NUMER 07/2018
NUMER 07/2018
JUŻ W SPRZEDAŻY
Temat numeru:
Koleje Regionalne
szukaj
Śledź nas:

PKP Intercity przyspiesza powrót w Bieszczady. Od grudnia TLK Gdynia – Warszawa – Zagórz

| Dominik Lebda, Rynek Kolejowy 30.09.2014 0

Archiwum RK
Zaloguj się
OK
Zapomniałem hasła



Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym
 

„Cyberbezpieczeństwo w transporcie kolejowym” 24 lipca 2018 r., Warszawa

W branży kolejowej zagrożenia związane z cyberbezpieczeństwem dotyczą wielu obszarów, od urządzeń sterowania ruchem kolejowym po systemy sprzedaży biletów lub śledzenia przesyłek w transporcie towarowym. Konsekwencje zdarzeń mogą być liczne, od wypadków kolejowych do poważnych strat finansowych.

Ryzyka są wysokie, warto zatem w celu ich minimalizacji zdobyć jak najszerszą wiedzę i wymienić doświadczenia. Podczas konferencji odpowiemy m.in. na pytania:

• Na czym polega waga zagadnienia cyberbezpieczeństwa na kolei?
• Jakie są najczęstsze zagrożenia?
• Jakie obowiązki ciążą na operatorach usług kluczowych?
• Jakie należy stosować środki kontroli ryzyka?

Rejestracja dostępna tutaj

 
2014-09-30 11:22:11 Autor: fossillos
---.play-internet.pl
To bardzo dobra wiadomość. Pomimo średnio atrakcyjnych dla krakowian godzin odjazdu, jak i dla mieszkańców podkarpacia chcących dojechać do Krakowa, to krok w dobrą stronę. Gdyby nie rozgrzebana E30 to mogłoby wyglądać lepiej. I będzie, ale za rok.
2014-09-30 11:25:09 Autor: hahaha
---.g-net.pl
Jazda naokoło przez Rzeszów oraz rozgrzebaną E30 to dla IC doskonałe i podręcznikowe wręcz preteksty do uwalenia tego pociągu przy najbliższej okazji. Przez Tarnów-Stróże lub p. Radom - Sandomierz niedasie?
2014-09-30 11:25:41 Autor: #
---.dynamic.gprs.plus.pl
Ja pitole jednak wracaja !!!!!!!!!
2014-09-30 11:28:31 Autor: Ramzes
---.net95-158-73.revers.nsm.pl
Należy pogratulować IC przedstawienia tej propozycji, która z pewnością znajdzie uznanie wśród przyszłych pasażerów. Brak jedynie ustosunkowania się Przewoźnika do poprzednich informacji dotyczącej uruchomienia w pociągu "Monciak" bezpośredniej grupy wagonów do Przemyśla.
2014-09-30 11:29:03 Autor: fossillowy
---.play-internet.pl
@hahaha Cierpliwości, to popłaca. Rzeszów generuje dobre potoki dla nocnych, Stróże juz nie. To trasa dla połączenia dziennego kursującego również w kierunku Nowego Sącza/Krynicy, tak jak to było kilka lat temu.
2014-09-30 11:33:05 Autor: adam1234
---.adsl.inetia.pl
A ja chciałbym wierzyć, że ktoś się PIC-owi do dupy dobiera za marnotrawioną dotację dla TLK... niestety chętnych do tego raczej nie ma, a szkoda, bo wydaje się naszą kasę...
2014-09-30 11:37:09 Autor: Cowiek Maupa
---.dynamic.gprs.plus.pl

Cowiek Maupa
Oczywiście wpierw trzeba było wszystko rozwalić żeby teraz krzyczeć "herp derp, super sukces". I tak nie będzie można tego porównać z ofertą sprzed 2008 roku.
2014-09-30 11:41:58 Autor: realnie
---.centertel.pl
Zakładam że codzienne połączenie potrwa do pierwszej korekty, później w weekendy. Wakacje może codziennie a od nowego rozkładu w 2015 roku zostanie zlikwidowane.
2014-09-30 11:42:08 Autor: Ogon
---.dynamic.chello.pl
Ile będą kosztować bilety i jak się to będzie mieć do cen PolskiegoBusa, Neobusa itd? Jedna lokomotywa - awaria i co wtedy? Czasy jazdy beznadziejne.
2014-09-30 11:42:26 Autor: Kryniczanin
---.158.217.95.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
Fatalna wiadomość dla Bieszczad i Polski. Połączenie dla wybranych - jazda przez CMK a nie 8 od Warszawy i dalej na Tarnobrzeg, brak skomunikowania w Krakowie choćby z Wrocławia, jazda dookoła świata z Krakowa do Zagórza - patrz Rzeszów, skoro można szybko łącznicą omijającą Stróże, moderna E30 i ta codzienność - po 3 miesiącach będzie można powiedzieć chcieliśmy patrzcie jakie powietrze jedzie - ograniczamy do jednego dnia w tygodniu i tylko w sezonie.
2014-09-30 11:46:26 Autor: #
---.dynamic.gprs.plus.pl
Wazne ze wracaja !!!!
Mozna by i roznymi trasami z Warszawy do Zagorza i przez Lublin ( 400 tys aglomeracja ze Swidnikiem ) i przez Radom....

Wazne ze wracaja !!!!!!
2014-09-30 11:52:30 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
Ile to będzie godzin jazdy z Gdyni?
20 czy więcej.
W pseudo-wagonie PICu, 8 osób w przedziale.
Lub 6 w kuszetce.
Prawie Ukraina.
2014-09-30 11:53:25 Autor: Kryniczanin
---.158.217.95.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
Już widzę te tłumy jadące ponad 7,5h z Krakowa do Zagórza a 11 z Warszawy.

