NUMER 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
Temat numeru:
IV pakiet kolejowy
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity z ofertami na modernizację EU07. Czy przyspieszenie lokomotyw się opłaca?

| Michał Szymajda 13.02.2020 290

PKP Intercity z ofertami na modernizację EU07. Czy przyspieszenie lokomotyw się opłaca?
EU07A na czele pociąguFot. KOLEJ77, SM42.pl
W drugim już przetargu dotyczącym modernizacji lokomotyw EP lub EU07 do standardu, w którym będą one mogły poruszać się z prędkością 160 km/h, ponownie zgłosił się tylko jeden wykonawca. Cena, jakiej oczekuje od PKP Intercity, stawia pod znakiem zapytania sens modernizacji ponad 30-letnich pojazdów.
Jedyną ofertę w kolejnym już przetargu na wykonanie prac, które kompletnie zmieniają parametry EU07, ponownie złożył Olkol. I podobnie jak w poprzednim, trwającym ponad dwa lata konkursie, oferta przekracza budżet PKP Intercity przeznaczony na to zadanie. Spółka chciała przeznaczyć na przebudowę 20 lokomotyw 127,9 mln złotych, tymczasem oleśnicki producent chciałby je zbudować za 199,2 mln zł.

Oznacza to, że za modernizację jednej lokomotywy, już znajdującej się w zasobach Intercity, należałoby zapłacić 9,95 mln brutto. Tymczasem na przykład koszt jednego, nowoczesnego Griffina, których 30 kupiło właśnie PKP Intercity, to 18,4 mln zł brutto. Oprócz faktu otrzymania całkowicie nowej lokomotywy, powiększającej zasoby przewoźnika, trzeba podkreślić, że w jej cenie są także przeglądy aż do poziomu P4 włącznie. Przy takim porównaniu kosztowym sens zakupu EU07A jest mocno wątpliwy.

Teraz PKP Intercity ma czas, aby rozważyć sensowność prowadzenia modernizacji EU07 i EP07 do standardu EU07A. PKP Intercity ma w tej chwili trzy lokomotywy tego standardu. Więcej na temat tego przetargu pisaliśmy tutaj.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (44649)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Tabor i technika
PARTNERZY DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Polska (44649)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 08-09/2020
NUMER 08-09/2020
W najnowszym raporcie przyglądamysię bieżącej sytuacji związanej z otwartym dostępem do torów, prezentujemy uwagi Railway Business Forum do projektu nowelizacji ustawy o transporcie kolejowym. Były minister transportu, Tadeusz Syryjczyk, zastanawia się, czy IV pakiet kolejowy wprowadzi rewolucję na kolei, czy jednak będzie tylko zalążkiem umiarkowanych zmian.

Jak zawsze zachęcamy do czytania rozmów z osobami na co dzień związanymi ze środowiskiem kolejowym. Tym razem na nasze pytania odpowiadają – Artur Martyniuk, prezes Polregio, Cezary Mączka, członek zarządu i dyrektor zarządzania zasobami ludzkimi w Budimeksie, oraz Thomas Gratez, odpowiedzialny za szybką kolej w Siemens Mobility.

 Zachęcamy również do sięgnięcia do pozostałych artykułów, w tym m.in. tekstu Pawła Rydzyńskiego o pociągach nocnych, artykułu Witolda Urbanowicza podsumowującego status tramwaju na warszawski Gocław, czy materiału Kaspra Fiszera o potrzebie rozwoju połączeń kolejowych z Wielunia.

W dziale historia Włodzimierz Winek wprowadzi czytelników w tematykę pierwszych autobusów kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5