NUMER 06/2019
NUMER 06/2019
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Przewozy w regionach
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity: Strategia taborowa do 2023 r.

| Kasper Fiszer 23.05.2018 135

PKP Intercity: Strategia taborowa do 2023 r.
Pociąg PKP Intercityfot. Kasper Fiszer
Narodowy przewoźnik przedstawił podczas konferencji na Uniwersytecie Łódzkim swoją strategię taborową w perspektywie roku 2023. Do tego czasu planowane są bardzo duże zakupy taboru wszelkich kategorii i modernizacje pojazdów już eksploatowanych. Wśród potencjalnych zamówień obok tych na zakup lokomotyw, wagonów i ezt wymienione zostały także te na składy klasy push-pull.
– W ostatnich latach opracowaliśmy całkowicie nową strategię korporacyjną, w tym taborową – mówił niedawno na Uniwersytecie Łódzkim Jarosław Oniszczuk, członek zarządu PKP Intercity. Wskazał on, że plan zakłada modernizację 700 wagonów pasażerskich, zakup 185 wagonów fabrycznie nowych i 118 lokomotyw. Podane liczby dotyczą okresu do 2023 r., do kiedy sporządzane są dokładne prognozy finansowe.

Spółka przygotowuje się do szerszej konkurencji o zamówienia i pasażera

W tym samym okresie największy przewoźnik dalekobieżny planuje również przeprowadzić modernizację około 200 posiadanych już lokomotyw. – Mamy w tej chwili także elektryczne zespoły trakcyjne i widzimy bardzo dobre uzupełnianie się segmentów ezt i klasycznych składów wagonowych. Nie zapominamy więc także o jednostkach. Chcemy zakupić [kolejne], uruchamiamy przetargi – zapowiedział prelegent podczas konferencji „Konsument na rynku kolejowych przewozów pasażerskich”.

Wskazał on liczbę 40 nowych ezt i dodał, że PKP Intercity widzi potencjał także w segmencie składów push-pull. – W kontekście IV pakietu kolejowego bez innowacji, bez dania pasażerom bardzo dobrego jakościowo i szybkiego taboru nasza spółka i inne spółki kolejowe nie będą mogły w przyszłości konkurować. Musimy więc dynamicznie, „z przytupem” działać – podkreślał.

Polska to ogromny kraj z ogromnym potencjałem przewozowym

Nowością w parku taborowym mają być wagony z przedziałami dla rodzin. – Chcemy zakupić ich 40 z opcją do 50% [wielkości podstawowego zamówienia] – powiedział członek zarządu PKP Intercity. Mają być w nich także przedziały dla niepełnosprawnych i miejsca do przewozu rowerów. – Będzie można w nich też kupić przekąski – dodał. Opis ten pasuje do ogłaszanych już od 2015 r. planów wprowadzenia do eksploatacji wagonów nazwanych roboczo Combo (wcześniej określanych przez przewoźnika także jako Combi). Jak informowaliśmy na początku maja, 26 z nich ma powstać w ramach projektu „Przyspieszamy komfortowo – unowocześnienie wagonów i zakup lokomotyw dla PKP Intercity”.

– Chcemy, aby do 2023 r. w 95 proc. naszego taboru była już klimatyzacja, i by każdy mógł wejść do internetu dzięki Wi-Fi – podkreślił Jarosław Oniszczuk. – Polska to ogromny kraj z ogromnym potencjałem przewozów pasażerskich, ale aby go wykorzystać, musimy zapewnić odpowiednie warunki podróżowania – dodał. Określił on, że poza standardem taboru składają się na nie także osiągane czasy przejazdu, bezpieczeństwo oraz zastosowanie innowacji technologicznych w obsłudze pasażera i w samych pociągach. – PKP Intercity chce do tych wyzwań dążyć – zapewnił.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Łódź (1473)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


Wiecej z regionu:

Łódź (1473)

Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 06/2019
NUMER 06/2019
W raporcie znajdą Państwo najnowsze informacje z Kolei Wielkopolskich, Mazowieckich, Dolnośląskich oraz Łódzkiej Kolei Aglomeracyjnej. Piszemy także o pomyśle PKP Intercity na bezpośrednie połączenia z Łodzi na lotnisko im. F. Chopina i sposobie, w jaki może się ono odbić na funkcjonowaniu kolei w aglomeracji warszawskiej.W numerze także relacja z przyznanych pod koniec maja Polskich Nagród Kolejowych.

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5