Reaktywacja na "odwal się" pojedzie powietrze i potem przy każdym pomyśle do Zagórza nawet trafnym wyciągnie się kwity i powie patrzcie jedna dwie osoby na skład.
2014-09-30 11:55:58 Autor: Kryniczanin
---.158.217.95.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
Dodatkowo pamiętajcie - to jest rozkład roczny, ciekawe ile będzie wynosił faktyczny zamknięciowy. Ja stawiam 13h z Warszawy.
2014-09-30 11:56:39 Autor: Kflik
---.60.129.178
Pięknie ale tam potrzeba przede wszystkim solidnej oferty regionalnej. Pociagów osobowych/przyspieszonych które w Rzeszowie (a przyspieszone może w Krakowie/Tarnowie) będa skomunikowane z innymi pociągami. Wieloma - nie jedno połączenie dziennie - którego może nawet nikt nie zauważyć.

Przecież mogą zrobić Pendo Gdynia - Kraków skomunikowane z SZT Kraków - Ustrzyki Dolne ;)
Wiele skomunikowań będzie dużo lepsze niz jeden pociąg bezpośredni (i to pewnie nienadający się ze względu na brak honorowania taryfy i promocji regionalnych w przejazdach na krótkich odcinkach)
2014-09-30 11:59:13 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Kryniczanin

akurat to, że jedzie CMK ratuje nieco sytuację - jazda przez Kielce (i tak byłby tam w środku nocy) byłaby skończoną głupotą - zabije czas przejazdu całej trasy.

Fatalnie to będzie jeśli na odcinku np. Rzeszów - Krosno będą trzy pary pociągów w tym jedna bez integracji taryfowej z pozostałymi i jadąca 20minut przed jakimś innym....
2014-09-30 11:59:28 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
@Kryniczanin

Obstawiłem 20 h z Gdyni.
Czyli z Warszawy te 13 to faktycznie realne.
Coś w rodzaju sportów ekstremalnych...
2014-09-30 12:01:29 Autor: Kryniczanin
---.158.217.95.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Kflik:
"@Kryniczanin

akurat to, że jedzie CMK ratuje nieco sytuację - jazda przez Kielce (i tak byłby tam w środku nocy) byłaby skończoną głupotą - zabije czas przejazdu całej trasy.

Fatalnie to będzie jeśli na odcinku np. Rzeszów - Krosno będą trzy pary pociągów w tym jedna bez integracji taryfowej z pozostałymi i jadąca 20minut przed jakimś innym...."
Taaaa jasne szybciej bajki to nie dla mnie Warszawa - Rzeszów 7h42min według rocznego. Solina dzisiaj przez Lublin jedzie 5h35 (kurs 13:05 z Rzeszowa do Warszawy)
2014-09-30 12:06:59 Autor: dyt
---.play-internet.pl
@kryniczanin to nie jest pociag ani dla Ciebie ani na Twoja prośbę. Nie spinaj sie.
2014-09-30 12:07:06 Autor: Kryniczanin
---.158.217.97.pat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
Zresztą za 75 dni wchodzi nowy rozkład, jeśli to połączenie miało by mieć choć cień nadziei na sukces już dziś powinny być reklamy powierzchniowe od Sanoka po Trójmiasto. Z rozkładem, cenami jak i ofertami specjalnymi a co mamy? Nawet zamknięciowego rozkładu nie ma.

Nie daj Boże wydłużenie w zamknięciówce o 45 minut na Gdynia - Warszawa i mamy odjazd po 1 w nocy z Warszawy. Już widzę te tłumy...
2014-09-30 12:11:46 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
I o to chodzi.
1.00 w nocy - ważne aby kieszonki obrobiły podróżnych pomiędzy Wschodnią a Zachodnią...
2014-09-30 12:16:34 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Kryniczanin

to się zgadzam, że mógłby jechac przez Lublin czy jakos tak.

Jednak jeśli ma jechać koniecznie (nie wiem czemu skoro jest E30 rozgrzebany chyba ciągle) to lepiej po CMK niz Warszawa - Kielce - Kraków - Rzeszów - Zagórz.
Natomiast juz kompletną masakrą byłoby Warszawa - Dęblin - Radom - Kraków - Rzeszów - Zagórz lol;)

Mam wrażenie, że pociąg jest robiony na siłę bo ktoś "u góry" im to zasugerował.

no i jest zrobiony bele jak.

Gdyby chodziło o poprawe połączeń w Bieszczady to trzeba zacząć od przyspieszonych i skomunikowań, dalekobieznych ale z honorowaniem taryfy regionalnej (bo tam jest zbyt mało połączeń by jedno z kilku miało taryfę TLK z pierwszą przedziałką do 40km).
2014-09-30 12:16:53 Autor: Kryniczanin
---.180.176.217.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post dyt:
"@kryniczanin to nie jest pociag ani dla Ciebie ani na Twoja prośbę. Nie spinaj sie. "
No jasne wytknięcie wad to zazdrość.
2014-09-30 12:18:30 Autor: Kotnik
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Sorry, panowie.
Ale z gimnazjalistami jest lepsza dyskusja.
Zidiociałe forum.
Nie jeżdżą w Bieszczady - źle. Pojadą - jeszcze gorzej.
2014-09-30 12:21:18 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
Ludzie kochani...
Czy ktoś jest w stanie wytrzymać tyle czasu w pociągu ???

Raz skusiłem się w 1998 roku na jazdę z Krakowa do Zagórza przez Stróże od godz. 5 do 12. to już człowiek nie wiedział co z sobą zrobić. Może lepiej byłoby wysiąść w przy kolejowych krzakach i iść na własnych nogach ???

Tak ma wyglądać przejazd pociągiem w Polsce ???
2014-09-30 12:22:03 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Kotnik

To nie tak.

