NUMER 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Temat numeru:
Renesans nocnych pociągów
szukaj
Śledź nas:

Karnowski i Ciżkowicz wygrali procesy ws. absolutorium

| Jakub Madrjas 20.03.2020 3,8k

Karnowski i Ciżkowicz wygrali procesy ws. absolutorium
fot. PKP SA/Archiwum
Jakub Karnowski i Piotr Ciżkowicz wygrali procesy dotyczące nieprzyznania im absolutorium za pracę w zarządzie PKP SA w 2015 - podał "Puls Biznesu".
Jak informowaliśmy w 2017 roku, były zarząd PKP SA kierowany przez Jakuba Karnowskiego nie otrzymał absolutorium za 2016 rok. Podobnie stało się w przypadku PKP Intercity i PKP PLK. – Nieudzielenie absolutorium wynika z negatywnej oceny pracy byłych organów spółki oraz braku stosownych rekomendacji Rady Nadzorczej PKP Intercity – tłumaczyła ówczesna rzeczniczka PKP SA Jolanta Kuczyńska. Przypomnijmy - nieudzielanie absolutorium zarządom nie rodzi żadnych natychmiastowych skutków; może natomiast stanowić argument za odwołaniem członka zarządu (co w tym wypadku nie ma zastosowania). Absolutorium jest za to istotne dla dalszej kariery członka zarządu jako przedstawiona publicznie przez właściciela ocena jego pracy.

Byli członkowie zarządów wnieśli sprawy o bezprawne nieudzielenie absolutorium do sądu. W sprawie Jakuba Karnowskiego zapadł już wyrok pierwszej instancji, a w sprawie Piotra Ciżkowicza - już w drugiej, po apelacji Grupy PKP. W obu przypadkach sądy stwierdziły, że nieudzielając absolutorium, Grupa PKP naruszyła dobra osobiste pozywających. Sąd nakazał więc spółce wydanie oświadczenia, które już pojawiło się na stronie grupy. „PKP S.A. w Warszawie oświadczają, że nie było podstaw do nieudzielenia panu Piotrowi Ciżkowiczowi absolutorium z wykonania obowiązków członka zarządu PKP S.A. w okresie od 1 stycznia 2015 r. do 30 listopada 2015 r.” — napisała spółka w zamieszczonym w internecie ogłoszeniu. Musi także wpłacić 30 tys. zł na cel społeczny — na Wielką Orkiestrę Świątecznej Pomocy (WOŚP).

Jakub Karnowski poinformował "PB", że w jego sprawie sąd pierwszej instancji już także zobowiązał PKP do opublikowania podobnego oświadczenia i wpłaty 30 tys. zł na WOŚP. Realizacja wyroku w sprawie Jakuba Karnowskiego zależy jednak od decyzji kolejowej grupy o odwołaniu. Sądy przyznały też byłym menedżerom zwrot kosztów procesowych. W uzasadnieniu do wyroku wydanego w sprawie Piotra Ciżkowicza sąd napisał,że pozwany, czyli PKP, nie wskazał, jakie dokumenty dotyczące analizy jego pracy w zarządzie grupy były podstawą do nieudzielenia absolutorium - pisze PB. Byli i obecni przedstawiciele władz PKP toczą także batalię o sporne wynagrodzenia. 
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45789)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Prawo i polityka
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45789)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07-08/2021
NUMER 07-08/2021
Europejska może niezbyt szybko, ale dość konsekwentnie zmierza w kierunku gospodarki przyjaznej dla środowiska i nieuzależnionej od paliw kopalnych. Oczywiście największe znaczenie mają tu zmiany w energetyce, ale i do transportu przykłada się bardzo dużą wagę. Stąd od lat realizowane są projekty promujące rozbudowę infrastruktury kolejowej czy rozwijające transport publiczny. Jednym z małych kroków prowadzących do ograniczenia emisji ma być także ograniczenie ruchu lotniczego na rzecz kolejowego – tam, gdzie jest to możliwe. Oczywiście na niektórych trasach „wystarczy” wybudować koleje dużych prędkości, ale przy większych odległościach alternatywą mają być pociągi nocne. Na razie pojawiają się pierwsze po latach nowe dalekobieżne nocne połączenia – plany są bardzo ambitne, ale czy okażą się skuteczne? 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5