NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

PKP PLK: Udało się. Infrastruktura jest w całości gotowa pod Pendolino

| Jakub Madrjas/pr, Rynek Kolejowy 05.12.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2014-12-05 16:21:44 Autor: Bozia
---.as13285.net

Bozia
No, to skoro temat infrastruktury pod Pendolino mam już prawie zamknięty, to ciekawe kiedy będzie gotowa infrastruktura pod Flirty i Darty? 2 lata po wdrożeniu tych projektów? W przypadku kilku kluczowych odcinków, tak się zapowiada. (Zgierz - Kutno w 2015 - 2017, Łódź - Ostrów Wielkopolski 2016 - 2018)
2014-12-05 16:24:48 Autor: JP
---.dynamic.chello.pl
Brawo, Panie Piotrze. Choć to tylko początek sukcesów.

Teraz proszę przestawić się na Kraków-Katowice: ozłocę ;-)
2014-12-05 16:26:18 Autor: mmm
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A kiedy Kraków - Katowice?
2014-12-05 16:32:44 Autor: Buskiller
---.free.aero2.net.pl
no i co smutne busowe, zacofane wały, kicha
2014-12-05 16:32:45 Autor: Buskiller
---.free.aero2.net.pl
no i co smutne busowe, zacofane wały, kicha
2014-12-05 16:36:56 Autor: kolejarz_
---.dynamic.gprs.plus.pl
Kraków - Katowice też podniesiemy średnią prędkość przejazdu z 30 km/h na 32 km/h.
2014-12-05 16:56:19 Autor: kolpawe
---.162.14.86
Czy KM zamierza wprowadzić pociągi przyspieszone ze Skierniewic i Grodziska do Warszawy (po torach dalekobieźnych)? To co teraz przeżywają pasażerowie KM na tej linii to jeden wielki dramat.
2014-12-05 17:00:00 Autor: soad
---.dynamic.chello.pl
Taaaaa - linię Katowice - Kraków odbuduje "Klub Narwańców" nie taka poważna i mająca na względzie dobro całego kraju instytucja jak PKP/PLK.
Ewentualnie swoją cegiełkę dołoży Krajowy Konserwator Zabytków a także Związek Kynologiczny (bo psy nie lubią autobusów). :) :) :)
Pani Wasiak! - Pieski czekają na infrastrukturę.
2014-12-05 17:00:14 Autor: Głos z USA
---.56.13.30
I cudownie. Przyszli emigranci nie musza już dzień wcześniej jechać, by zdążyć na samolot. Dzis w 2-3 godziny jest sie na Okęciu. Wczoraj odbierałem kuzynkę. Polacy są nienormalni. Wysiadają z tych samolotów z 3-4 wielkimi walichami, plecakami. Pytam sie po co?, po co wozić drzewo do lasu?. Ludzie po co wozicie, lokówki, żelazka jak w USA jest 110V. Nic elektrycznego nie działa.
2014-12-05 17:01:29 Autor: quest
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Apropos Darta. Czy wiadomo kiedy będzie można zobaczyć pierwszy gotowy skład ? To będzie, jeśli się nie mylę, pierwsza jednostka dalekobieżna Pesy ?
2014-12-05 17:01:30 Autor: peron7
---.play-internet.pl
"to cud,babciu Oleńko,to cud, -tak,tak,-cud"
2014-12-05 17:05:58 Autor: Mar37
---.play-internet.pl
55km w 30 minut bez zatrzymywanizatrzymywania z Gdańska do Malborka szału nie ma dupy nie urywa
2014-12-05 17:09:03 Autor: Gryzli
---.centertel.pl
Jakoś cichutko tu dzisiaj, ciekawe dlaczego ?...
2014-12-05 17:14:59 Autor: inzynier
---.9.243.245
"Udało się. Infrastruktura jest w całości gotowa pod Pendolino"

Na CMK pozostanie jedynie ruch wahadlowy po odcinku 10km:)))
Co to za pieprzenie?
2014-12-05 17:16:23 Autor: mal
---.interq.pl
Na odnodze krakowskiej trwają ostatnie prace związane z podniesieniem prędkości ze 150 do 160 km/godz. pomiędzy Starzynami i Krakowem, a także trwają drobne prace na trasie Kozłów – Kraków, związane z tym, że chcemy tam uzyskać stabilną prędkość 100-110 km/godz.