Twoje słowa to odpowiednik sytuacji:
nie ma w sklepie towarów - źle, są towary (co prawda tylko zeszłoroczne bułki) - też źle.

chcesz powiedzieć "nie narzekać, jedzcie stare bułki"?
2014-09-30 12:24:38 Autor: hahaha
---.g-net.pl
@fossillowy:
Dobre potoki dla nocnych, to już wygenerują miasta przy linii 108, bez Rzeszowa. Tak było. I tak może być. Ale trzeba mieć ofertę, a nie wyrób ofertopodobny.
2014-09-30 12:48:07 Autor: Kryniczanin
---.180.176.217.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Kotnik:
"Sorry, panowie.
Ale z gimnazjalistami jest lepsza dyskusja.
Zidiociałe forum.
Nie jeżdżą w Bieszczady - źle. Pojadą - jeszcze gorzej."
Oczywiście że gorzej - po 3 miesiącach takiego połączenia na wariackich papierach będą mogli pokazać statystykę i ilość korzystających w granicach błędu statystycznego. Wtedy 99,99% głosów będzie mówić - pociąg w Bieszczady nie ma szans, jest zbędny i tak dalej.
2014-09-30 12:48:36 Autor: gosc5679
---.acn.waw.pl
przyda się. jak chce się dojechać rano do rzeszowa z warszawy to zostawał polskibus. pełny ludzi mimo że się tłukł całą noc po krętych drogach.
2014-09-30 12:49:50 Autor: Kryniczanin
---.180.176.217.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
Dla wszystkich opowiadających o "frekwencji" i super czasie jazdy przypomnę rok 1992 Kraków Główny 06:06 Zagórz 10:30, Zagórz 16:45 Kraków Główny 21:17
2014-09-30 12:50:56 Autor: A to dobre
---.dynamic.chello.pl
Ja proponuje z Gdyni do Zagórza przez Szczecin - Z.Góra - Wrocław - Katowice - Kraków ( może być Katowice - B.Biała - Sucha B. Kraków ) Rzeszów i do Zagórza :)))) ps. koniecznie na odc Gdynia - Szczecin trzeba zahaczyć o Białystok (*-^)
2014-09-30 12:54:05 Autor: Kryniczanin
---.180.176.217.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
Zagórz - Rzeszów - Lublin - Warszawa - Gdynia najlepiej z wagonami choć do Poznania od Warszawy najlepiej Szczecina, wtedy takie połączenie czasowo będzie ok z Warszawy dwie godziny szybciej do Rzeszowa i Zagórza.
2014-09-30 13:00:06 Autor: Kryniczanin
---.180.176.217.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
To może być ostatnia w historii szansa na pociąg do Zagórza. Uruchomienie czegoś na wariackich papierach jak to może zniweczyć starania wielu ludzi o kolej do bramy Bieszczad.

Zrozumcie to że może nie być następnej szansy.
2014-09-30 13:02:02 Autor: jo
---.dynamic.chello.pl
Jak nie PICem to na hulajnodze :D
2014-09-30 13:04:00 Autor: #
---.dynamic.gprs.plus.pl
Tez upieralem sie Warszawa - Lublin ( ze Swidnikiem to 400 tys aglomeracja )- St Wola - Rzeszow -Zagorz.
To jeden pociag z polnocy Polski w Bieszczady.

Drugi niech biegnie od Wroclawia czy nawet od Szczecina przez Krakow.
2014-09-30 13:06:13 Autor: jo
---.dynamic.chello.pl
Podobno PIC inwestuje w taki tabor http://www.humorpage.pl/obrazki/k/528_kon_jedzenie_pasza_w_worku_pkp.jpg
2014-09-30 13:13:16 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Kryniczanin

tam i tak potrzeba przede wszystkim kolei regionalnej. DOBRZE zorganizowanej tylko sprawnie (czesto iw miarę szybko) docierającej do stacji węzłowych (Rzeszów ale _też) Tarnów, Kraków) gdzie powinny być skomunikowania z resztą świata.

jeden TLK to...nic.
Gdyby choć był lepiej zaplanowany....(aczkolwiek powiedzmy uczciwie: mogli zrobić jeszcze gorzej ;)
2014-09-30 13:14:31 Autor: SHEVA17
---.205.221.231
Kryniczanin faktycznie plany połączeń ocenia tylko ze swojego dość osobliwego punktu widzenia. Obiektywnie CMK-a to świetny pomysł, szkoda jednak że ta grupa wagonów nie pojedzie przez Stróże, byłoby to bardzo sensowne. Poza tym ten pociąg mógłby prowadzić grupę wagonów i do Krynicy i do Zagórza, to byóoby wypełnianie misji. A co do CMK-i...Dzięki temu jest szansa na sensowny czas przejazdu i można liczyć na pasażerów z Bochni, Brzeska, czy Tarnowa, także kryniczanin nie spinaj się i pochwal dobry pomysł. Wiem, że pełny IR Nikifor Cię bolał, ale wybacz, pociągi są dla ludzi, a nie dla wożenia powietrza jakimiś niezbyt popoularnymi szlakami.
2014-09-30 13:14:42 Autor: Kryniczanin
---.180.176.217.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Kflik:
"@Kryniczanin

tam i tak potrzeba przede wszystkim kolei regionalnej. DOBRZE zorganizowanej tylko sprawnie (czesto iw miarę szybko) docierającej do stacji węzłowych (Rzeszów ale _też) Tarnów, Kraków) gdzie powinny być skomunikowania z resztą świata.

jeden TLK to...nic.
Gdyby choć był lepiej zaplanowany....(aczkolwiek powiedzmy uczciwie: mogli zrobić jeszcze gorzej ;)"
No jedynie 23:00 z Gdyni i 03:30 z Warszawy to może być jedynie gorsze od tego co widać.
2014-09-30 13:21:10 Autor: vlak
---.dynamic.chello.pl
Pojawiają się kolejne informacje o zmianach względem planów nowego rozkładu przedstawianych jeszcze latem i są to zmiany na korzyść - grupa wagonów "Sztygara" z Wrocławia do Zielonej Góry ma jednak jechać codziennie (planowano dwa razy w tygodniu), teraz dochodzi przekierowanie "Monciaka" do Zagórza.
Oczywiście za rok wybory parlamentarne i takich sensacji może być trochę więcej.

Co do samego "Monciaka" w Bieszczady mam mieszane uczucia, ale generalnie jestem na tak. PKP IC uruchamia je według dotychczasowej taktyki dotyczącej pociągów nocnych, czyli grupy wagonów obsługującej jak najwięcej możliwych celów jednocześnie. Szkoda mi Przemyśla, do którego "Monciak" miał docierać według wcześniejszych planów - dałoby ono doskonałe połączenie bezpośrednie przy podróżach z i na Ukrainę. Chyba, że pojedzie i tu i tu. To jest możliwe, bo skoro "Monciak" będzie dzielony w Krakowie, a jego maksymalny skład to 14 wagonów na odcinku Gdynia Główna - Kraków Płaszów, to 7 może pojechać do Zakopanego, a 7 w stronę Rzeszowa. Teoretycznie trzy mogą jechać do Przemyśla, 4 w Bieszczady. Wie ktoś już, jak to jest zaplanowane?

