Podczas podpisania umowy na zakup 20 lokomotyw elektrycznych Griffin rozmawialiśmy z prezesem PKP Intercity Markiem Chraniukiem także na inne niż zakup elektrowozów, bardziej drażliwe tematy.
Pytaliśmy m.in. o liczbę wagonów sypialnych dostępnych dla podróżnych, które na sezon letni odda do dyspozycji przewoźnik. Przypomnieliśmy, że
wakacje 2017 były pod tym względem bardzo słabe. Rok wcześniej, ze względu na brak kuszetek, PKP Intercity
wycofało się z promocji „Tania Kuszetka”.
W te wakacje będzie pod tym względem lepiej, ponieważ duża część wagonów tego typu wróciła z napraw okresowych. Wagonów sypialnych i kuszetek będzie latem więcej o 28 niż obecnie – powiedział Marek Chraniuk. Ale, wg naszej wiedzy, wciąż nie będzie idealnie, bowiem względem roku 2017 liczba wagonów sypialnych i kuszetek wzrośnie tylko o 6 sztuk. Łącznie będzie ich 70, z których 50 to wagony sypialne, wygodniejsze od kuszetek. Jak poinformowało PKP Intercity, 12 z nich pojedzie w cenie kuszetek, właśnie ze względu na braki taborowe w wagonach z miejscami do leżenia (kuszetkach).
PKP Intercity zmaga się też z plagą awarii internetowego systemu sprzedaży biletów. Największą
wpadkę przewoźnik zaliczył w majówkę, w okresie wzmożonego zainteresowania tą usługą.
– Dzisiaj (29 maja – dop. red) mieliśmy spotkanie dotyczące m.in. przygotowania spółki PKP Intercity do wakacji. Podsumowaliśmy wydarzenia, które ostatnio miały miejsce z systemem e-ic. Mamy zapewnienia, że nie będzie takich zdarzeń, jakie wystąpiły w okresie majowym. Chodzi o pewne elementy na zewnątrz (obsługą firm zewnętrznych – dop. red.), musimy wymagać, aby byli bardziej dyspozycyjni, tym bardziej, że w wakacje zapotrzebowanie na bilety przez internet jest bardzo duże. Nasza spółka musi być gotowa także na sytuacje kryzysowe – ocenił Chraniuk. Na pytanie o prace nad wdrożeniem nowego systemu padła wymijająca odpowiedź, dotycząca kontynuowania prac nad Wspólnym Biletem, razem z Przewozami Regionalnymi i PKP SKM Trójmiasto.