O co chodzi ? Chyba żeby dobre wrażenie zrobić że do krakowa jest 160/h
2014-12-05 17:28:39 Autor: scorpio
---.icpnet.pl
@Piotr Malepszak
Cieszy to wszystko ale dorzucę kamyczek do ogródka - szlak Katowice Ligota - Czechowice Dziedzice oraz Czechowice Dziedzice - Bielsko Biała. Co chwila ograniczenia do 30 km/h bo wychlap na wychlapie. Jak ma pendolino się rozpędzić skoro co chwila musi zwalniać. Niedawno były zamknięcia z Czechowic Dziedzic do Bielska Białej z powodu rozjazdów. Oczywiście nie pomyślano by usunąć te badziewne wychlapy. Najgorsze są między Czechowicami Dziedzicami a Czechowicami Dziedzicami Południowymi:
https://www.youtube.com/watch?v=xbhZ3laPGo8
https://www.youtube.com/watch?v=6_DweL9Ll4s
Pozdrawiam pana Piotra
Maciej G
2014-12-05 17:37:23 Autor: pes
---.slupsk.vectranet.pl
To czemu Ustronie nie wraca na E65 tak jak wcześniej była mowa, że tylko do końca remontu E65 Ustronie przez Bydgoszcz, Toruń...???
2014-12-05 17:38:13 Autor: bb94
---.inowroclaw.mm.pl
No cisza taka się zrobiła, a trawę mają zasiać dopiero na wiosnę, teraz zasiali chyba mak.Chyba do komputerów nie zasiedli chyba praktycy czyli Wszyscy, którzy jeżdżą po tej infrastrukturze, zwłaszcza z w-wy do Wrocławia, którędy to pojedzie przez Poznań, czy OW?
2014-12-05 17:45:29 Autor: Машка
---.pool.ukrtel.net
Супер!
2014-12-05 18:13:16 Autor: MKM
---.231.103.18
Muszę pana Piotra zmartwić. Tak tory są zrobione na protezie, ale sieć nie wszędzie więc do kwietnia przyszłego roku będą jednotorówki na szlaku podg Kucelin - Turów, oraz na stacji Stradom, która to ma jeszcze starą sieć, a nowe bramownice montowane są dopiero w Herbach Starych. Ogólnie rzecz ujmując na Stradomiu będzie pociąg co godzinę. Wreszcie skończy się jeżdżenie na odległą CMK-ę... wreszcie zawitają Epoki, może Husarz a na pewno Galaktyczne Dziobaki... idę jutro z kosą miejscówkę znaleźć aby fotki były ładne. Wczoraj jedno pendolino wracało po 17 do Warszawy z Częstochowy. Nie ma co patrzyć na info pasażer bo trochę okłamują...
2014-12-05 18:15:42 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
No to wypadałoby zapytać, jak już osiągnięte zostaną zakładane czasy przejazdów EIP z Warszawy do Gdańska, Krakowa, Katowic, Wrocławia, co dalej, na jaki czas nam to wystarczy ? Co dalej z pozostałą koleją do/z mniejszych miast, sezonowych kurortów, co z liniami kolejowymi drugo i trzecio - rzędnymi, jak te kiedyś nazywano ? Cieszy projekt "pendolino" jest to jakiś kręgosłup kolei w Polsce, w połączeniach największych miast ze stolicą. Ale co dalej z połączeniami omijającymi Warszawę jak choćby Rzeszów - Kraków - Katowice - Opole - Wrocław; Wrocław - Poznań - Szczecin; Łódź - Bydgoszcz, Gdańsk - Szczecin: i innymi na pt. dużych potokach pasażerskich ?

Czy zostaną wyciągnięte jakieś wnioski po tych pseudo - modernizacjach, które odstraszyły poprzez uciążliwą, wolną jazdę pociągów ludzi od kolei i przesiedli się zwłaszcza - do samochodów ? Może trzeba w przyszłości budować linie kolejowe od podstaw, po nowym śladzie, w najnowszych parametrach, aby uniknąć takich sytuacji, a starą linię zamknąć albo zostawić dla ruchu kolejowego - lokalnego, towarowego ? W miarę możliwości budować nową linię kolejową równolegle do starej linii. Trzeba mieć sensowny pomysł na nowoczesną kolej w Polsce, zobowiązaliśmy się w ramach UE do równoważenia transportu, ograniczania emisji szkodliwych gazów do atmosfery. Nowoczesna kolej jest takim narzędziem która pomoże wypełnić te zobowiązania, a nie kolejny wzrost liczby samochodów w Polsce, zwłaszcza przestarzałych nie spełniających normy emisji spalin na co najmniej poziomie EURO 5.
2014-12-05 18:15:58 Autor: cukinia
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@Głos z USA

głos z usa to tak waflun który nic w kraju nie umiał zrobić dobrego i pojechał tam jako idiota i się cieszy bo na każdą wajchę w usa jest instrukcja obsługi i radochę ma bo wreszcie potrafi lokówkę obsłużyć i żelazko.Teraz ściąga tam głupią jakon kuzynkę bo powiedział jej, że ją wreszcie nauczy obsługiwać sprzęty AGD itp. a ona co miała zrobić, zabrała swoje.
2014-12-05 18:54:15 Autor: lolo
---.jsn.osi.pl
Zaraz zaraz,
nie rozumiem,
Z zawiercia do Zabkowic jest dalej jazda objazdem, a odcinek jednotorowy na CMK to rozumiem przypieczętowanie gotowości...

Pozdrawiam
2014-12-05 19:14:51 Autor: Małopolanin
---.168.193.198
"Na odnodze krakowskiej trwają ostatnie prace związane z podniesieniem prędkości ze 150 do 160 km/godz. pomiędzy Starzynami i Krakowem"
Nareszcie jakieś nowe informacje. Jak rozumiem chodzi o Starzyny-Kozłów i podniesienie z obecnych 150/140 na 160. Zawsze to coś :)

Postój w WP kosztuje 6 min - nieźle. Ja (porównując rozkład krakowski [bez tego postoju] z katowickim) oszacowałem to na 5 minut. Czyli głupota Edgara kosztuje nas jeszcze więcej niż myślałem...
2014-12-05 19:28:20 Autor: kieliszek
---.starnettelecom.pl
Zarząd PLK powinien iść na zieloną trawkę. Jeśli wybierane są najtańsze firmy, to są takie efekty. Przetargi powinny być w końcu robione tak, aby cena ważyła 30%, czas wykonania 30%, utrudnienia 20% i gwarancja 20%. Oczywiście firmy z cenami poniżej kosztorysu idą na drzewo. A tak wygrywa firma o szumnej nazwie w stylu Megaroyalrailturbo, a na torach zamiast maszyn godnych XXI wieku pracuje pan Zdzisio z panem Zenkiem przy użyciu łopaty, taczki i czasem pożyczanej białoruśki.

Most na CMK jest na tydzień roboty góra, no może 2. Czy ktoś normalny remontuje sobie łazienkę w domu pół roku, z czego 4 miesiące wchodzi oknem, a przec cały czas nie ma na zmiane wody i prądu? NIE!!! Dlatego takie roboty muszą być wykonywane sprawnie i szybko. 2 kmb dziennie kompletnego szlaku to minimum przyzwoitości!!!
2014-12-05 19:28:49 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Tylko Sprowa miala byc zlikwidowana - i co .
2014-12-05 19:42:19 Autor: Gargamel
---.internetdsl.tpnet.pl
@kieliszek

Pan Zdzisio sprzeda most na złom ,jak już to zrobił na linii do Białegostoku i linia będzie jednotorowa. Szpece i niedojdy z PLK będą szukać przyczyny do 4001 roku.
2014-12-05 19:44:33 Autor: Krzysztof
---.dynamic.chello.pl
Ludzie kupili biletów na 2 pełne dni jazd Pendolino.
Także szału nie ma, d**y nie urywa.

http://www.mpolska24.pl/post/7388/puste-pendolino-na-swieta-sprzedano-tylko-co-osme-miejsce
2014-12-05 20:02:03 Autor: max11
---.malbork.mm.pl
ludzie podniecacie się prędkością skróconym czasem jazdy więc się pytam poco zatrzymuje się na przystanku osobowym WŁOSZCZOWA to był wymysł Gosiewskiego
2014-12-05 20:43:59 Autor: antek
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Ten stawia warunki co wyklada kase.
2014-12-05 20:59:37 Autor: M-ta
---.tktelekom.pl
Już widzę te wybuchające podstacje które i tak już na odcinku Wrocław-Opole przy dynamicznym rozruchu EP09 bądź EU07 nie wytrzymują obciążenia..Czarno więc widzę Perdźdolino
2014-12-05 21:05:50 Autor: spa
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post quest:
"Apropos Darta. Czy wiadomo kiedy będzie można zobaczyć pierwszy gotowy skład ? To będzie, jeśli się nie mylę, pierwsza jednostka dalekobieżna Pesy ?"
Jeżeli nie będzie opóźnień, to do testów, a następnie homologacji trafi w okolicach kwietnia.
2014-12-05 21:07:44 Autor: spa
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
W odpowiedzi na post Krzysztof:
"Ludzie kupili biletów na 2 pełne dni jazd Pendolino.
Także szału nie ma, d**y nie urywa.

http://www.mpolska24.pl/post/7388/puste-pendolino-na-swieta-sprzedano-tylko-co-osme-miejsce"
Na pociągi przedświąteczne wykupione jest ok połowy miejsc w niektórych pociągach.
2014-12-05 21:11:34 Autor: z torów plk
---.icpnet.pl
W odpowiedzi na post stan:
"Tylko Sprowa miala byc zlikwidowana - i co ."
Nie miała być zlikwidowana. Miała być zdaje się zdalna ? I jak zwykle idiotyczny tytuł. Roboty nie są zakończone. Zakończona jest pewna faza robót do r.j. 2014/15.
2014-12-05 21:19:25 Autor: Podrozny
---.adsl.inetia.pl
W takim razie na pociagi pozaszczytowe musi by sprzedanych po kilka-kilkanascie biletow skoro srednio wychodzi ich okolo 60 na sklad.
2014-12-05 21:48:30 Autor: Bolek USA
---.hsd1.fl.comcast.net
Hehe, no jasne że historia oszołoma z Jackowa układa się w jedną całość.
Donosił na kolegów i wychwalał komunizm do ostatnich jego dni, aż w końcu musiał dać nogę, jak nastąpiłą sytuacja barwnie opisana przez Franza Mauera - "już nie ma opozycji, teraz to są twoi zwierzchnicy!". Dlatego tak pluje na Solidarność i katolików.

I znowu nudzi o emigrantach dojeżdżających na Okęcie. Hehehe. Kolejarzyk, już ci pisałem, tylko taka niedorajda jak ty musi dojechać z drugiego końca Polski na Okęcie. Każdy inny kupuje bilet z Krakowa, Gdańska, Wrocławia na Lufthansę czy nawet i LOT i nie musi się tłuc żadnym pociągiem. I nie pisz bzdur o 110 woltach w USA. Tak, to prawda, ale za parę dolarów można w każdym markecie kupić przejściówkę. Nic dziwnego że kuzynka musi przywieźć podstawowe artykuły, skoro jedzie do obdartusa.
2014-12-05 22:02:21 Autor: Dziobię - więc jestem
---.centertel.pl
@Piotr Malepszak:

Na początku gratulacje z dzisiejszego przejazdy E-65 ze Wschodniej do Gdańska: 2h30min - to już jest coś. No, choć oczywiście pewnie niektórzy przyczepią się do zbyt dużego zapasu czasowego, ale czort go wi jaka zima będzie, no i klimat :D.
Poza tym sam Pan powiedział, że prędkości będą podnoszone, może nie to v200, ale do v180 - jak najbardziej! Do tego nowe rozporządzenie dot. a dop. Ogóle dobre wieści w północnego odcinka E-65. Pamiętajmy także o u srk i ETCS p.2 (GSM-R) na tej linii. Sukces PLK, szkoda, że PKP IC tego nie pochwyciło. Coś z tych 43 mln zł na poprawę wizerunku chyba zostało?

Szkoda, że na CMK między Zawierciem a Olszamowicami tuż przed tymi ostatnimi jednak te przejazdy w poziomie szyn zostaną, a wraz z nimi redukcja do v160. Nieco szkoda, że Pendolino z Katowic choć pojadą pełne 85 km/h CMK, to ich czas będzie powyżej 2h30min - 2h15min - to jest cel na następny rozkład! I nie ma co biadolić o straconym czasie we Włoszczowej czy pracach od Kato do Zawiercia.

Wszyscy się pytają dlaczego od grudnia br Pendolino nie może jechać v220/230 od Góry Włodowskiej do Psar??! O co chodzi, ETCS p.1 czy zasilanie?
2014-12-05 22:04:57 Autor: Dziobę - więc jestem
---.centertel.pl
I jeszcze jedno. Składy klasyczne nie pojadą v200 - jeden Husarz ma ETCS p.1. To ciekawe, że mimo jazdy max. v160 ich czasy będą baaardzo podobne jak Dziobaków co polecą v200 :D.
2014-12-05 22:06:07 Autor: Dziobię - więc jestem
---.centertel.pl
Poza tym Husarz, sam żre strasznie dużo prądu przy v200, to kończy temat ich zastępstwa za Pendolino.
2014-12-05 22:23:03 Autor: Maurycy__
---.97.198.177
Poczekamy na wdrożenie rozkładu jazdy pociągów 2014/2015,
miejmy nadzieję że zima będzie łaskawa dla PIColino i PLK ...
2014-12-06 06:11:55 Autor: Ted Rozpor
---.adsl.inetia.pl
Zagadka rozwiązana! Soad to JP - Jacek Prześluga!
2014-12-06 10:11:36 Autor: peron7
---.play-internet.pl
czy potwierdzi?czy zaprzeczy?
2014-12-06 11:02:54 Autor: Oława
---.play-internet.pl
55km w 30 minut bez zatrzymywania z Gdańska do Malborka to faktycznie bardzo słabo.TLK z EU07 z Oławy do Opola (55 km) jedzie rozkładowo 36 minut z postojem w Brzegu.
2014-12-06 12:20:55 Autor: Pogórze
---.dynamic.chello.pl
A kiedy nocne połączenie Wrocław-Kraków skomunikowane z Monciakiem?!W wakacje codziennie,a poza sezonem w weekendy!!!
2014-12-06 12:21:22 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
Propaganda jak za Gierka. Otóż infrastruktura NIE JEST w całości gotowa pod Pendolino. Zgodnie z wnioskiem o dofinansowanie dziobaki miały jeździć do Gliwic, Bielska i Rzeszowa.
2014-12-06 12:29:13 Autor: rambo 500
---.opera-mini.net
Ludku z kingsajz a pamiętasz czasy taty Gierka ?
2014-12-06 13:19:50 Autor: Maurycy__
---.97.198.177
@Olgierd_Jedlina