Wbrew sceptykom przypuszczam, że w mikroszczytach (majówka, początek wakacji) temu połączeniu może grozić nawet klęska urodzaju. W przypadku połączeń nocnych czas jazdy nie jest aż tak ważny, a sam Rzeszów wygeneruje sporą grupę pasażerów. Dotychczas nie miał on ani połączenia z Trójmiastem, ani nocnego z Warszawą. Tam naprawdę wiele osób ma już dość nocnych autobusów bijących rekordy czasowe przy jeździe typu "czołówka z tirem".

Oczywiście lepszym połączeniem dla turystów jadących w góry byłby pociąg wyjeżdżający z Warszawy ok. 21, a docierający do celu najpóźniej na ósmą. Jako oddzielny pociąg mogłoby to być coś typu W-wa (22) - Lublin (0.30) - Rzeszów (4) - Zagórz (8). Ale na nic takiego nie ma szans, więc jeśli chociaż ten "Monciak" rzeczywiście pojedzie, to nie będzie źle.
2014-09-30 13:25:11 Autor: Kryniczanin
---.180.176.217.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post SHEVA17:
"Kryniczanin faktycznie plany połączeń ocenia tylko ze swojego dość osobliwego punktu widzenia. Obiektywnie CMK-a to świetny pomysł, szkoda jednak że ta grupa wagonów nie pojedzie przez Stróże, byłoby to bardzo sensowne. Poza tym ten pociąg mógłby prowadzić grupę wagonów i do Krynicy i do Zagórza, to byóoby wypełnianie misji. A co do CMK-i...Dzięki temu jest szansa na sensowny czas przejazdu i można liczyć na pasażerów z Bochni, Brzeska, czy Tarnowa, także kryniczanin nie spinaj się i pochwal dobry pomysł. Wiem, że pełny IR Nikifor Cię bolał, ale wybacz, pociągi są dla ludzi, a nie dla wożenia powietrza jakimiś niezbyt popoularnymi szlakami."
Owszem Sheva CMK to świetny pomysł na drastyczne wydłużenie czasu jazdy i likwidację na amen kolei do bramy Bieszczad.

Rozkład od Warszawy optymalnie powinien być następujący

Warszawa Wschodnia 23:15
Dęblin 00:30 00:32
Puławy Miasto 00:47 00:48
Lublin 01:20 01:35
Kraśnik 02:10 02:12
Tarnobrzeg 03:32 03:33
Nowa Dęba 03:53 03:54
Kolbuszowa 04:14 04:15
Głogów Małopolski 04:31 04:32
Rzeszów Główny 04:42

No ale to ten zły straszny potwór z Krynicy który chce zabrać zabawkę z CMK chce zniszczyć to połączenie skracając czas jazdy na Warszawa - Rzeszów o około 3 godziny.
2014-09-30 13:47:28 Autor: stx
---.18.135.177
Moim zdaniem, żeby jakikolwiek ruch pasażerski tam wznowić potrzebne są silne 4 pary osobówek o dobrze zaplanowanych godzinach odjazdu, które będą skomunikowane z tym TLK(oczywiście nie wszystkie 4 pary), ale jeśli by tak zrobili to wydaje mi się, że jest sukces tak jak w przypadku szlaku Rzeszów-Kolbuszowa-Tarnobrzeg- St. Wola
2014-09-30 13:49:58 Autor: stanleyst
---.dynamic.chello.pl
Moim zdaniem, trochę bez sensu. Zapewne będzie drożej niż Neobusem.
I już widzę, że sporo dłużej!
Z Warszawy wyjeżdżam o 00.30 i z przesiadką w Sanoku (około 7:00), w Ustrzykach Górnych jestem o 9:00.
A z pociągu dopiero po 11.00 w Zagórzu, a na szlak jeszcze trzeba dojechać!

Weekendowe wyjazdy w Bieszczady nie wchodzą w grę, a na takich weekendowiczach przewoźnik by zarobił. A szkoda, bo sporo osób na takie wyjazdy się pisze.
PKP nie zarobi na przykład na mieszkańcach Warszawy, właśnie z powyższego powodu, bo konkurencja przewoźników samochodowych jest dobrze rozwinięta i działa prężnie.

Niemniej jednak jest to dobra informacja dla ludzi z nad morza. Jednym pociągiem na drugi koniec Polski.

To co by mnie przekonało do pociągu, to cena biletu poniżej 30 zł z Warszawy do Zagórza, bo ani szybko ani weekendowo.

Ciekaw jestem jakie były przesłanki, żeby uruchomić takie połączenie ponownie? Bo już widzę, że z pewnością będzie ono nierentowne niestety.

Pozdrawiam
Tomek
2014-09-30 13:50:08 Autor: niepowiem
---.dynamic.mm.pl
Chciałbym zauważyć, że Rzeszów to nie jest centrum wszechświata i ten Monciak to jest długo wyczekiwany nocny pociąg do Warszawy i Trójmiasta z takich miejscowości jak Tarnów czy Dębica.
2014-09-30 13:57:33 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
też mi się wydaje, że ten pociąg powinien jechać np. Warszawa-Lublin-Rzeszów-Jasło-Zagórz a z Krakowa to powinno być obecnie Wrocław-proteza-Kraków i dalej przez Stróże (dzięki temu omijają modernizowany odcinek Tarnów-Rzeszów)
2014-09-30 14:01:33 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
@niepowiem
ale może do obsługi Tarnowa (i właściwie Dębicy, w której sposób zrobienia peronów to skandal. miast 50000 mieszkańców a nawet nie ma fragmentu zadaszonego peronu tylko budkę jak na przystanku pks, gdzie nawet podczas modernizacji podróżni się nie mieszczą) to wystarczy zrobić nocny z Trójmiasta do Krynicy a trasę na Zagórz lepiej puścić przez Lublin (takie połączenie było dawniej)?
2014-09-30 14:01:37 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Kryniczanin

Przecież wiadomo, że obecnie lepiej przez Lublin niż CMK.

