NUMER 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Kolej Polska – Litwa
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity zjeżdża z części Nadodrzanki. Będzie więcej pociągów regionalnych

| Michał Szymajda 15.11.2019 169

PKP Intercity zjeżdża z części Nadodrzanki. Będzie więcej pociągów regionalnych
Stacja Wrocław GłównyFot. Michał Szymajda
Od 15 grudnia na odcinku z Wrocławia do Rudnej Gwizdanów pociągi PKP Intercity, z wyjątkiem jednego, nie będą przejeżdżały przez Nadodrzankę. Dzięki zakończonej przez PKP PLK naprawie linii 289 od Legnicy przez Lubin do Rudnej Gwizdanów, pociągi dalekobieżne pojadą po tej trasie. Oferta pociągów pasażerskich na dolnośląskim odcinku Nadodrzanki ma się jednak nie pogorszyć.
W nowym rozkładzie jazdy PKP Intercity zmieni trasę niemal wszystkich swoich pociągów kursujących z Wrocławia do Zielonej Góry, z wyjątkiem jednego pociągu TLK. Teraz jeżdżą przez Ścinawę, Wołów, Brzeg Dolny, od 15 grudnia pojadą przez Legnicę i Lubin do Rudnej Gwizdanów, gdzie pojadą już po linii 273. Tak pojedzie także nocny międzynarodowy pociąg Nightjet o czym piszemy tutaj

Urząd marszałkowski: Pociągi PKP Intercity często opóźnione i niewiele szybsze

W związku z tym mieszkańcy Brzegu Dolnego, Wołowa i Ścinawy utracą 4 szybkie pociągi do stolicy województwa, które dotąd zatrzymywały się na tych stacjach. Urząd marszałkowski województwa dolnośląskiego ma jednak wątpliwości, czy na wycofaniu pociągów TLK i IC z części Nadodrzanki pasażerowie rzeczywiście bardzo stracą.

– Biorąc pod uwagę relatywnie niską punktualność dalekobieżnych pociągów międzywojewódzkich PKP Intercity, ich oferta jest w stanie zapewnić dojazd bardzo wąskiej grupie podróżnych – i to najczęściej wyłącznie w podróżach jednorazowych, z uwagi na brak kompatybilności taryfowej – napisał Michał Nowakowski, rzecznik prasowy urzędu marszałkowskiego województwa dolnośląskiego. Dodaje ponadto, że połączenia PKP Intercity trudno nazywać znacznie szybszymi od połączeń regionalnych, ponieważ na odcinku Ścinawa - Wrocław (58 km) ich czas przejazdu różni się zaledwie o 2-10 minut w stosunku do pociągów regionalnych. Różnica czasowa w krótszych relacjach jest jeszcze mniejsza.

"Oferta do Ścinawy już jest dobra, do Wołowa będzie jeszcze lepsza"

Jak podkreśla Michał Nowakowski, w nowym rozkładzie jazdy pociągów obowiązującym od 15 grudnia Ścinawa obsługiwana będzie przez 13 par pociągów regionalnych (bez uwzględnienia pociągów PKP Intercity). Pośród tych połączeń, będą zarówno połączenia regionalne w relacjach z Wrocławia do Ścinawy i Głogowa, ale również pociągi uruchamiane na mocy współpracy z województwem lubuskim w relacjach Wrocław – Zielona Góra – Wrocław. Zdaniem rzecznika urzędu oferta pociągów regionalnych na tej linii jest dostosowana do potrzeb lokalnej społeczności w codziennych dojazdach do szkół i pracy i oferuje atrakcyjne ceny biletów (zwłaszcza okresowych) - Ponadto, zapewnia skomunikowania z pociągami PKP Intercity kursującym z Wrocławia w różnych kierunkach kraju – dodaje rzecznik.

Jednak na odcinku do Wołowa urząd marszałkowski, biorąc pod uwagę bardzo duże zainteresowanie podróżnych, od nowego rozkładu jazdy zwiększy liczbę pociągów w relacji Wrocław - Wołów – Wrocław.

– To pozwoli jeszcze większej grupie podróżnych komfortowo korzystać z oferty kolei. Dzięki temu na odcinku Wrocław - Wołów w dni robocze będzie kursować aż 19 par pociągów regionalnych – napisał Michał Nowakowski. Oznacza to więcej pracy przewozowej dla pociągów spółki Przewozy Regionalne.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Dolnośląskie (597)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Dolnośląskie (597)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 01-02/2020
NUMER 01-02/2020
Tematem najnowszego numeru jest kolej pomiędzy Polską a Litwą. W raporcie m. in. rozmowa z ministrem Jarosławem Narkiewiczem, opis miliardowych inwestycji w infrastrukturę w tym kraju, harmonogram budowy Rail Baltiki i obecny stan połączeń pomiędzy krajami. Polecamy również raport dotyczący rosnącego problemu z liczbą maszynistów.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5