A pamiętasz klasyka gatunku - tjaktoj się nie zepsuł - trzy koła ma sprawne...

Pseudoliono beztiltowe plus prawie gotowa infrastruktura,
200 km/h na 80 kilometrach naprawianej od parunastu lat CMK,

To bżmi jak chszonszcz w czcinie ...
2014-12-06 13:28:42 Autor: Strzał
---.static.ip.netia.com.pl
A jak wygląda stacja grodzisk mazowiecki, i czemu na wyjściu z zachodniej za włochami po nowym dalekobieżnym w kierunku grodziska trzęsie i telepie ?
2014-12-06 18:06:49 Autor: bb
---.135.161.85.static.kolnet.eu
Na temat linii 139 powinno się rozpętać podbną burze jak na temat linii Katowice-Kraków !

1. Połaczenie aglomeracji sląskiej z aglomeracja bielską (miasto
2014-12-06 19:37:21 Autor: teletechnik
---.olsztyn.vectranet.pl
O czym my mówimy? Jak zaczęli modernizować E65 to z góry założyli, że tu się nie da szybciej pojechać. Uważam, że wtedy (nie chodzi o teorię spiskową) ktoś z góry założył, że nie można dopuścić żeby pociągi na tej linii jeździły 200 km/h, albo jeszcze szybciej. Przy takiej inwestycji można było przystosować skrajnię infrastruktury nawet do 300 km/h, ale jak to u nas bywa, znowu po najmniejszej linii oporu.
Np. wybudowali przejazdy (super) w poziomie torów i po oddaniu do eksploatacji zaczynali budować wiadukty. To jest to "Pepsi z lodu".
To tylko u nas w Polsce jest możliwe.
2014-12-06 19:45:32 Autor: teletechnik
---.olsztyn.vectranet.pl
W mediach mówili, że będzie 250 km/h, a fachowcy z PLK od razu mówili, że to ściema bo widzieli projekty. Za to też nie jeden z tych wielkich "bonzów" powinien iść do pierdla.
2014-12-06 19:51:35 Autor: KOLEJARZYK
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Panie Piotrze z PLK!
Po 14 grudnia podstacja nie wytrzyma pod Pana biurkiem i trzeba się będzie pożegnać ze swoją ciepłą posadką. Precz z propagandą!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
2014-12-06 19:57:47 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
@rambo 500: przez mgłę, ale pamiętam ;)
2014-12-06 20:22:30 Autor: GdWa
---.rev.pro-internet.pl
W kwestii podnoszenia kategorii przejazdów... WOS wyraźnie głosi o trzech ograniczeniach do v=20 km/h na szlaku Mleczewo - Malbork, dwa przekroczone iloczyny ruchu i jedno uszkodzone SSP w trakcie modernizacji. Ograniczenia te nie sa ujete w czasach przejazdu.
2014-12-06 20:40:08 Autor: asz
---.dynamic.chello.pl
Jazda pokazowa tylko do Gdańska Głównego aby nikt nie zobaczył bajzlu we Wrzeszczu. Wbrew informacjom PLK z Głównego do Wrzeszcza dalej będzie jednotorówka tyle tylko że po oddaniu do użytku nowego peronu zamkną tor 1 a uruchomią tor 2 . Wyjazd z Wrzeszcza do Oliwy też będzie po 400 metrowym odcinku jednotorowym z ograniczeniem prędkości dziś 30 km/h które raczej się nie zmieni. Na Trójmiejskim odcinku ,,wyremontowanym " widzę dużo wykonywanych prac poprawkowych i takich które nazwałbym ,,malowaniem trawy na zielono". Ciekawe jak wytrzyma te nowe EZT sieć trakcyjna , dzis rano ,,siódemka" zerwała ,,nową" sieć w Orłowie po 2 ce.
2014-12-06 20:55:02 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Rzeczywiscie , czy ktos z Plk ma jakas koncepcje co do ceemki i dalej do Krakowa( czy wszystko jest takie na 5 minut i na skróty tanio i szybko) przejazdy od Starzyn do Kozlowa kat B - fajnie ale czy musza byc jeszcze zamontowane kamery ,moze za tą kase wybudowac wiadukt lub zlikiwidowac przejazdy kat C od Tunelu w kierunku Krakowa .