CMK - NIE TO JEST TU PROBLEMEM, tylko jazda przez Kraków. Za pewne wynika z tego by wykorzystać obecnego Monciaka który do Krakowa i tak jedzie i tym tropem zrobili wagony w Bieszczady odłączane w Krakowie...

Jeśli ktokolwiek tutaj pochwalał CMK nie dlatego(!!!) że jest zamiast Lublina (LOL) tylko dlatego, że jest zamiast ..Kielc. co byłoby juz absurdem do kwadratu.

Gdynia 18:27 Warszawa 23:15 Dęblin 0:45 Kielce 3 Kraków 5 Rzeszów 9:30 Zagórz 12:45

Przeciez nie o to chodzi, prawda?
nikt tu nie mówi, że lepiej jechac przez CMK niż przez..Lublin.
Na pewno jednak lepiej (przy tak długiej trasie) przez CMK niz Kielce.
Nie ładujmy wszedzie, że problemem jest CMK - dobrze?
2014-09-30 14:03:03 Autor: Kflik
---.60.129.178
@wdr

na pewno lepiej tylko PKP CI ma tak mało LOL dotację, że stara się zrobić "jeden pociąg do wszystkiego".

Może jakby dostawali 1,5mld rocznie to by zrobili przez Lublin.
2014-09-30 14:04:20 Autor: Greg--
---.frame.com.pl
11 godzin z Warszawy :)
Autobus jedzie 6h...
2014-09-30 14:08:19 Autor: Kryniczanin
---.180.176.217.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Kflik:
"@Kryniczanin

Przecież wiadomo, że obecnie lepiej przez Lublin niż CMK.

CMK - NIE TO JEST TU PROBLEMEM, tylko jazda przez Kraków. Za pewne wynika z tego by wykorzystać obecnego Monciaka który do Krakowa i tak jedzie i tym tropem zrobili wagony w Bieszczady odłączane w Krakowie...

Jeśli ktokolwiek tutaj pochwalał CMK nie dlatego(!!!) że jest zamiast Lublina (LOL) tylko dlatego, że jest zamiast ..Kielc. co byłoby juz absurdem do kwadratu.

Gdynia 18:27 Warszawa 23:15 Dęblin 0:45 Kielce 3 Kraków 5 Rzeszów 9:30 Zagórz 12:45

Przeciez nie o to chodzi, prawda?
nikt tu nie mówi, że lepiej jechac przez CMK niż przez..Lublin.
Na pewno jednak lepiej (przy tak długiej trasie) przez CMK niz Kielce.
Nie ładujmy wszedzie, że problemem jest CMK - dobrze?"
Warszawa - Radom - łącznica omijająca Skarżysko - Tarnobrzeg - Rzeszów zmiana loka w Tarnobrzegu i czas jazdy wygląda tak

Warszawa Wschodnia 23:15
Dęblin 00:30 00:32
Radom 01:12 01:14
Starachowice Wschodnie 01:59 02:00
Ostrowiec Świętokrzyski 02:22 02:23
Sandomierz 03:41 03:42
Tarnobrzeg 04:00 04:15
...
Rzeszów 05:24

I dalej szybciej o 2 i pół godziny.

Problemem jest CMK i Kraków i uporczywe pchanie tędy wszystkiego wydłużając czas jazdy i szykując połączenie do 1 korekty.
2014-09-30 14:14:22 Autor: Kryniczanin
---.180.176.217.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
Do jasnej Anielki

Nawet jadąc od Sandomierza przez Stalową Wolę Rozwadów i łącznicę omijającą Przeworsk cały czas pod drutem będzie o około 90 minut szybciej niż przez "szybką CMK"

Warszawa Wschodnia 23:15
...
Sandomierz 03:42 03:42
Stalowa Wola Rozwadów 04:12 04:14
Stalowa Wola 04:19 04:20
Nisko 04:29 04:30
Rudnik nad Sanem 04:42 04:43
Nowa Sarzyna 05:04 05:05
Leżajsk 05:15 05:16
Łańcut 06:06 06:07
Rzeszów 06:19
2014-09-30 14:15:13 Autor: PR Fan
---.sta.asta-net.com.pl
W cenie TLK nikt tam nie pojedzie.
2014-09-30 14:23:46 Autor: Huciński...
---.dynamic.chello.pl
Na pewno znalazłoby się wielu chętnych z północy i centrum Polski na wyjazdy turystyczne w rejon Bieszczadów czy Beskidów i na odwrót. Tylko oferta nie może być tak czasochłonna. Przy takich długich trasach każda zyskana minuta jest cenna. Może pociąg Gdynia - Warszawa - Kraków i dalej... mógłby zatrzymać się w stolicy tylko w jednym miejscu ? Może dałoby się uniknąć czasochłonnego rozczepiania/łączenia składów ? Istotne powinno być także skrócenie czasu podróży między Krakowem i Rzeszowem do 75 minut (tylko kiedy to nastąpi ?). Na pewno dałoby się to sensownie ułożyć i z czasem pociągi takie wpisać do stałej oferty. Czy codziennie, nie wiem ale w weekendy koniecznie tak, frekwencja murowana.

I te niestety "wąskie gardła" na podgórskich szlakach. Szlag mnie trafia kiedy z okna krakowskiego mieszkania widać beskidzkie szczyty, w rejonie Krynicy, a pomyśleć że jedzie się tam 6 godzin pociągiem, podobnie można się wk.....ć w przypadku Bieszczad...
2014-09-30 14:32:09 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Kryniczanin

Wszyscy się z tym zgadzają.

Ale PKP IC nie chodziło o to by jechać przez CMK tylko o to by jechać przez Kraków.

Warszawa - Sandomierz - Tarnów - Kraków - Tarnów - Rzeszów - Zagórz nie będzie szybciej ;)
2014-09-30 14:37:48 Autor: Kryniczanin
---.180.176.217.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Kflik:
"@Kryniczanin

Wszyscy się z tym zgadzają.

Ale PKP IC nie chodziło o to by jechać przez CMK tylko o to by jechać przez Kraków.

