Partnerzy serwisu:
Infrastruktura

PKP PLK: Kolej znacznie odciąży łódzkie drogi

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Data publikacji:
11-08-2016
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

INFRASTRUKTURA
PKP PLK: Kolej znacznie odciąży łódzkie drogi
fot. Kasper Fiszer.Pociąg aglomeracyjny na linii nr 14 w Pabianicach.
Efektami remontu linii kolejowej pomiędzy Łodzią a Zduńską Wolą mają być przejęcie części ruchu towarowego obsługującego aglomerację łódzką i zwiększenie mobilności mieszkańców regionu. Dzięki temu ma ubyć samochodów, zaś przybyć pasażerów w łódzkich tramwajach i autobusach – zapowiadają PKP Polskie Linie Kolejowe. Inwestycja rozpocznie się za dwa lata.

Przed kilkoma dniami PKP Polskie Linie Kolejowe ogłosiły przetarg na remont podłódzkiego odcinka linii kolejowej nr 14 – 42-kilometrowego fragmentu z Łodzi Kaliskiej do Zduńskiej Woli. Trasa ta ma duże znaczenie w ruchu aglomeracyjnym, służy też jako dojazd z Łodzi do Magistrali Węglowej dla pociągów towarowych. Ładunki kierowane są także dalej linią nr 14 w kierunku Ostrowa Wielkopolskiego.

Kluczem do sukcesu ma być większa przepustowość

Jak podkreśla zarządca infrastruktury, inwestycja ta ma mieć duże znaczenie dla mieszkańców Łodzi i miast satelickich nie tylko ze względu na poprawę oferty przewozowej. PKP PLK prognozuje bowiem, że da ona szansę kolei na przejęcie znacznej części ruchu drogowego. – Dzięki realizacji projektu, w szczególności poprzez zwiększenie prędkości do 100 km/h dla pociągów towarowych i 120 km/h dla pociągów pasażerskich, poprawie ulegnie przepustowość linii – tłumaczy Łukasz Kwasiborski z wydziału prasowego PKP Polskich Linii Kolejowych.

To z kolei ma przełożyć się na rozwój ruchu towarowego i poprawę warunków dla przewoźników pasażerskich. – Możliwe będzie więc rozwiązanie takich problemów węzła łódzkiego jak np. obciążenie łódzkich dróg wewnętrznych oraz wjazdowych, mała mobilność mieszkańców aglomeracji, trudne warunki dojazdu do szkół czy uczelni – ocenia przedstawiciel PKP PLK. – Połączenia kolejowe Łodzi z innymi miastami przyczynią się zaś do dostarczania do miejskiego systemu transportowego, w tym do autobusów i tramwajów, nowych pasażerów spoza granic administracyjnych miasta (to jest tych, którzy dotychczas dojeżdżali do Łodzi samochodem, a więc już w samym mieście nie korzystali z komunikacji zbiorowej) – dodaje.

Jednoczesne utrudnienia na dwóch równoległych liniach?

Zanim jednak inwestycja będzie miała pozytywne przełożenie na ruch w całej aglomeracji, pasażerowie i nadawcy będą musieli przygotować się na trzy lata znacznych ograniczeń. – Nie przewidujemy całkowitego zamknięcia linii. Ruch pociągów w trakcie zamknięć będzie jednak prowadzony jednotorowo – wskazuje Łukasz Kwasiborski.

Istotnym utrudnieniem może być też częściowe pokrycie się terminów robót na linii nr 14 oraz na magistrali E20 pomiędzy Kutnem a Poznaniem. – Roboty pomiędzy Łodzią a Zduńską Wolą planowane są na lata 2018 – 2020. Na obecnym etapie inwestycji nie możemy jeszcze mówić o dokładnym harmonogramie prac. Możemy jednak zapewnić, że grafik obu inwestycji zostanie zaprojektowany tak, aby prace powodowały jak najmniejsze utrudnienia dla pasażerów i ruchu towarowego – usłyszeliśmy w biurze prasowym PKP PLK.

Kiedy roboty na szlaku do Ostrowa?

Zarządca infrastruktury potwierdził też plany kontynuowania robót na dalszym odcinku linii nr 14 na odcinku Zduńska Wola – Ostrów Wielkopolski. Na razie nie podaje jednak daty rozpoczęcia drugiego etapu inwestycji. Ma on jednak być zrealizowany już po zakończeniu robót założonych w ogłoszonym właśnie postępowaniu.
Partnerzy działu

Strunbet
Multiconsult Polska
Aste
Transcomfort
CLIP Group
Euroterminal Sławków
Torhamer
Sultof
Plasser&Theurer
Kontron
Nokia

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Kujawsko-pomorskie: Ruszają prace na szlaku Kretki – Brodnica

Infrastruktura

Kujawsko-pomorskie: Ruszają prace na szlaku Kretki – Brodnica

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Infrastruktura

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

Zobacz również:

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

Infrastruktura

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

inf. pras PKP PLK, oprac. DS 29 października 2024

Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej

Infrastruktura

Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej

Michał Szymajda 25 października 2024

PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice

Infrastruktura

PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice

PKP Polskie Linie Kolejowe 18 października 2024

Pozostałe z wątku:

Kujawsko-pomorskie: Ruszają prace na szlaku Kretki – Brodnica

Infrastruktura

Kujawsko-pomorskie: Ruszają prace na szlaku Kretki – Brodnica

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Infrastruktura

MI: Z Legnicy do Kamieńca wkrótce w 100 minut

Kasper Fiszer 27 sierpnia 2025

Zobacz również:

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

Infrastruktura

160 km/h z Częstochowy do Opola. Szybciej z Warszawy do Wrocławia

inf. pras PKP PLK, oprac. DS 29 października 2024

Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej

Infrastruktura

Czwartkowy wysyp usterek srk na sieci kolejowej

Michał Szymajda 25 października 2024

PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice

Infrastruktura

PKP PLK podpisała umowę na alternatywną trasę Gliwice - Katowice

PKP Polskie Linie Kolejowe 18 października 2024

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij