NUMER 03/2022
NUMER 04/2022
Temat numeru:
Inwestycje infrastrukturalne
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP PLK: Przetarg na trzy nowe przystanki

| Roman Czubiński 11.10.2021 3,7k

PKP PLK: Przetarg na trzy nowe przystanki
Zdjęcie ilustracyjnefot. PKP PLK
Do 26 października można składać oferty w przetargu PKP PLK na zaprojektowanie i budowę nowych przystanków w Tomaszówku, Groszowicach i Dąbrówce Zabłotniej. Inwestycja będzie częścią tzw. „programu przystankowego”. Wybór wykonawcy będzie zależał wyłącznie od ceny.
Wszystkie trzy lokalizacje znajdują się na terenie Zakładu Linii Kolejowych w Skarżysku-Kamiennej. Nowy przystanek w Tomaszówku ma powstać na linii 25, między stacją Bratków a przystankiem Szadkowice, na 68. kilometrze. Długość pojedynczego peronu ma wynosić 200 m, a szerokość – 4,5 m. Inwestycja ma być połączona z wymianą torowiska i warstwy ochronnej podtorza wzdłuż peronu (na tor bezstykowy z szyn 60E1 na podkładach betonowych), a także z budową wygrodzenia, odwodnienia i dojścia z obu stron wraz ze skrzyżowaniem z szynami (z tzw. labiryntem dla pieszych). Peron ma być wyposażony w oświetlenie LED oraz dwie wiaty. Zamówienie obejmuje też wymianę nawierzchni przejazdu w ciągu drogi Bratków – Tomaszówek oraz – co ciekawe – zaprojektowanie i wykonanie torów do odstawiania uszkodzonych wagonów (dokładnego miejsca w PFU nie wskazano).

Przystanek w Gorszowicach zaplanowano na linii 26, między stacją Jedlnia Letnisko a przystankiem Antoniówka (km 106,680). Ponieważ linia jest na tym odcinku dwutorowa, przystanek będzie miał dwa perony jednokrawędziowe o wysokości 76 cm. PKP PLK oczekuje też przebudowy sieci trakcyjnej, tak by nie kolidowała z infrastrukturą przystanku. Pozostałe parametry oraz zakres zamówienia będą podobne, jak w przypadku Tomaszówka. Inwestor wymaga przygotowania infrastruktury pod ewentualny montaż w przyszłości elementów systemu dynamicznej informacji pasażerskiej. W zasadzie identyczny zakres przewidziano w trzeciej lokalizacji nowego przystanku – w Dąbrówce Zabłotniej na linii 8, między stacją Rożki a przystankiem Ruda Wielka (km 116,680).

Zamówienie ma tryb „projektuj i buduj”. Budowa każdego z przystanków jest osobną częścią zamówienia. Dla wszystkich zadań jedynym kryterium wyboru wykonawcy jest cena. Oferty muszą zachować ważność do 24 stycznia przyszłego roku.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Infrastruktura
PARTNERZY DZIAŁU


Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 04/2022
NUMER 04/2022
Wojna w Ukrainie siłą rzeczy powraca i w tym numerze. Tym razem przyglądamy się jej wpływowi na bieżącą sytuację na krajowym rynku budowlanym oraz perspektywie dla inwestycji kolejowych – oprócz wszystkich tragicznych skutków rosyjskiej inwazji mamy bowiem jeszcze na głowie brak zatwierdzenia dla środków z KPO, który skutecznie powstrzymuje inwestycje w branży. Staramy się też spojrzeć dalej i poszukać odpowiedzi na pytanie, jak pandemia oraz konflikt wpłyną na rolę kolei w świecie, który chce coraz mniej polegać na paliwach kopalnych. W numerze sporo uwagi poświęcamy także projektowi Kolej Plus oraz kwestiom mobilności miejskiej. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5