Warszawa - Sandomierz - Tarnów - Kraków - Tarnów - Rzeszów - Zagórz nie będzie szybciej ;)"
Wspomnisz moje słowa - to będzie już ostateczny koniec kolei dalekobieżnej w Bieszczady.
2014-09-30 14:44:31 Autor: Kryniczanin
---.180.176.217.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
Autobus do Sanoka

213 WARSZAWA DW. ZACH. PKS POLONUS st. nr 9
30.09.2014
wtorek 17:00 SANOK Dworzec PKP
30.09.2014
wtorek 23:36 59,50 zł
Wybierz
214 (5) WARSZAWA DW. ZACH. PKS POLONUS st. nr 9
30.09.2014
wtorek 20:40 SANOK Dworzec PKP
01.10.2014
środa 02:35 59,50 z

5h55min w nocy w dzień 6h36min

"Szybka TLK via CMK" Około 590km "szalony" czas jazdy 10h40min
2014-09-30 14:47:06 Autor: Kflik
---.60.129.178
nie

"Szybka TLK via CMK"

tylko

"Szybka TLK via Kraków"

zobacz ile jechałby autobus przez Kraków ;)

PKP CI chce "oszczedzać" i uruchamia tak mało jak się da. Więc odczepiają wagony w Krakowie zamiast zrobić oddzielny pociąg przez np. Lublin.

Taka polityka powoduje, że traca na biletach - ale po co skoro jest dotacja.

a przy 1,5mld rocznie może uruchomią bezpośredni przez Lublin zamiast przez Kraków.
2014-09-30 14:47:51 Autor: Kflik
---.60.129.178
tak zgadzam się - to może być ostatnie połączenie w Bieszczady.
2014-09-30 14:53:26 Autor: Kryniczanin
---.180.176.217.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Kflik:
"nie

"Szybka TLK via CMK"

tylko

"Szybka TLK via Kraków"

zobacz ile jechałby autobus przez Kraków ;)

PKP CI chce "oszczedzać" i uruchamia tak mało jak się da. Więc odczepiają wagony w Krakowie zamiast zrobić oddzielny pociąg przez np. Lublin.

Taka polityka powoduje, że traca na biletach - ale po co skoro jest dotacja.

a przy 1,5mld rocznie może uruchomią bezpośredni przez Lublin zamiast przez Kraków."
Nie mój drogi "szybka" TLK via CMK, bo czas jazdy Gdynia - Bydgoszcz - Toruń - Kutno - Bełchów - Piotrków - Częstochowa - Kraków byłby mniej więcej identyczny.
2014-09-30 14:56:19 Autor: cykuta zagórska
---.tktelekom.pl
W zeszłym roku od grudnia monciak był stałego kursowania i co? I od marca go wycięli. A tu taka dyskusja wrze!!!! Teraz też tak będzie że go nie będzie.
2014-09-30 14:59:03 Autor: Kflik
---.60.129.178
Nie ma sensu ciągnąć wątku CMK,
ja jestem pewien, że PKP IC nie zależało na tym by jechać po CMK jako alternatywę dla innych tras.
Lublina nawet nie brali pod uwagę pewnie, podobnie jak pomijania Warszawy.
Jedyne co pewnie mogli zrobić to Warszawa - Dęblin - Radom - Kielce - Kraków
ale czy wtedy bys był zadowolony?

Więc to nie jest problem, że przez CMK,
problemem jest to, ze przez Kraków.
2014-09-30 15:02:45 Autor: Kryniczanin
---.180.176.217.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Kflik:
"Nie ma sensu ciągnąć wątku CMK,
ja jestem pewien, że PKP IC nie zależało na tym by jechać po CMK jako alternatywę dla innych tras.
Lublina nawet nie brali pod uwagę pewnie, podobnie jak pomijania Warszawy.
Jedyne co pewnie mogli zrobić to Warszawa - Dęblin - Radom - Kielce - Kraków
ale czy wtedy bys był zadowolony?

Więc to nie jest problem, że przez CMK,
problemem jest to, ze przez Kraków."
A pomyślałeś choć o Zagórzu włączanym/wyłączanym w Skarżysku wtedy nawet przez Przeworsk z pół godziną w Skarżysku szybciej o godzinę by było.
2014-09-30 15:05:08 Autor: Kryniczanin
---.180.176.217.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post cykuta zagórska:
"W zeszłym roku od grudnia monciak był stałego kursowania i co? I od marca go wycięli. A tu taka dyskusja wrze!!!! Teraz też tak będzie że go nie będzie. "
Masz 100% racji.
2014-09-30 15:09:17 Autor: Kflik
---.60.129.178
@Kryniczanin

ja pomyślałem, PKP IC widać nie skoro się uparli na Kraków.
2014-09-30 15:09:33 Autor: Kryniczanin
---.180.176.217.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
Intercity nie było w Zagórzu od września 2009 wraca po ponad 5 lat z całoroczną ofertą (wcześniej tylko sezon całoroczną zlikwidowało PKP PR-nawet oni wiedzieli że to nie ma sensu cały rok), wraca mimo braku skończenia moderny E30 i trasą naookoło świata czyli przez Rzeszów.

Widzicie tu jakąś normalność? Wraca się stopniowo, metodą małych kroczków, z czasem jazdy jak najlepszym. A tu mamy wiadomość jak bomba atomowa - wracamy za 75 dni...

Sorki muszę być tutaj głosem rozsądku bo jak widać jak usłyszycie Zagórz i CMK walcie ehhhhhhami i uhhhhhhami jak szaleni.
2014-09-30 15:14:31 Autor: Kflik
---.60.129.178
nikt się z Warszawa - CMK - Kraków - Zagórz nie cieszy.
to po prostu lepsze niż Warszawa - Kielce - Kraków - Zagórz które byłoby jeszcze gorsze.
Albo przez Wrocław ;)
2014-09-30 15:16:47 Autor: Kryniczanin
---.180.176.217.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
Zadajmy sobie pytanie podstawowe dla kogo ten pociąg - dla Trójmiasta i być może dla Warszawy jeśli w rozkładzie zamknięciowym nie ulegnie przesunięciu godzina odjazdu z Warszawy.