Pytam czy jest jeszcze w w planie budowa malego Y czy to juz historia.
2014-12-06 21:11:29 Autor: Maurycy__
---.97.198.177
A ja z uporem maniaka swoje - PLK zaklina rzeczywistość, wszystko działa idealnie poza "małymi wyjątkami, które wymagają dopracowania...",

@asz

Jak pisałem o jednotorówce od Głównego do Wrzeszcza, a praktycznie do Oliwy, to jeden maniak odsądzał mnie od wszystkiego,
z tym nie mniej większym spokojem oczekuję 14 grudnia i "premiery" rozkładu jazdy dla PIColino...
2014-12-06 22:10:30 Autor: z PLK
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Maurycy- ty czekasz ze spokojem a u nas panika że ho ho. 13 i 14 większość ma byc w pracy na stanowiskach. To oznacza że w centrali chyba lekka panika i ktos trzęsie ze starchu 4 litery. Modlić się tylko żeby pogoda była łaskawa. Tyle lat pracuję a takich cudów nie widziałem. Panika jest panika.
2014-12-06 22:21:39 Autor: Maurycy__
---.97.198.177
@ z PLK

Skądś to znam.
Akcja "Liść Dębu" - meldunki, co godzinę, ekipy wszelakie w pogotowiu, drezyny awaryjne, zespoły odśnieżania, utrzymania, etc...
pogoda zapowiada marznący deszczyk, oby nie był taki jak u Pepików ...
2014-12-07 07:59:46 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
To
kiedy
karnet
darmowych
przejazdów od PLK dla milionowego klienta IC ? :-)
2014-12-07 11:09:03 Autor: Dast
---.dynamic.chello.pl
Ile i jakie są świecie kraje w których kolej jeździ szybciej niż 250 km/h? Proszę o odpowiedź.
2014-12-07 11:24:50 Autor: soad
---.dynamic.chello.pl
W odpowiedzi na post bb:
"Na temat linii 139 powinno się rozpętać podbną burze jak na temat linii Katowice-Kraków !

1. Połaczenie aglomeracji sląskiej z aglomeracja bielską (miasto"
Dobry pomysł - bo z tego co widać PLK jest popierane silnie przez RAŚ i jak dalej im się pozwoli na zabawę w kolej to jedynym środkiem komunikacji w województwie Ś. pozostaną blachosmrody.
W PLK jakieś łódzkie lobby forsuje budowę "Y" przez Łódź Wrocław a ja się pytam co dalej?
2014-12-07 13:55:03 Autor: rambo 500
---.opera-mini.net
@Olgierd_Jedlina piszesz spam przyznając się :-)
2014-12-07 15:36:19 Autor: Piotr Malepszak
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ KOLEJARZYK

Moja praca to nie jest ciepła posadka. Średnio 60 godzin od poniedziałku do piątku i przynajmniej jeszcze łącznie do 10 godzin w tygodniu już po pracy. W weekendy jest czas żeby zrobić jakiś objazd tras, spotkać się z innymi kolejarzami (pasjonatami). Łącznie tygodniowo około 80 godzin to normalka, niestety mało czasu dla rodziny.

Jednak jako kolejarz w trzecim pokoleniu w mojej rodzinie mam ogromną satysfakcję z tego co robię, bo widzę efekty tej pracy na torach. Trochę więcej informacji o pozytywnych zmianach na torach niebawem powinno się pojawić.

Pozdrawiam Serdecznie.
2014-12-07 16:27:15 Autor: Olgierd_Jedlina
---.internetdsl.tpnet.pl

