Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP LHS zainwestuje 50 mln zł w infrastrukturę na Lubelszczyźnie

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Data publikacji:
08-02-2018
Tagi geolokalizacji:
Źródło:
PKP LHS

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP LHS zainwestuje 50 mln zł w infrastrukturę na Lubelszczyźnie
fot. PKP LHSzdjęcie ilustracyjne
Około 50 mln złotych to wartość dodatkowych środków finansowych, które, dzięki inwestycji PKP LHS i umowie z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym, trafią na Lubelszczyznę.

Na województwo lubelskie przypada najdłuższy odcinek Linii Hutniczej Szerokotorowej – 123 km, co stanowi 31 proc. całej długości szlaku prowadzącego od granicy z Ukrainą do Sławkowa na Śląsku. Na Lubelszczyźnie zlokalizowane są takie stacje jak Hrubieszów, Zamość Bortatycze, Szczebrzeszyn i Biłgoraj. W ramach inwestycji planowana jest modernizacja układów torowych oraz systemów sterowania ruchem kolejowym, a także budowa nowej mijanki Zamość Majdan oraz zakup maszyn torowych. Łączna wartość projektu inwestycyjnego to ok. 300 mln złotych, z czego ok. 114 mln złotych będzie przeznaczonych na prace w województwie lubelskim.

– Można powiedzieć, że linia szerokotorowa stanowi krwioobieg dla gospodarki w regionie. Dzięki terminalom przeładunkowym i projektowi modernizacyjnemu jeszcze więcej towarów będzie trafiało do lokalnych przedsiębiorstw i przewoźników, generując nowe inwestycje i miejsca pracy. PKP LHS zabiega również o rozwój transportu międzynarodowego w ramach Nowego Jedwabnego Szlaku. Działania LHS wpisują się w rządową strategię modernizacji i rozbudowy sieci kolejowej w Polsce – mówi Tomasz Gontarz, pełnomocnik wojewody lubelskiego ds. rozwoju infrastruktury kolejowej.

– Łącznie, do 2025 roku przeznaczymy ponad 800 mln złotych na modernizację infrastruktury i taboru. Inwestycje na Lubelszczyźnie pozwolą zwiększyć bezpieczeństwo i przepustowość linii szerokotorowej. Pozwoli nam to podnieść prędkość przewozów i zapewnić jeszcze lepsze warunki naszym partnerom biznesowym, w tym lokalnym firmom – podkreśla prezes zarządu PKP LHS, Zbigniew Tracichleb.

EBI pomoże w ważnych inwestycjach, także informatycznych

Pod koniec stycznia spółka PKP LHS podpisała umowę z Europejskim Bankiem Inwestycyjnym w sprawie finansowania programu inwestycyjnego o wartości blisko 300 mln zł, z czego 121 mln zł wyniesie kredyt z EBI. Głównym celem projektu jest automatyzacja linii 65, która poprawi bezpieczeństwo prowadzenia ruchu pociągów i pracowników oraz pozwoli zwiększyć przepustowość tej linii. Ok. 59 mln zł zostanie przeznaczonych na przebudowę układu torowego na stacji Zamość Bortatycze, rozbudowę stacji Hrubieszów, budowę nowej mijanki Zamość Majdan. Około 184 mln zł wyniesie koszt budowy kabla światłowodowego oraz rozbudowy komputerowego systemu sterowania ruchem kolejowym na linii nr 65. Projekt przewiduje również zakup maszyn dedykowanych do prac torowych na linii o rozstawie 1520 mm. Łącznie do 2025 roku PKP LHS planuje zainwestować w modernizację infrastruktury i taboru ponad 800 mln zł.

Dobre wyniki PKP LHS

Dzięki konsekwentnemu rozwojowi PKP LHS pozostaje najbardziej efektywnym towarowym przewoźnikiem kolejowym w Polsce. Korzystając ze szlaku, którego długość nie przekracza 2% całości infrastruktury kolejowej w kraju, firma przewozi ponad 4% ładunków i wykonuje ponad 6% całości pracy przewozowej na polskiej kolei.

W 2017 r. PKP Linia Hutnicza Szerokotorowa przewiozła 10 mln 64 tys. ton towarów. Oznacza to wzrost o 110 tys. ton w porównaniu do wyników Spółki w poprzednim roku.

Jedyna taka linia w Polsce i w Europie

Linia nr 65 zarządzana przez PKP LHS to najdłuższa na terenie Polski kolejowa linia szerokotorowa przeznaczona do transportu towarowego. Jest jednocześnie najdalej na zachód wysuniętą linią szerokotorową w Europie Środkowej. Łączy kolejowe przejście graniczne Hrubieszów/Izow ze Śląskiem, gdzie w Sławkowie w Zagłębiu Dąbrowskim (25 km od Katowic) kończy swój bieg. Linia nr 65 o długości 400 km umożliwia transport towarów bez konieczności ich przeładunku na granicy.
Partnerzy działu

Rawag
Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
3M
Aste
R&G Plus

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

PKP LHS z rekordowymi przewozami w 2022 roku

Biznes

PKP LHS z rekordowymi przewozami w 2022 roku

inf. pras. PKP LHS 18 stycznia 2023

Nowa mijanka i plac ładunkowy na linii PKP LHS [film]

Infrastruktura

Pozostałe z wątku:

Jest umowa na projekt linii do Bełchatowa z Kolej Plus

Pasażer

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

Infrastruktura

Trzy dodatkowe tory na stacji Małaszewicze gotowe

inf. pras PKP PLK 25 lipca 2023

Zobacz również:

PKP LHS z rekordowymi przewozami w 2022 roku

Biznes

PKP LHS z rekordowymi przewozami w 2022 roku

inf. pras. PKP LHS 18 stycznia 2023

Nowa mijanka i plac ładunkowy na linii PKP LHS [film]

Infrastruktura

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5