I tyle.
2014-09-30 15:19:31 Autor: Kryniczanin
---.180.176.217.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Kflik:
"nikt się z Warszawa - CMK - Kraków - Zagórz nie cieszy.
to po prostu lepsze niż Warszawa - Kielce - Kraków - Zagórz które byłoby jeszcze gorsze.
Albo przez Wrocław ;)"
Przeczytaj komentarze :-)

Gdynia - Poznań - Wrocław - proteza - Kraków?

To ledwie góra jedna godzina dłużej niż 8h Gdynia - Kraków po CMK :-)
2014-09-30 15:22:42 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
Jak za komuny.
Jak za Piastów Śląskich.
Powielany jest schemat, że nocne pociągi muszą zatrzymywać się na wszelakich wsiach i dziurach zabitych dechami.
Kuźwa - kto pomiędzy 0.00 a 4.00 rano jedzie z jakiś Kraśników, Kolbuszowych, Pabianic, Radomiów i innych pipidów?
Chyba tylko kieszonki.
Na zachód od Odry pociąg nocny np z Hamburga do Monachium - ostatni postój ma w Hanowerze /23.30/, potem dopiero w Augsburgu /6.30/.
A u nas - co wiocha - kuca.
Nikt nie wsiada, nikt nie wysiada.
2014-09-30 15:26:57 Autor: Kryniczanin
---.180.176.217.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post Pendolinek:
"Jak za komuny.
Jak za Piastów Śląskich.
Powielany jest schemat, że nocne pociągi muszą zatrzymywać się na wszelakich wsiach i dziurach zabitych dechami.
Kuźwa - kto pomiędzy 0.00 a 4.00 rano jedzie z jakiś Kraśników, Kolbuszowych, Pabianic, Radomiów i innych pipidów?
Chyba tylko kieszonki.
Na zachód od Odry pociąg nocny np z Hamburga do Monachium - ostatni postój ma w Hanowerze /23.30/, potem dopiero w Augsburgu /6.30/.
A u nas - co wiocha - kuca.
Nikt nie wsiada, nikt nie wysiada."
No jasne garstką nocnych stawajmy tylko w takim Krakowie gdzie rządzi PB nigdzie więcej.
2014-09-30 15:36:21 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
@Kryniczanin

Miałem ze dwa razy wątpliwą przyjemność jazdy "Monciakiem" z Gdańska do Krakowa.
Kursował linią nr 9, potem CMK do Katowic i E30 do Krakowa.
Pociąg od Gdańska wyjechał nawalony po uszy ludziskami.
Do Warszawy już nikt nie dosiadał, nie wysiadał.
W Warszawie w nocy odstał swoje - to samo, tylko menelstwo latało po peronie.
Pierwsze wysiadki były w Katowicach.
Reszta w Krakowie, pomimo że kucał po Mysłowicach, Trzebiniach, etc.
Więc pytam - po co te nocne postoje - po jasną chulerę?????
2014-09-30 15:47:21 Autor: Adam Z
---.wapgw.era.pl
Ponad 3h z Rzeszowa do Zagórza? WTF?
Powinien jeździć przez Kielce-Chmielnik-Staszów.
2014-09-30 15:48:32 Autor: #
---.dynamic.gprs.plus.pl
No fakt troche glupio wytrasowali - trzeba bylo dac dwa poloczenia z polnocnej Polski przez Warszawe- Lublin- St. Wole -Rzeszow- Zagorz.
Z zachodu np od Szczecina - Wroclaw- Krakow - ...........Zagorz.

Przeciez WISLOK do 2009 r przez Lublin smigal do Zagorza az milo bylo.
2014-09-30 15:55:11 Autor: Fredka
---.dynamic.chello.pl
15:00 Szczecin Gł.-17:15 Poznań Gł 17:25-20:30 Wrocław Gł.20:40-21:40 Opole Gł. 21:45-23:45 Katowice 23:55-02:00 Kraków Gł(Zakopane) 02:30-04:30 Tarnów(Krynica) 04:40-06:10 Rzeszów Gł(Zagórz) 06:20-07:30 Przemyśl Gł.

12:00 Kołobrzeg 15:10 Gdynia Gł.15:30-18:00 Iława Gł.18:05-21:15 Warszawa Wsch 21:30-02:00 Kraków Gł.02:30 --->06:00 Zakopane
2014-09-30 16:01:38 Autor: Kflik
---.60.129.178
@ Autor: #

Teraz pewnie 0,5mld dotacji rocznie to za mało....
2014-09-30 16:07:12 Autor: luksus
---.tktelekom.pl
W nocy na małych stacjach wsiadają tylko problemy. Mogli by wrócić do hotelowych pociągów wtedy nawet ten czas nie bylby taki ważny.
2014-09-30 16:23:42 Autor: m
---.tktelekom.pl
Witam,jeszcze nie wiadomo czy pojadą,czy zakończą się prace torowe k Jasła a już tyle komentarzy,poczekajmy
2014-09-30 16:26:43 Autor: paf
---.dynamic.chello.pl
Nie ma co się napinać, stawiam, że to będzie jeden wagon bezpośredni plus ewentualnie sezonowa kuszetka lub sypialny.

Czas jazdy 11h mi akurat nie przeszkadza, bo w nocnym pociągu śpię jak zabity. Gorzej jeśli cena wyjdzie 3 x wyższa niż bus, a wszystko na to wskazuje. Wtedy pojedzie konduktor i nieliczni mikole raz na ruski rok.
2014-09-30 16:34:27 Autor: wdr
---.emea.ibm.com

wdr
@paf
mam nadzieję, że będzie całoroczna kuszetka. wtedy na pewno skorzystam, bo tłuc się na siedząco 11h to dość słaby pomysł.
2014-09-30 17:16:16 Autor: #
---.dynamic.gprs.plus.pl
@Kflik

ja bym im dal - pozwolil nawet na 1-2 mld dotacji bo transport szynowy -podmiejski i ten dalekobiezny to wygoda , bezpieczenstwo.