Olgierd_Jedlina
@rambo 500: piszesz spam pisząc że piszę spam przyznając się :o)
2014-12-07 16:30:58 Autor: gość 1
---.158.221.89
Czy ktoś wie, w jakim czasie (po 14.12) husarz pojechałby warszawa centralna - gdańsk główny bez postoju?
2014-12-07 16:54:08 Autor: gość 1
---.158.221.89
I pytanie nr 2. Jak długo Pendolino będęzie korzystało z dopłaty ue i musiało się zatrzymywać na stacjach pośrednich?
2014-12-07 18:32:18 Autor: aron mędrzec parczewski
---.nette.pl
Bo GOP jest wybudowany idealnie pod samochody. Ma przecież tyle mieszkańców co Warszawa, a 2 razy większą powierzchnię. Jak się mieszka w GOPie to w ogóle nie ma co sobie zawracać głowy koleją czy tramwajami-klekotami.
2014-12-07 21:19:45 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
To wielki HIT. Pan Malepszak nie drogowiec ( torowiec ) ale podobno bliski kolega młodego Tuska. Zaczął robić karierę gdzieś trzy lata temu. Dzisiaj Dyrektor Bura Linii Kolejowych- może tak powinno być. Przecież dzisiaj nie potrzeba fachowców bo za mądrzy. Pendolino pojedzie tylko zobaczymy jak. Wszystkie siły i środki rzucone tak jak kiedyś robili to komuniści :-)
2014-12-07 21:52:27 Autor: amigo.ze.szwecji
---.opera-mini.net
PKP ze spójnikiem SA to dalej PRL, dalej sztywny rynek usług i monopol działalności ze związkami u boku na pokaz pod publike aby narobić hałasu.

Pasuje to tym którzy są beneficjentami tego folwarku.

Nie jeden się dziwi zagranicą jak można było zadłużać niewydolny cały interes kolejarski.

2014-12-07 23:07:33 Autor: gość 1
---.31.242.67.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl
@Piotr Małolepszak
1. W jakim czasie (po 14.12) husarz pojechałby warszawa centralna - gdańsk główny
bez postoju? Czy byłoby to szybciej niż Pendolino z postojami? Czy jest rynek na takie przejazdy?

2. Jak długo Pendolino będzie korzystało z dopłaty ue na e65 północ i tym samym musiało zatrzymywać się na stacjach pośrednich? Czy później można oczekiwać przejazdów w ogóle bez postojów?

(W normalnych warunkach pytam o takie kwestie red. RW, ale nikt na forum nie wie gdzie red RW jest, a raczej dlaczego nie ma go w RK i kiedy ew. wróci.)
2014-12-08 00:19:35 Autor: Dziobię - więc jestem
---.centertel.pl
@gosc1:

Malepszak pracuje w terenie normalnie po 60h plus weekendy... jednak kocha swoją robotę.
A może Ci odpowie?

Z tego co wiem, są małe szanse, aby Husarze w Polsce pojechały więcej niż v160, dajmy na to nawet te v180 - może być ciężko. I nie chodzi tu o ETCS p1 czy p2, ale głównie prąd, jego ilość.

Zdaje się przez 10 lat pociągi Pendolino będą musiały zatrzymywać na stacji Włoszczowa Płn. Pytanie jest takie dlaczego akurat te z/do Katowic? I dlaczego wszystkie pary? A nawet jeśli wszystkie, bo tak... to tym bardziej czemu do jasnej ch...ry nie można pojechać od przyszłej niedzieli v230 z Góry Włodowskiej do Psar pociągami Pendolino???

Oto jest pytanie.
2014-12-08 09:35:05 Autor: Dawid Przybyliński
---.dynamic-ra-2.vectranet.pl
Czytałem kiedyś na forum, że jest szansa na prędkość 140km/h od Bydgoszczy do Torunia. Mam nadzieje że Pan Piotr Malepszak coś z tym tematem zrobi.
Kiedy oglądałem film Krzysztofa Waszkiewicza https://www.youtube.com/watch?v=k2cejuUPg2E to jako kolejarz mogę powiedzieć, że spokojnie można jeszcze wyciągnąć dodatkowe minuty z tego odcinka.

Bydgoszcz Łęgnowo-Cierpice spokojnie 130-150km/h
Na terenie Bydgoszczy też do 140km/h
Szybszy wjazd i wyjazd z Torunia.

Cenne minuty Panie Piotrze czekają. Jak nie Pan to nikt tego nie zrobi.

Jako bydgoszczanin bardzo czekam na tą chwilę żeby pojechać chociaż 140km/h do Torunia.
2014-12-08 15:42:24 Autor: gość 1
---.158.222.184
@Dziobię - więc jestem
1. Nie chodzi mi o prędkość max, której znaczenie jest często przeceniane tylko o czas...Chciałbym poznać różnicę Pendolino z obowiazkowymi planowymi postojami vs Husarz bez postojów.
2. Dzięki za odpowiedź.
Co do 220/230 km/h na cmk to jednym z powodów może być brak homologacji na powyżej 200 km/h.
2014-12-08 16:59:29 Autor: borys
---.dynamic.chello.pl
"udało się !"
tych samych słów użył Pan Matusiewicz w niedzielę poprzedzającą pamiętny poniedziałek.
2014-12-08 19:13:34 Autor: Piotr Malepszak
---.tktelekom.pl
@ Kolejarz realista

"To wielki HIT. Pan Malepszak nie drogowiec ( torowiec ) ale podobno bliski kolega młodego Tuska. Zaczął robić karierę gdzieś trzy lata temu. Dzisiaj Dyrektor Bura Linii Kolejowych- może tak powinno być. Przecież dzisiaj nie potrzeba fachowców bo za mądrzy. Pendolino pojedzie tylko zobaczymy jak. Wszystkie siły i środki rzucone tak jak kiedyś robili to komuniści :-)"

Drogi Kolejarzu realisto.

