Partnerzy serwisu:
Biznes

PKP PLK oficjalnie odstępują od umowy z Astaldi z winy wykonawcy

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Data publikacji:
05-10-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
Rynek-kolejowy.pl

Podziel się ze znajomymi:

BIZNES
PKP PLK oficjalnie odstępują od umowy z Astaldi z winy wykonawcy
fot. PKP PLK
Minął termin, wyznaczony przez PKP PLK, w którym Astaldi miało powrócić na place budów i wznowić prace na odcinkach linii 7 i E59. Wykonawca nie powrócił, więc inwestor formalnie wypowiedział umowy. Spółka analizuje najskuteczniejsze warunki do szybkiej kontynuacji prac na inwestycjach objętych kontraktami.

Jak pisaliśmy, w zeszłym tygodniu Astaldi zerwało dwa kontrakty kolejowe na przebudowy odcinków linii nr 7 Lublin – Dęblin oraz E59 Leszno – Rawicz. Firma wyjaśniała ten krok drastycznym wzrostem cen materiałów i kosztów siły roboczej, a także trudnościami w zdobyciu i transporcie surowców. Doszliśmy do wniosku, że nie ma możliwości dokończenia projektów zgodnie z warunkami umowy – mówi Marco Giros, szef Astaldi na Polskę.

PKP PLK nie uznały jednostronnego wygaszenia umowy przez Astaldi. Jak twierdziła spółka, polskie prawo nie przewiduje takiego rozwiązania. We wtorek 2 października wezwały firmę do powrotu na place budowy. Astaldi otrzymało dwa dni, aby wznowić prace. Jednocześnie zarządca zaczął regulować płatności względem podwykonawców, którym Astaldi nie płaciło.

Włoska firma, zgodnie z oczekiwaniami, nie podjęła prac. W związku z tym dzisiaj (5 października) PKP PLK poinformowały o złożeniu oświadczenia o odstąpieniu od obu umów z winy konsorcjantów. Inwestor analizuje teraz „najskuteczniejsze warunki do szybkiej kontynuacji prac objętych powyżej opisanymi kontraktami“.

Astaldi zapewnia zarazem, że projekty związane z rozbudową II linii metra w Warszawie oraz kontrakty drogowe, w tym tunele na Zakopiance oraz Południowej Obwodnicy Warszawy będą kontynuowane. – Sytuacja na liniach kolejowych nie ma nic wspólnego z innymi naszymi inwestycjami w Polsce. Od jakiegoś czasu zadecydowaliśmy, że będziemy angażować się w Polsce w przetargi skomplikowane technicznie, o dużym stopniu trudności – mówił niedawno Francesco Scaglione, przedstawiciel Astaldi.
Partnerzy działu

EIB
Kolster
Elester
Harting
METRANS

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij