NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

Środki na konto zamiast bonu. Zmiana w przyznawaniu rekompensat PKP Intercity

| Kasper Fiszer 01.10.2020 2,2k

Środki na konto zamiast bonu. Zmiana w przyznawaniu rekompensat PKP Intercity
Pociąg PKP Intercity w Warszawiefot. Kasper Fiszer
Większość pasażerów PKP Intercity, którzy podróżowali w warunkach odbiegających od gwarantowanego standardu, i otrzymuje obecnie rekompensatę pieniężną, a nie bon na kolejne przejazdy. Spółka tłumaczy, że zmiana wieloletniej praktyki to odpowiedź na oczekiwania pasażerów. Ci mogą teraz wydać środki na dowolny cel, a nie tylko na opłacenie przejazdu określonymi pociągami w określonej kasie.
Jak zwrócili nam uwagę czytelnicy, od pewnego czasu największy przewoźnik dalekobieżny w Polsce, PKP Intercity, istotnie zmienił praktykę rozpatrywania części reklamacji. W przypadku roszczeń od pasażerów, którzy zgłaszali niewłaściwe wykonanie umowy przewozu, np. w związku z brakiem wagonu gastronomicznego w składzie pomimo jego zagwarantowania w rozkładzie jazdy, dotychczas spółka przesyłała swoim klientom bony uprawniające do uzyskania upustu przy zakupie kolejnego biletu. Teraz zwykle określona kwota przekazywana zostaje na konto niezadowolonego podróżnego.

Istotne ułatwienie dla pasażerów

Przyjęcie nowych zasad potwierdza sam przewoźnik. – Rekompensata z tytułu niewłaściwego wykonania umowy przewozu przyznawana w drodze decyzji handlowej obecnie jest przekazywana przeważnie w formie wypłaty środków stanowiących część opłaty za realizowany przejazd – mówi Agnieszka Serbeńska z Zespołu Prasowego PKP Intercity. Dodaje, że jest to odpowiedź na oczekiwania pasażerów.

Spółka widzi duże zalety takiego rozwiązania. Pasażer może wydać zwrócone mu środki w dowolny sposób, a nie jedynie opłacając bilet w kasie, a przekazanie określonej sumy bezpośrednio do klienta, często na jego rachunek bankowy, a nie przekazem gotówkowym, istotnie skraca czas zwrotu. Wcześniej bony rozsyłane były listami poleconymi. Zdarzało się, że składający reklamację drogą elektroniczną nie podawali swojego adresu korespondencyjnego, a jedynie e-mail. Nadanie kuponu było więc z konieczności poprzedzone dodatkową korespondencją, co wydłużało procedurę.

Spadły koszty obsługi

Choć Agnieszka Serbeńska nie porusza w swojej odpowiedzi na nasze pytania tego wątku, wydaje się oczywiste, że zmiana praktyki zmniejsza także koszty obsługi reklamacji. Unika się bowiem konieczności prowadzenia drogiej korespondencji listowej, na której cenę składają się nie tylko znaczek pocztowy, ale też wartość kopert itp. Zwłaszcza w przypadku reklamacji dotyczących przejazdów na krótsze dystanse i realizowanych pociągami niższych kategorii kwota niezbędna do wysłania listu mogła przewyższać wartość upustu.

Przewoźnik podkreśla, że wszystkie reklamacje rozpatrywane są indywidualnie. PKP Intercity nie gwarantuje więc, że wszystkie zasadne w ocenie spółki reklamacje zostaną zakończone zwrotem środków. Jeśli któryś z naszych Czytelników otrzyma zatem bon zniżkowy, przypominamy, że można go wykorzystać jedynie kupując bilety na pociągi PKP Intercity, i to jedynie w kasie tego właśnie przewoźnika. Dodatkowo, jeśli cena nowego biletu przekroczy wartość bonu, różnicę dopłacić można jedynie gotówką.
Wiesz na ten temat więcej?
.

Podziel się tym z innymi:

Więcej z regionu:

Polska (46250)
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer

Wiecej z regionu:

Polska (46250)
Podziel się ze znajomymi:
KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5