Jako kolejarzowi jest mi niezwykle przykro, gdy czytam takie anonimowe oceny. Traktuję to jedynie jako próbę uproszczenia (przez autora) rzeczywistości, bo zawsze łatwiej jest ją zrozumieć, gdy można coś przypisać jakimś znajomościom (a nie czyjejś pracy). Takie myślenie mnie nie dziwi, niestety jest ono powszechne w naszym kraju. Bycie anonimowym w internecie jest bardzo komfortowe.

P.S. Znam bardzo wielu kolejarzy i nie kolejarzy (fachowców, pasjonatów, także niestety hamulcowych i "niedasistów"). Jednak nie potrafię wskazać ich wpływu na przebieg mojej kariery zawodowej.

Tymczasem moje wykształcenie jest znane i do znalezienia w internecie. W dużym skrócie to kolejowa część mojego wykształcenia związana jest z ruchem i przewozami kolejowymi. Od 6 lat związany z PLK z niesłabnącym zaangażowaniem niezależnie od stanowiska. Generalnie trzymam się zasady "po owocach ich poznacie". Interesują mnie efekty na torach. Służę przykładami. Nieustannie pracuję nad kolejnymi.

Pozdrawiam serdecznie.


@ gość 1

Obecnie przejazd Husarza do Gdańska np. z 7 wagonami byłby w czasie prawie identycznym do Pendolino. Stopniowo ta różnica będzie wynosić około 15 minut na korzyść Pendolino na tej trasie. Na sieci PLK lokomotywa ma dopuszczenie do V160 i wystarcza to do obsługi podstawowej trasy z Warszawy/Gdyni do Berlina. Na CMK jak i na L9 będzie jeździć z V160 km/h z pociągiem EIC Sobieski.

Osobiście widzę duże uzasadnienie uruchomienia 2-3 par sprinterów Pendolino na tej trasie. Zależy to od przewoźnika i ewentualnego wystąpienia o uzyskanie zgody. Nie wiem od kiedy i do kiedy jest liczony okres, w którym Pendolino mają się zatrzymywać w Iławie, Malborku i Tczewie.

@ Dawid Przybyliński

Cierpliwości.

Pozdrawiam
2014-12-08 23:25:11 Autor: Dziobię - więc jestem
---.centertel.pl
@Piotr Malepszak:

Czyli można powiedzieć, że najbliższej przyszłości Husarze więcej niż v160 nie pojadą. OK, to jest jakiś konkret. Z resztą patrząc na ilość loków z ETCS i to p1 jak i pobór prądu, to ciężko sobie wyobrazić więcej niż v160. Pomijam dopuszczenie UTK a i b.

Dobrze, że ludzie dostrzegą z czasem, że Dziobaki są około 15 min szybsze niż tradycyjne składy wagonowe czy to na Husarzach czy EP 09. Tak powinno być, mimo braku wahadła, w końcu ktoś odważny skorzysta wreszcie z rozporządzenia o a dop.

Co do CMK od Góry Włodowskiej do Psar, to chyba przeszkodą jest brak dopuszczenia do więcej niż v200 przez UTK części a i b. Marzy się tam v230, no nic, nauczmy się przez zimę jeździć poprawnie v200 przez te 85 km od Zawiercia do Olszamowic :D.
2014-12-09 13:02:54 Autor: gość1
---.158.222.184
@Piotr Małolepszak
1. Zatem rozumiem, że dzisiaj Sobieski jeśli by pojechał bez postojów to osiągnąłby ok. 2.45, prawda? Czy powodem braku takiego rozwiązania jest wyłacznie problem wizerunkowy w zestawieniu z czasem Pendolino?
2. Czy przyszłe przyspieszenie Pendolino wiązać się będzie wyłącznie ze wzrostem vmax i ew. a dop., czy też planowana jest dalsza optymalizacja trasy?
2014-12-15 11:48:21 Autor: Kolejarz realista
---.adsl.inetia.pl
Ależ to był wywiad.
Pytania przygotowane jak należy i odpowiedzi przygotowane jak należy.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS