Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK: Przetargi na kilkanaście mld zł rocznie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
19-11-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK: Przetargi na kilkanaście mld zł rocznie
fot. PKP PLK
Zmiany organizacyjne pozwoliły nam na sprawną realizację inwestycji mimo pandemii. Niektóre związane z nimi parametry udało się nawet poprawić – powiedział podczas Kongresu Kolejowego prezes zarządu PKP PLK Ireneusz Merchel. Zarządca infrastruktury przygotowuje dokumentację dla inwestycji zaplanowanych na lata budżetowe 2021-2027.

Podobnie jak wszystkie podmioty z branży kolejowej, PKP PLK odczuły skutki pandemii. W marcu, wraz z zawieszeniem na okres lockdownu szeregu połączeń pasażerskich i towarowych, zmniejszyły się przychody spółki z tytułu udostępniania linii. Zarządca infrastruktury nie pobierał też opłaty rezerwacyjnej.

Duże zmiany organizacyjne musiały nastąpić również w procesie inwestycyjnym. Wiele z nich zostanie wprowadzonych przez PKP PLK już na stałe. – Należą do nich zdalne odbiory urządzeń SRK, a także cząstkowe odbiory na placach budowy. Uprościliśmy też kontakt z wykonawcami. W każdy poniedziałek lub czwartek prowadzimy cykliczne konferencje zdalne z najważniejszymi wykonawcami. Dzięki temu szybciej usuwamy problemy i zatory – stwierdził Merchel.

Związane z inwestycjami statystyki z bieżącego roku mogą zaskakiwać. – Za pierwszy kwartał wykonanie inwestycji było wyższe o 8% niż w 2019. Za drugi i trzeci – o 11% – przytoczył dane prezes PKP PLK. Nawet na tych pojedynczych budowach, gdzie wystąpiły ogniskowe problemy związane z wirusem, szybko zastąpiono całe brygady innymi pracownikami i kontynuowano prace.

Pandemia wywarła największy wpływ na prace przygotowawcze i projektowe. – W zespole projektantów trudno zastąpić tych z nich, którzy muszą przebywać na kwarantannie – wyjaśnił Merchel. Poprawie uległa natomiast punktualność pociągów na odcinkach, na których trwają inwestycje. – Potrafimy lepiej synchronizować prace – ocenił prezes. Jak dodał, w trzecim kwartale przewoźnicy uruchamiali na całej sieci łącznie o 1% więcej pociągów niż w tym samym okresie 2019 r. Mimo tego liczba opóźnień przez cały czas spada.

Prezes PKP PLK podzielił się też dobrymi informacjami dla całego rynku wykonawczego. – Realizując wart 75 mld zł Krajowy Program Kolejowy, zakończyliśmy inwestycje o łącznej wartości 16 mld. Ok. 50 mln zł to wartość tych przedsięwzięć, które są już realizowane na placach budowy. Dla pozostałych zadań niebawem ogłosimy przetargi, tak by do połowy przyszłego roku wszystkie były już co najmniej na końcowym etapie postępowania – zapewnił. Po zakończeniu tego procesu zacznie się ogłaszanie przetargów na szereg inwestycji zaplanowanych na nową unijną perspektywę budżetową. Inwestycje mają zostać rozłożone w czasie tak, by uniknąć ich kumulacji. – Do 2024 r. każdego roku będziemy ogłaszać przetargi o łącznej wartości kilkunastu miliardów złotych – zadeklarował Merchel.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Pozostałe z wątku:

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Zintegrowany transport

Łódź: Kiedy MPK przejmie zajezdnię Brus? Przedłużają się rozmowy

Kasper Fiszer 05 sierpnia 2023

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Zintegrowany transport

Po co Poznaniowi tramwaj w Ratajczaka?

Jakub Rösler 06 sierpnia 2023

Lyon: Modernizacja systemu metra za 1,7 mld euro. W stronę automatyzacji

Infrastruktura

Zobacz również:

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Biznes

Karol Jakubowski rzecznikiem PKP PLK

Jakub Madrjas 18 lipca 2023

Drugi peron w Ożarowie będzie otwarty jeszcze latem

Infrastruktura

PLK zwiększają liczbę stojaków rowerowych przy przystankach

Pasażer

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5