Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity. Wciąż różne schematy malowania wagonów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Data publikacji:
30-04-2025
Ostatnia modyfikacja:
30-04-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity. Wciąż różne schematy malowania wagonów
fot. JR
Wygląd nowych wagonów z FPS H. Cegielski nie będzie standardem dla każdego wagonu i zespołu trakcyjnego PKP Intercity. Wszystko będzie zależeć od kategorii pociągu, do jakiego docelowo trafi dany pojazd.

Niedawno PKP Intercity zaprezentowało schemat malowania zupełnie nowych wagonów, które przewoźnik zakupił w ubiegłym roku w FPS H. Cegielski. Intercity kupiło 300 wagonów z możliwością rozszerzenia zamówienia o 150 kolejnych, które, jak deklaruje zarząd przewoźnika, chciałoby dokupić, oczywiście po zabezpieczeniu niezbędnego finansowania.

Wraz z designem nowych wagonów - wyglądem będą one niemal jednakowe jak Pendolino, PKP Intercity pokazało również, jak mają prezentować się “likwidatorzy wykluczenia komunikacyjnego” a więc 35 bimodalnych Impulsów z Newagu. Te jednostki wesprą połączenia spółki na trasach bez sieci trakcyjnej, a więc obsłużą np. Gorzów Wielkopolski.

Design nowych wagonów każe zadać pytanie, czy takie ich malowanie oznacza, że będą to teraz podstawowe barwy dla wszystkich wagonów w PKP Intercity, także tych przechodzących modernizację?

– W ramach zawartych umów FPS dostarczy PKP Intercity 300 wagonów, będą to fabrycznie nowe pojazdy. Zostaną one włączone do nowej kategorii pociągów, a składy formowane będą jedynie z tych wagonów – mówi nam Maciej Dutkiewicz, rzecznik prasowy PKP Intercity.

Wagony z popularnego “Cegielskiego” mają trafić do klasy średniej. Przypomnijmy, że docelowo PKP Intercity chce posiadać trzy klasy pociągów: niską - odpowiednik obecnych połączeń TLK (stopniowo wygaszanych) oraz IC, średnią - opartą właśnie na nowych wagonach z FPS-u a także wysoką, do której będą zaliczać się połączenia realizowane jednostkami Pendolino oraz pociągami zdolnymi osiągać prędkość 300 km/h, które PKP Intercity planuje kupić w najbliższym czasie.

Podział na kategorie ma być odzwierciedlony właśnie w malowaniu wagonów oraz zespołów trakcyjnych, dlatego też nie należy się spodziewać identycznych barw dla wszystkich wagonów spółki (zarówno fabrycznie nowych z zamówienia na 300 jednostek jak i tych modernizowanych w ramach kilku różnych kontraktów).

– Wytyczne dotyczące schematu kolorystycznego dla kolejnych nowych pojazdów zostaną określone w dokumentacji przetargowej – dodaje Dutkiewicz.

PKP Intercity pokazało malowanie zewnętrzne, ale wciąż czekamy na design wnętrza nowych wagonów – Aktualnie trwają prace na designem wnętrza pojazdów. Po formalnym zakończeniu uzgodnień wykonawca przygotuje designbook’i dla każdego typu wagonu – mówi rzecznik prasowy PKP Intercity.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Corail TS Sp. z o.o.
Dellner

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Bilety PKP Intercity za złotówkę na Dzień Dziecka

Pasażer

Bilety PKP Intercity za złotówkę na Dzień Dziecka

inf. pras. PKP Intercity 29 kwietnia 2025

PKP Intercity: Będzie więcej taboru z automatami vendingowymi

Pasażer

Z biletem PKP Intercity w Warszawskim Transporcie Publicznym

Pasażer

200 km/h, półroczny wynajem. Takich lokomotyw szukają PKP Intercity

Tabor i technika

Zaplecza PKP Intercity: Jakie są postępy inwestycji?

Infrastruktura

Zaplecza PKP Intercity: Jakie są postępy inwestycji?

Roman Czubiński 22 kwietnia 2025

PKP Intercity: Ceny biletów muszą wzrosnąć

Pasażer

PKP Intercity: Ceny biletów muszą wzrosnąć

Roman Czubiński 19 kwietnia 2025

Zobacz również:

Bilety PKP Intercity za złotówkę na Dzień Dziecka

Pasażer

Bilety PKP Intercity za złotówkę na Dzień Dziecka

inf. pras. PKP Intercity 29 kwietnia 2025

PKP Intercity: Będzie więcej taboru z automatami vendingowymi

Pasażer

Z biletem PKP Intercity w Warszawskim Transporcie Publicznym

Pasażer

200 km/h, półroczny wynajem. Takich lokomotyw szukają PKP Intercity

Tabor i technika

Zaplecza PKP Intercity: Jakie są postępy inwestycji?

Infrastruktura

Zaplecza PKP Intercity: Jakie są postępy inwestycji?

Roman Czubiński 22 kwietnia 2025

PKP Intercity: Ceny biletów muszą wzrosnąć

Pasażer

PKP Intercity: Ceny biletów muszą wzrosnąć

Roman Czubiński 19 kwietnia 2025

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5