NUMER 12/2022
NUMER 12/2022
Temat numeru:
Polska-Ukraina
szukaj
Śledź nas:
#Wojna Rosja - Ukraina - zobacz serwis specjalny!

PKP Intercity rozstrzygnęło przetarg na 20 nowych wagonów

| dl, Rynek Kolejowy 26.11.2014 265

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła
2014-11-26 11:52:05 Autor: yh
---.opera-mini.net
To już są te gotowe, które od 2 lat stoją (?) na terenie zakładu Cegielskiego?
2014-11-26 11:53:06 Autor: wyrek
---.free.aero2.net.pl
oi i kolejna super wiadomość, widać że PKP IC stają się najnowocześniejszym przewoźnikiem!!! Żeby jeszcze nie takie tłok
2014-11-26 11:59:56 Autor: Króliczek Wagonowy
---.dynamic.chello.pl
YES YES YES! Ciągle do przodu. Znowu kolejny przejaw tryumfu koncepcji kolei prestiżowej. Jestem autentycznie dumny. Na tym kolejowym ugorze wyrasta coś pięknego, coś wspaniałego... znakomite zarządzanie, zadowoleni pasażerowie, piękny świat zupełnie niespodziewanie pojawił się w naszym kraju. Pośród morza frustracji, pośród narzekań... Narodowy Przewoźnik to zbiorowa terapia, to napełnienie nas wiarą w siebie. Co z tego że spada liczba pasażerów? Ale rośnie ich jakość! To już nie są przypadkowi ludzie. To świadome i dumne elity. Dotacja nie idzie na marne. Mądre podpowiedzi Biznessy, opanowana i władcza Misia, i mamy piękne dzieło...
2014-11-26 12:15:49 Autor: wss5
---.173.202.176
Szanowna Redakcjo!
Dobre wiadomości jak w Konsorcjum znajdzie się Fabryka Pojazdów Szybowych sp. z o.o., chyba że może jest jeszcze lepiej i będzie to producent SZYBOWCÓW. Brawo nasz narodowy przewoźnik uzyska wyższe notowania.
Pozdrawiam korektora.

[Cieszy nas, że ws. literówek zawsze możemy liczyć na Czytelników: -) - red.]
2014-11-26 14:14:32 Autor: wayfarer
---.europa-uni.de
Dlaczego wiekszosc bezprzedzialowych? Masakra, jeden wagon z przedziałami na skład, pieknie pkp IC daje wybór pasażerom najdroższych pociagow.
2014-11-26 15:04:27 Autor: stan
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
A mnie sie bezprzedzialowe podobaja i pasuja ( maja regal na bagaz )- nie musze tachać do góry walizy i ciagnac korytarzem .
2014-11-26 15:35:00 Autor: Gdynianin
---.19.247.102
Mogło by być więcej przedziałowych, w końcu to lepszy komfort, cisza i bezpieczeństwo lecz z drugiej strony dobrze, że nie zapomniano o nich i jakieś jednak zamówiono, a nie 100% bezprzedziałowców. Ciekawe czy te stojące na bocznicy będzie dało radę opchnąć czy przymusowo będą musieli wyprodukować nowe? Jeśli to drugie to czy te przedziałówki dla niepełnosprawnych będą tego typu jak te na bocznicy czyli 9 przedziałów, poszerzone drzwi między wózkami z automatyczną rampą czy jednak wariant 10 przedziałowy jak na Wrocław - Gdynia?
2014-11-26 16:21:04 Autor: semir
---.dynamic.gprs.plus.pl
W 2013 na początku sierpnia wagony te jechały w składzie EIC Błękitna Fala.
2014-11-26 16:52:55 Autor: Głos z USA
---.56.13.192
Aż 20 wagonów. To tak jak jedno jajko na cały Kraków.
2014-11-26 17:23:07 Autor: TBB
---.opera-mini.net
Przedzialowych ludzie nie lubia. Nie ma przedzialow w PB, w samolotach, a ludzie uciekaja od smierdzacych malych konserw na ktore podzielone sa wagony i wszyscy kopia sie nogami, chuchaja sobie do geby nawzajem. Wybor niech bedzie, ale jak na razie wyboru wlasnie nie ma - wszedzie tylko przedzialy...
2014-11-26 17:43:05 Autor: dertuf
---.dynamic.chello.pl
Ja mam wrażenie, że ludzie wolą akurat wagony bezprzedziwłowe, ponieważ często w kasach o takie pytają się. Sam wolę jeździć w wagonie bezprzedziałowym, bo nie ma takie ścisku. Przedziały to relikt, w innych środkach transporu ich nie ma a ludzie mimo to z nich korzystają.
2014-11-26 18:48:47 Autor: rychu
---.56.12.223
@glos z usa, a co sie stalo z twoim ip chicagowskim, tez masz jakies brytyjskie? a smiales sie ze mnie gamoniu nie tak dawno
2014-11-26 19:16:33 Autor: kamil20
---.play-internet.pl
wooww 20 wagonow . ale skad oni maja kase na to
2014-11-26 19:16:46 Autor: asdd
---.echostar.pl
A czy w nowych wagonach, po roku jeżdżenia też będzie sraczkowaty nalot na dachach?

