trzeba w tym celu nieco wydłużyć trasę kursów np. do Bełchatowa – zapowiada pracownik spółki. Łódź Fabryczna nie może stać się punktem początkowym trasy, ponieważ – jak już informowaliśmy – przy wielostanowiskowym przystanku brakuje płyty postojowej.

Część autobusów PKS i innych przewoźników zaczyna obecnie trasę na położonym na Dołach Dworcu Północnym. – Również w tym przypadku będziemy starali się wydłużać kursy tak, by autobusy obsługiwały obydwa dworce – zapewnia Miko. Zmiana tras nie powinna wiązać się z podwyżką cen biletów.

Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5