Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK: Kolej znacznie odciąży łódzkie drogi

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Data publikacji:
11-08-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK: Kolej znacznie odciąży łódzkie drogi
fot. Kasper Fiszer.Pociąg aglomeracyjny na linii nr 14 w Pabianicach.
Efektami remontu linii kolejowej pomiędzy Łodzią a Zduńską Wolą mają być przejęcie części ruchu towarowego obsługującego aglomerację łódzką i zwiększenie mobilności mieszkańców regionu. Dzięki temu ma ubyć samochodów, zaś przybyć pasażerów w łódzkich tramwajach i autobusach – zapowiadają PKP Polskie Linie Kolejowe. Inwestycja rozpocznie się za dwa lata.

Przed kilkoma dniami PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na remont podłódzkiego odcinka linii kolejowej nr 14 – 42-kilometrowego fragmentu z Łodzi Kaliskiej do Zduńskiej Woli. Trasa ta ma duże znaczenie w ruchu aglomeracyjnym, służy też jako dojazd z Łodzi do Magistrali Węglowej dla pociągów towarowych. Ładunki kierowane są także dalej linią nr 14 w kierunku Ostrowa Wielkopolskiego.

Kluczem do sukcesu ma być większa przepustowość

Jak podkreśla zarządca infrastruktury, inwestycja ta ma mieć duże znaczenie dla mieszkańców Łodzi i miast satelickich nie tylko ze względu na poprawę oferty przewozowej. PKP PLK prognozuje bowiem, że da ona szansę kolei na przejęcie znacznej części ruchu drogowego. – Dzięki realizacji projektu, w szczególności poprzez zwiększenie prędkości do 100 km/h dla pociągów towarowych i 120 km/h dla pociągów pasażerskich, poprawie ulegnie przepustowość linii – tłumaczy Łukasz Kwasiborski z wydziału prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

To z kolei ma przełożyć się na rozwój ruchu towarowego i poprawę warunków dla przewoźników pasażerskich. – Możliwe będzie więc rozwiązanie takich problemów węzła łódzkiego jak np. obciążenie łódzkich dróg wewnętrznych oraz wjazdowych, mała mobilność mieszkańców aglomeracji, trudne warunki dojazdu do szkół czy uczelni – ocenia przedstawiciel PKP PLK. – Połączenia kolejowe Łodzi z innymi miastami przyczynią się zaś do dostarczania do miejskiego systemu transportowego, w tym do autobusów i tramwajów, nowych pasażerów spoza granic administracyjnych miasta (to jest tych, którzy dotychczas dojeżdżali do Łodzi samochodem, a więc już w samym mieście nie korzystali z komunikacji zbiorowej) – dodaje.

Jednoczesne utrudnienia na dwóch równoległych liniach?

Zanim jednak inwestycja będzie miała pozytywne przełożenie na ruch w całej aglomeracji, pasażerowie i nadawcy będą musieli przygotować się na trzy lata znacznych ograniczeń. – Nie przewidujemy całkowitego zamknięcia linii. Ruch pociągów w trakcie zamknięć będzie jednak prowadzony jednotorowo – wskazuje Łukasz Kwasiborski.

Istotnym utrudnieniem może być też częściowe pokrycie się terminów robót na linii nr 14 oraz na magistrali E20 pomiędzy Kutnem a Poznaniem. – Roboty pomiędzy Łodzią a Zduńską Wolą planowane są na lata 2018 – 2020. Na obecnym etapie inwestycji nie możemy jeszcze mówić o dokładnym harmonogramie prac. Możemy jednak zapewnić, że grafik obu inwestycji zostanie zaprojektowany tak, aby prace powodowały jak najmniejsze utrudnienia dla pasażerów i ruchu towarowego – usłyszeliśmy w biurze prasowym PKP PLK.

Kiedy roboty na szlaku do Ostrowa?

Zarządca infrastruktury potwierdził też plany kontynuowania robót na dalszym odcinku linii nr 14 na odcinku Zduńska Wola – Ostrów Wielkopolski. Na razie nie podaje jednak daty rozpoczęcia drugiego etapu inwestycji. Ma on jednak być zrealizowany już po zakończeniu robót założonych w ogłoszonym właśnie postępowaniu.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Spore problemy z ruchem pociągów w Warszawie [aktualizacja]

Infrastruktura

Prezes UTK nie zatwierdził cennika PKP PLK

Infrastruktura

Prezes UTK nie zatwierdził cennika PKP PLK

Michał Szymajda 25 lipca 2022

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

Spore problemy z ruchem pociągów w Warszawie [aktualizacja]

Infrastruktura

Prezes UTK nie zatwierdził cennika PKP PLK

Infrastruktura

Prezes UTK nie zatwierdził cennika PKP PLK

Michał Szymajda 25 lipca 2022

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5