http://s3.flog.pl/media/foto/2931030_wagon-tlk-2kl.jpg

tak nie lepiej: http://s8.flog.pl/media/foto/6073023_wagon-111ah.jpg ?
2014-11-26 20:26:30 Autor: niepowiem
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Też wolę bezprzedziałowe. Różnica jest prosta. W bezprzedziałowym mogę siedzieć z jednym januszem, w przedziałówce ze 5-7. Przedziałowe są dla ludzi którzy mają klucz konduktorski, aby w spokoju pić Harnasie.
2014-11-26 20:33:17 Autor: Theo76
---.191.184.67
Skoro vmax tych wagonów, to 200km/h a EU44 230km/h, to po co kupować Pendolino?
2014-11-26 21:12:26 Autor: jurasN
---.icpnet.pl

jurasN
@@Gdynianin, TBB
Niewiele lat temu, jeszcze za "normalnego" IC, były zrobione przez to IC (bez udziału zewnętrznych agencji za 43 miliony) badanie preferencji pasażerów odnośnie kwestii przedziałowy/bezprzedziałowy. Wyszło z grubsza pół na pół.
Ja wolę przedziałowy.
2014-11-26 21:49:24 Autor: Driver
---.centertel.pl
Ot mi przetarg. Narodowy przewoźnik kupuje po 20 wagonów albo 20 składów zespolonych. Śmiech na sali. DB kupują po 300 składów na raz.
2014-11-26 22:05:22 Autor: lol
---.play-internet.pl
Kupują 20 kasuje 160. Bilans 140 na minus
2014-11-26 22:26:08 Autor: TBB
---.adsl.inetia.pl
No właśnie jurasN. I to jest miarodajne i każdy niech wybierze to co lubi czy to co mu aktualnie pasuje. I dlatego jestem za bezprzedziałowymi bo ich często wybrać się nie da. I żeby nie było - nie neguję przedziałów - są świetne dla większych grup, wycieczek, rodzin z dziećmi itd. Ale fajnie że IC robiło takie badania....
2014-11-26 23:17:01 Autor: Podrozny
---.adsl.inetia.pl
@The76: jak EU44 pojedzie rozkładowo 230km/h przy zasilaniu 3kV DC to postawię Ci dużą flachę.
2014-11-26 23:31:48 Autor: Gheata_Sigiliu
---.rrz-sued.at
A ja wolę wagony z przedziałami! I jeżeli mam skorzystać z bezprzedziałowego to tylko 120a - zarąbiście wygodne miejsca i nie mam poczucia, że gniotę się jak w autokarowym blachosmrodzie.
2014-11-27 00:41:54 Autor: Theo76
---.191.184.67
@Podrozny: Skoro wagony mają vmax 200, to raczej EU44 nie może z nimi jeździć szybciej niż 200, więc 3kV to nie problem. Odpowiedź na moje pytanie tutaj:
http://www.rynek-kolejowy.pl/52825/husarze_i_epoki_nie_zastapia_pendolino.htm
2014-11-27 09:46:20 Autor: pasa szer
---.centertel.pl
Jak ktoś lubi w tłoku i na kupie to niech podrózuje tym drogim etezetem z Alstomu albo tanim Raynarem. Jak ktoś chce popracować lub odpocząć w trakcie podróży wybierze wygodny przedział z Cegielskiego.
2014-11-28 19:56:36 Autor: Fizio
---.olsztyn.mm.pl
"nową izolację cieplną i akustyczną" ?
A czy jest możliwe, żeby w nowych wagonach zastosować te elementy używane wcześniej gdzie indziej? Przecież to oczywista oczywistość, że muszą być nowe.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 12/2022
NUMER 12/2022
Tematem grudniowego numeru są polsko-ukraińskie relacje kolejowe. Analizujemy to, co dzieje się obecnie na granicy, a także perspektywy rozwoju transportu kolejowego dla dwóch krajów. Gratką numeru jest rozmowa z byłym prezesem Kolei Ukraińskich - Wojciechem Balczunem. Sporo miejsca w numerze poświęcamy trudnej sytuacji na rynku wykonawców, wobec ciągłego braku unijnych środków na modernizację infrastrukturę i taboru.

Wiele miejsca poświęcamy efektom debat na kolejnym listopadowym Kongresie Kolejowym. Rozmawiamy też z prezydentem Poznania o przyszłości transportu w tym mieście. Niezwykle ciekawy jest tekst Michała Szymajdy, który opisał eksperyment jaki miał miejsce na jednej z polskich uczelni, gdzie studenci próbowali kupować bilety kolejowe na rozmaite relacje z Polski za granicę. Jak im poszło?

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: ul. Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | BM5