NUMER 01-02/2021
NUMER 03/2021
Temat numeru:
Ostatnia dekada węgla
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity sprawdziło satysfakcję pasażerów pociągów EIP, EIC, IC i TLK

| Michał Szymajda 03.12.2020 83

PKP Intercity sprawdziło satysfakcję pasażerów pociągów EIP, EIC, IC i TLK
Fot. ms (zdjęcie ilustracyjne)
PKP Intercity od 2013 roku bada satysfakcję swoich klientów. PKP Intercity chwali się, że obecnie wskaźnik satysfakcji wynosi 75 punktów procentowych, co stanowi najwyższy od początku badań. O co pyta operator pasażerów? Ile ankiet przeprowadzono?
Obecny wskaźnik satysfakcji wynosi 75 punktów procentowych (obliczany jako różnica między procentem pasażerów wskazujących najwyższe oceny a tymi wskazujące najniższe) i jest o 4 p.p. wyższy niż rok temu.  Różnicę widać, gdy porówna się obecne wyniki z tymi z pierwszego badania, przeprowadzonego w 2013 roku. Wówczas wskaźnik satysfakcji wyniósł 33 punkty procentowe. Zadowolenie z usług PKP Intercity wzrosło więc od tego czasu dość znacząco.

Bezpieczeństwo i czystość w pociągach oceniane wysoko

Pasażerowie państwowej spółki bardzo wysoko ocenili poczucie bezpieczeństwa w pociągu – wskaźnik satysfakcji w tej kategorii wyniósł 83%. Od 2013 roku satysfakcja z bezpieczeństwa w pociągu wzrosła aż o 45 punkty procentowe.

Wyniki ankiet prowadzonych przez PKP Intercity wskazują, że pasażerowie wysoko oceniają czystość w pociągach. Satysfakcja na poziomie 79 punktów oznacza najlepszy wynik od 2013 roku, kiedy wskaźnik ten wynosił zaledwie 21 p.p.

Rosnący komfort podróży

Zakup nowego i modernizacja starszego taboru przynosi efekty. W 2013 roku wskaźnik satysfakcji z komfortu przejazdu wynosił jedynie 26 p.p., w październiku 2016 roku – 68 p.p. Ostatnie badanie przyniosło kolejny wzrost – obecnie satysfakcja z komfortu podróży oceniona została przez pasażerów na 78 p.p.

Kolejnym istotnym czynnikiem ocenianym w badaniu było zadowolenie z punktualności pociągu. Wskaźnik satysfakcji w tym obszarze wynosi obecnie 79 p.pl. To kolejna kategoria,
w której przewoźnik zanotował najlepszy wynik w historii badań satysfakcji z podróży.

Pasażerowie bardzo wysoko ocenili również wygodę zakupu biletu. Wskaźnik satysfakcji w tej kategorii to obecnie 80 p.p., podczas gdy w 2013 roku było to 38 p.p., a 4 lata temu – 68 p.p.

Jaka metodologia badań?

PKP Intercity podało, że badania ankietowe prowadzone były na pokładach pociągów PKP Intercity na przełomie września i października. Wykonano 1601 ankiet.

– Badanie zostało przeprowadzone we wszystkich kategoriach pociągów uruchamianych przez PKP Intercity (TLK, IC, EIC, EIP), wśród pasażerów podróżujących na trasach o największych potokach pasażerskich. Tracking satysfakcji, prowadzony od 2013 roku, opiera się na analizie zadowolenia pasażerów na kluczowych punktach styku. Stała konstrukcja rdzenia kwestionariusza oraz zachowanie porównywalnej próby osób badanych umożliwiają monitorowanie zmian w czasie w zakresie satysfakcji z poszczególnych obszarów – wyjaśnia metodologię badań Agnieszka Serbeńska  z biura prasowego PKP 





Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (45473)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (45473)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 03/2021
NUMER 03/2021
Tematem numeru jest przyszłość przewozów towarowych w dobie przesądzonego już odejścia od energetyki węglowej. Piszemy również o niepokojącym dla branży braku przetargów PKP PLK. Mamy też jednak dobre informacje, bo wyniki liderów rynku są rekordowe. W tym miesiącu przyglądamy się dokładniej infrastrukturze w regionie łódzkim i dolnośląskim. Zapraszamy do lektury!

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5