Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity: SU160 – docelowy wskaźnik dostępności się nie zmieni [AKTUALIZACJA]

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
18-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
20-06-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity: SU160 – docelowy wskaźnik dostępności się nie zmieni [AKTUALIZACJA]
fot. Petr Štefek, CC BY-SA 3.0, Wikimedia Commons
Naprawy główne silników w spalinowych lokomotywach z platformy Gama mają poprawić ich niezawodność, jednak docelowy wskaźnik dostępności ma się nie zmienić – dowiedzieliśmy się w PKP Intercity. Liczba defektów lokomotyw tej serii w przeliczeniu na 100 tysięcy kilometrów przebiegu pozostaje tymczasem wysoka.

W ubiegłym miesiącu pisaliśmy o podpisanej przez PKP Intercity umowie na naprawę P5 silników spalinowych w ośmiu lokomotywach SU160. Wykonawca – konsorcjum Pesy i jej spółki zależnej z Mińska Mazowieckiego – będzie miał na ukończenie prac dwa i pół roku.

Częste awarie silników (dostarczonych przez MTU) były jedną z głównych przyczyn niskiej dostępności lokomotyw tej serii. Nowy zarząd PKP Intercity zapowiadał przed ponad rokiem rozwiązanie tego problemu. Spytaliśmy więc przewoźnika o to, jak – według jego założeń – powinny zmienić się te wskaźniki po wykonaniu napraw.

PKP Intercity nie ujawnia jednak szczegółów takich założeń. – W ramach przywołanej umowy nie określono zmiany wskaźników – informuje biuro prasowe PKP Intercity. – Wskaźnik dostępności nie uległ zmianie, a jego oczekiwana wartość jest określona w umowie na dostawę i utrzymanie lokomotyw i pozostaje ona na tym samym poziomie. PKP Intercity oczekuje jego utrzymania, co ma na celu zapewnienie odpowiedniej niezawodności lokomotyw – dodaje spółka.

Przewoźnik zapewnia, że „we współpracy z producentem pojazdów na bieżąco podejmuje działania celem zapewnienia jak największej liczby dostępnych pojazdów oraz zapewnienia niezakłóconej realizacji Rozkładu Jazdy”. Nie podaje jednak bliższych szczegółów. Na nasze pytania w tej sprawie nie odpowiedziała również Pesa.

Na razie wskaźniki dostępności spalinowych Gam wciąż pozostawiają wiele do życzenia. – Liczba defektów wymuszających użycie lokomotywy zastępczej lub odwołanie pociągu w przeliczeniu na 100 tys. km przebiegu dla floty lokomotyw SU160 w ciągu ostatnich 4 miesięcy 2025 roku wynosiła 5,7 – poinformował nas przewoźnik. Jest to wskaźnik wprawdzie niższy od odnotowanego w sierpniu ubiegłego roku (6,39), ale niższy od tego z lipca 2024 r. (2,4).
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

Przetarg na pociągi dużych prędkości dla PKP Intercity niebawem

Tabor i technika

Przetarg na pociągi dużych prędkości dla PKP Intercity niebawem

Mikołaj Kobryński 27 sierpnia 2025

PKP Intercity szuka nowego dyrektora finansowego

Biznes

PKP Intercity szuka nowego dyrektora finansowego

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2025

Lubelskie: Pierwszy SA107 odstawiony od 10 lat. Naprawa niezasadna?

Tabor i technika

PKP Intercity: Dostępność SU160 się poprawia

Tabor i technika

PKP Intercity: Dostępność SU160 się poprawia

Roman Czubiński 30 czerwca 2025

Pesa naprawi silniki w SU160. Czy staną się bardziej niezawodne?

Tabor i technika

Zobacz również:

Przetarg na pociągi dużych prędkości dla PKP Intercity niebawem

Tabor i technika

Przetarg na pociągi dużych prędkości dla PKP Intercity niebawem

Mikołaj Kobryński 27 sierpnia 2025

PKP Intercity szuka nowego dyrektora finansowego

Biznes

PKP Intercity szuka nowego dyrektora finansowego

Mikołaj Kobryński 22 sierpnia 2025

Lubelskie: Pierwszy SA107 odstawiony od 10 lat. Naprawa niezasadna?

Tabor i technika

PKP Intercity: Dostępność SU160 się poprawia

Tabor i technika

PKP Intercity: Dostępność SU160 się poprawia

Roman Czubiński 30 czerwca 2025

Pesa naprawi silniki w SU160. Czy staną się bardziej niezawodne?

Tabor i technika

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5
Zamknij