NUMER 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Konkurencja na kolei
szukaj
Śledź nas:

PKP zacieśni współpracę z Kolejami Litewskimi

| MSZ 01.09.2015 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2015-09-01 15:54:53 Autor: wdr
---.neoplus.adsl.tpnet.pl

wdr
po stronie polskiej nie istnieje rail baltica tylko niezelektryfikowane linie jednotorowe w złym stanie technicznym
2015-09-01 15:55:28 Autor: umbra
---.centertel.pl

umbra
Będzie modernizacja Ełk - Suwałki - Trakiszki?
2015-09-01 18:27:08 Autor: -Kamil-
---.play-internet.pl
Uważam, że Rail Baltica powinna przechodzić przez Małkinię, Białystok i Sokółkę, gdyż trasa przez Małkinię, Białystok i Ełk wymaga zmiany czoła. Juz nie mówię, że jeszce treba by wybudować łącznicę omijająca Olecko.

Trasa Rail Baltica powinna przebiegać dosyć bliso granicy z Białorusią, aby uaktywnić gospodarczo miasta i miasteczka po polskiej stronie trójstku PL-LT-BY. Od Augustowa może nawet nowa trasą. Takie miasta, jak np. Sejny mogłyby otrzymać połaczenie kolejowe.

Budowa Rail Baltica ma trwać jeszcze tyle lat? Myślałem, że dla nie tylko dl aLitwy, Łotwy i Estonii, ale także dla Warszawy i dla Brukseli powinien to byc PRIORYTET, aby jak najlepiej i J A K N A J S Z Y B C I E J zintegować LT, LV i EE z pozostałymi krajami UE, także transportowo, także kolejowo.

Inna linia kolejowa powinna biegnąć na Litwę w generalnej osi Gdański - Mazury - Suwalszczyzna - Kowno (przy okazji może elektryfikacja Korsze - granica LT), aby uaktywnić gospodarczo te tereny Polski, co leżą tuż koło granicy z Rosją (Kaliningradem).
2015-09-02 05:11:26 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
"Podkreślono, że po stronie polskiej linia Rail Baltica już istnieje i wymaga jedynie modernizacji"
Matko! Popłakałem się!
"Wymaga jedynie modernizacji".
Budowa esek przez Gdakę i budowa PKM raczej pokazuje przewagę budowy infrastruktury od podstaw. No ale przecież Warszawa-Radom czy Kraków-Katowice wymaga "tylko" modernizacji. O jezusiku!
2015-09-02 09:23:47 Autor: Kornel T.
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Niby śmieszne to "jedynie", ale z drugiej strony racja: linia jest, nie trzeba kupować działek pod jej budowę. I to jest olbrzymi plus.

Wybudowanie nowoczesnej dwutorowej, zelektryfikowanej linii kolejowej w europejskim standardzie od Tallina do polskiej granicy, a potem mały skansenik po północno-wschodniej Polsce do Białegostoku, a stamtąd znów coś normalnego, byłoby międzynarodowym skandalem politycznym. I to jest akurat dobre, bo w tym przypadku polityka może odegrać pozytywną rolę w budowie po polskiej stronie. Może na dzień dzisiejszy Baltica poprzez pryzmat kolejowej Polski nie ma dużego znaczenia, ale sorry - chce się być w Europie, to trzeba wziąć się do roboty.
2015-09-02 13:11:14 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
"Słynna" PKM powstała w wyniku odbudowania - co prawda w wersji dwutorowej - istniejącej wcześniej (do 1945 roku) linii kolejowej Gdańsk Wrzeszcz - Kokoszki...
2015-09-02 13:56:45 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Dla v240 trzeba geometrii o łukach minimum r3000 m, a najlepiej ok r3500m. Nie widzę gdzie niby poza Białystok-Warszawa do granicy litewskiej PLK posiada linie o takiej geometrii wymagające jedynie modernizacji.

To jest właśnie skandal że tu i ówdzie się łuk zetnie, ekranozy dowali, etcs level 2, wiaduktowanie, koszty jak za nową linię i jazda z v120-160. Bo tak.
2015-09-02 13:58:21 Autor: Adam Zz
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Zresztą z Wawy do Białego będzie v160, z czym do ludzi...
2015-09-03 00:02:10 Autor: coma
---.static.ip.netia.com.pl
Co ma wspólnego z Rail Baltica firma zarządzające dworcami???
2015-09-03 14:15:56 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
Co to jest GRUPA PKP - to ten Karnowski z Sosnowca ?
2015-09-03 16:28:09 Autor: gość
---.dynamic.chello.pl
mam zapytanie odnośnie niedawnej wizyty naszego szynobusu w Kownie, czy cała trasa do Kowna jest w całości na 1435 ( jest to trasa jedno czy dwutorowa? ) czy też jest tam jeden tor "wąski" a jeden "szeroki" albo jakiś splot torów?
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2019
NUMER 01-02/2019
W najnowszym numerze miesięcznika podsumowujemy 2018 rok na kolei i jak zawsze – stawiamy pytania o przyszłość. Wspólnie z RBF piszemy o konkurencji kolei, a także o potrzebie waloryzacji kontraktów na budowach. Rozmawiamy m. in. z J. Malinowskim, prezesem ŁKA i K. Magierowskim, prezesem KZŁ. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5