Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

Trójmiejska SKM z rekordem przewozów. Ma pieniądze z KPO

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Data publikacji:
29-04-2024
Ostatnia modyfikacja:
29-04-2024
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
inf. pras. PKP SKM Trójmiasto

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
Trójmiejska SKM z rekordem przewozów. Ma pieniądze z KPO
Fot. PKP SKM w Trójmieście
Pomorski przewoźnik nie zwalnia tempa. Po ubiegłorocznym rekordzie, zanotował kolejne znakomite wyniki przewozowe.

W pierwszym kwartale 2024 r. pociągami PKP SKM podróżowało 11 mln 461 tys. pasażerów. To o ponad milion więcej niż w analogicznym okresie ub. roku (10, 378 mln), a warto przypomnieć, że ten właśnie rok był najlepszym pod względem liczby przewiezionych pasażerów w historii spółki. W 2023 r. PKP SKM przewiózł ok. 45 mln pasażerów. Z pociągów tej spółki codziennie korzysta ok. 130 tys. pasażerów.

Obecnie na peronach na zarządzanej przez PKP SKM linii nr 250 trwa m.in. montaż zintegrowanego systemu monitorowania bezpieczeństwa i zarządzania informacją pasażerską. Zastosowane wyświetlacze są jednymi z najczytelniejszych i najnowocześniejszych w Polsce. Trwa również projektowanie modernizacji dwóch przystanków „stoczniowych” czyli Gdynia Stocznia - Uniwersytet Morski i Gdańsk Stocznia, które mają zostać przebudowane do sierpnia 2025 r.

Dzięki przyznanym przez Ministra Infrastruktury środkom z Krajowego Planu Odbudowy i Zwiększania Odporności (KPO) w wysokości 92 255 492,07 PLN spółka będzie mogła również zrealizować kolejne modernizacje na linii kolejowej nr 250.

– Dostęp do środków finansowych z KPO dla całego sektora kolejowego w Polsce oznacza możliwość przyspieszenia niezbędnych inwestycji infrastrukturalnych oraz zakupu nowoczesnego taboru. Dobrym przykładem tego rodzaju działań są inwestycje prowadzone przez PKP SKM w Trójmieście. Modernizacja linii kolejowej, rozjazdów i torów stacyjnych to inwestycje, które poprawiają efektywność i bezpieczeństwo, ale przede wszystkim zwiększają atrakcyjność kolei jako środka transportu – powiedział wiceminister infrastruktury Pior Malepszak.

Dzięki wspomnianym powyżej środkom z KPO spółka zamierza zrealizować trzy projekty:

Projekt I. Rozwój linii kolejowej nr 250

Szacowana wartość - 79 255 492,07 PLN (finansowanie w ramach KPO - 100%).

Projekt obejmuje prace modernizacyjne na linii kolejowej nr 250 i składa się z trzech zadań:
  • Zadanie 1: Wymiana samoczynnej, jednokierunkowej blokady liniowej przy na szlakach Gdańsk Oliwa – Sopot i Sopot – Gdynia Orłowo.
  • Zadanie 2: Rozbudowa stacji Gdańsk Oliwa poprzez wybudowanie nowej głowicy rozjazdowej od strony stacji Sopot.
  • Zadanie 3:
    • a. Modernizacja przystanku Gdańsk Przymorze – Uniwersytet.
    • b. Budowa nowego obiektu nastawni Gdańsk Główny oraz modernizacja peronów nr 4 i nr 5 Gdańsk Główny wraz z nastawnią na peronie nr 4 Gdańsk Główny.

Projekt II. Modernizacja rozjazdów na stacji Gdańsk Wrzeszcz

Szacowana wartość - 8 000 000,00 PLN (finansowanie w ramach KPO - 100%).

Projekt III. Modernizacja torów stacyjnych na stacji Gdynia Główna oraz na stacji Sopot

Szacowana wartość - 5 000 000,00 PLN (finansowanie w ramach KPO - 100% ).

Pomorskie jest najbardziej kolejowym województwem w Polsce, ze średnią liczbą 30 podróży koleją rocznie (2023 r). 2/3 tych podróży to przejazdy pociągami PKP SKM.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Nokia Solutions&Networks

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Będą prace torowe na linii 250. PKP SKM Trójmiasto szuka wykonawcy

Infrastruktura

Stara wiata zostanie na przystanku Gdańsk Stocznia SKM

Infrastruktura

Stara wiata zostanie na przystanku Gdańsk Stocznia SKM

Michał Szymajda 30 października 2024

Aglomeracyjny Impuls dla PKP SKM Trójmiasto wyjechał z fabryki

Tabor i technika

Maciej Lignowski nie jest już prezesem SKM Trójmiasto

Prawo i polityka

„SKM Trójmiasto powinno być samorządowe”

Prawo i polityka

„SKM Trójmiasto powinno być samorządowe”

Michał Szymajda 20 czerwca 2024

Zobacz również:

Będą prace torowe na linii 250. PKP SKM Trójmiasto szuka wykonawcy

Infrastruktura

Stara wiata zostanie na przystanku Gdańsk Stocznia SKM

Infrastruktura

Stara wiata zostanie na przystanku Gdańsk Stocznia SKM

Michał Szymajda 30 października 2024

Aglomeracyjny Impuls dla PKP SKM Trójmiasto wyjechał z fabryki

Tabor i technika

Maciej Lignowski nie jest już prezesem SKM Trójmiasto

Prawo i polityka

„SKM Trójmiasto powinno być samorządowe”

Prawo i polityka

„SKM Trójmiasto powinno być samorządowe”

Michał Szymajda 20 czerwca 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij