– Zgodnie z uwagami naszych podróżnych będziemy sukcesywnie zdejmować reklamy z szyb – poinformował "Rynek Kolejowy" przewoźnik PKP Intercity. Przyznaje, że zdjęcie reklam ma podnieść komfort podróży.
W styczniu 2014 roku spółka PKP Intercity podpisała z T-Mobile umowę na dostawę Internetu i multimediów dla pasażerów. Nie obyło się bez problemów. Pierwsze składy z bezprzewodowym Internetem miały zostać uruchomione w trzy miesiące, ale dopiero w lipcu ubiegłego pierwszy skład z Wi-Fi wyruszył na tory. Pasażerowie narzekali jednak na problemy techniczne w uzyskaniu dostępu do sieci.
W kwietniu, rok od podpisania umowy, udało się uruchomić Internet we wszystkich pociągach EIC. PKP Intercity oraz T-Mobile wciąż pracują nad uruchomieniem usługi bezprzewodowego internetu w pociągach kategorii Express InterCity Premium (EIP), czyli Pendolino. W styczniu zapowiadano, że uda się to zrobić do połowy roku. Pisaliśmy wówczas, że to się nie uda. Harmonogramu instalacji internetu w Pendolino wciaż nie ma.
Dla pasażerów... wreszcie
Tam, gdzie internet już jest, pasażerowie zwracali jednak uwagę na duży aspekt negatywny całej umowy - wagony zostały oklejone reklamami T-mobile, dostawcy usługi. I to razem z oknami, co bardzo negatywnie wpływało na komfort podróży. Ta sytuacja w końcu się zmieni. – Zgodnie z uwagami naszych podróżnych będziemy sukcesywnie zdejmować reklamy z szyb – poinformował dziś na twitterze przewoźnik.
- Komfort podróży naszych pasażerów jest dla nas bardzo ważny, dlatego wyszliśmy z inicjatywą zmiany formuły reklamy - potwierdza Beata Czemerajda z biura prasowego PKP IC. Jak skomentował krótko jeden z naszych Czytelników: "wreszcie"...
Społecznicy zadowoleni
- W stowarzyszeniu Miasto Moje a w Nim przygotowywaliśmy dużą akcję nacisku na PKP IC, która miała przekonać przewoźnika do zdjęcia reklam T-Mobile. Cieszymy się, że PKP IC nas ubiegł. Z jednej strony jest to słuszna i jedyna możliwa decyzja, z drugiej strony firma uniknęła kolejnych strat wizerunkowych. Zależy nam na rozwoju kolei, dlatego cieszymy się, że udało się przewoźnikowi sprawę załatwić w sposób możliwie bezbolesny - mówi "Rynkowi Kolejowemu" Piotr Manowiecki, członek stowarzyszenia Miasto Moje a w Nim, koordynator kampanii Pociąg-autobus-góry.
- Liczne komentarze pasażerów na profilu FB i Twitterze utwierdzały nas w przekonaniu, ze te reklamy były nieakceptowalne dla większości pasażerów. Zarząd PKP IC nie wziął pod uwagę, że Polacy mają już serdecznie dosyć wszechobecnych reklam i stosowanie standardów znanych z tanich sklepów spożywczych czy z bankowości (jak np. zaklejenie warszawskiej Rotundy, za którą bank PKO BP otrzymał nagrodę Miastoszpeciciela), spotka się z dużym sprzeciwem społecznym - dodaje Manowiecki.
Zapraszamy na V Kongres Kolejowy, który odbędzie się 28 października 2015 roku w Katowicach. W tym roku wśród poruszanych tematów znajdzie się między innymi analiza polskiego rynku kolejowego oraz kwestia przygotowania inwestycji w infrastrukturze kolejowej.
Więcej informacji o Kongresie znajdziesz TUTAJ.