Pamietam ze dwa lata temu w zimie : snieg,mroz ,szklanka na drodze a ja noca pomykalem 120 km/h po pracy na Lublin !!! ( a i pilem herbate ....)
Przy odrobinie wyobrazni politykow mogloby byc znacznie lepiej......
2014-09-30 18:07:17 Autor: Kryniczanin
---.180.76.163.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
Mam bardzo ciekawy kwiatek - jakim cudem Monciak z Zagórza został wytrasowany? Przecież między 00:00 a 4:00 na odcinku Rzeszów - Podłęże ma być nocna przerwa technologiczna

http://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Reg_przydzielania_tras/Regulamin_2014_2015/P_14-15_Z_5_w.0.pdf


Skład do 23:59 nie dojedzie do Podłęża a będzie w okolicach Tarnowa według przestawionego rozkładu jazdy
2014-09-30 21:22:30 Autor: Kulka
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
15 godzin Zagórz - Gdynia
8 godzin Zagórz - Kraków

Niezwykle konkurencyjna oferta. Wręcz powalająca. Szczególnie w dobie kursowania busów....
2014-09-30 21:48:54 Autor: Adam Zz
---.wapgw.era.pl
Alibi zug
2014-09-30 22:20:48 Autor: xenomorf
---.dynamic.gprs.plus.pl
A kiedy z innych rejonów Polski?
I w ogóle to jest żenada, że ktoś chwali się, iż uruchamia JEDNO połączenie.
2014-09-30 23:03:59 Autor: mg
---.unknown.vectranet.pl
Ogólnie dałoby radę zdzierżyć tego łamańca (z W-wy do Zagórza przez Kraków-Rzeszów-CMK wychodzi około 600 km, a z Gdyni 950 km), gdyby nie rozgrzebana E30 i czas Kraków-Rzeszów na poziomie 4-4,5h. A jeszcze niedawno mówiło się że do Rzeszowa pomknie Pendolino z czasem 90 min z Krakowa. Gdyby czas dla odcinka Kraków-Rzeszów zamykał się w jakichś sensownych granicach 2h to byłoby nawet nieźle, bo przyjazd w góry byłby przez 9 rano z czasem 8,5 h z Warszawy i 12-13h z Wybrzeża.
Ten pociąg powinien jechać przez Lublin albo przez Stróże w z czasem 2h krótszym. Dobrze że Tarnów, Bochnia i Dębica zyskają codzienne nocne połączenie z Gdańskiem, dobrze że wreszcie wraca codzienne nocne połączenie do Krakowa z Warszawy bez zwiedzania Pilawy i Pionek i kuszenia złodziei ale możliwe jest że pasażerowie z południowego Podkarpacia uciekną do busów na ostatnim odcinku patrząc na kształt trasy i absurdalny fakt że czas przejazdu ponad 600km w linii prostej z wybrzeża do Krakowa jest porównywalny z czasem przejazdu 200 km w linii prostej z Warszawy do Zagórza. Po prostu pasażerowie wyleją się z przepełnionych wagonów, wsiądą w pierwsze poranne busy na RDA w Krakowie i dojadą do swojego Rzeszowa, Krosna, Jasła czy Sanoka na parę godzin przed pustym składem IC w zaporowej taryfie D (Kraków - Zagórz bilet normalny na poziomie 60 zł z czasem 7,5h, Kraków - Jasło bilet normalny za 54 zł z czasem 6h)
2014-09-30 23:27:34 Autor: G o r a l
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
@ Kryniczanin

Nie zdziwiłbym się, gdyby banda lewusów z Żelaznej wytrasowała taki TLK dodatkowo przez Jasło (=kolejne dobre 20 min dłuższego czasu przejazdu no i wzrost kosztów ze względu na oblot składu, próbę hamulca, itp. - do tego pewnie zlecane ludziom z PR/Cargo).
2014-09-30 23:46:26 Autor: mathewicforum
---.centertel.pl
W odpowiedzi na post Adam Zz:
"Alibi zug"
Taa... dobre :D.

Ja to bym to wytrasował przez Cieszyn - Poprad i Koszyce. A wcześniej przez Dęblin - Kielce - Olkusz - Jaworzno - Katowice i tyle. No nic, przed wyborami nie takie cuda się zdarzą! Oczywiście cieszę, że w ogóle będzie coś w Bieszczady, martwi okres (zima), no i szokuje trasa. No, ale jestem uodporniony jak niektóre TLK są wytrasowane z Krakowa i Katowic do Kołobrzegu czy Gdyni (...).
2014-10-01 07:16:11 Autor: kolejTAR
---.42.87.250
PIC jak cos wymyśli, to szkoda gadać!!! PYTAM dlaczego nie przez RADOM,KIELCE,a dalej od Tarnowa łącznicą obok Stróż,Gorlice Zagórzany?? kto będzie im jeździł naokoło przez Mojrzeszów i płacił za tyle dodatkowych kilometrów?! Fakt że wraca pociąg do Zagórza cieszy, ale na litość boską, nie taką poj...ną trasą!!
2014-10-01 07:49:06 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
Tak sobie poczytałem i myślę.

W nawiązaniu do @mathewicforum również.

Ja na miejscu PICu wytrasowałbym taki "Tour de Pologne Reality".

W relacji : Szczecin - Koszalin - Trójmiasto - Olsztyn - Białystok - Warszawa - Radom /oczywiście obowiązkowo/ - Kielce - Lublin - Rzeszów - Tarnów - Kraków - Opole - Wrocław - Poznań - Szczecin.
Można ewentualnie pozahaczać o jakieś miejscowości ekstremalne /Sanok, Bielsko Biała, Jelenia Góra, Gorzów Wlkp., etc./.

A co? Tak jak mają S-bahn Ring w Berlinie, my mielibyśmy PIC Ring.
Jeździłby sobie taki pociąg w obiegu zamkniętym.
Ludzie by wsiadali, wysiadali.
Taki sport ekstremalno-romantyczny.
2014-10-01 08:47:36 Autor: Kflik
---.60.129.178
@ Autor: #

Wręcz zbrodnią jest dawania kasy przewoźnikowi dalekobieżnemu. Który nawet nie udaje, że jego pociągi da się wykorzystywać także w ruchu regionalnym. (np. przez stosowanie widełek po 5km na krótkich odcinkach).

1 czy 2mld na kolej - JASNE - ale jako dodatkowa dotacja do PLK (zreformowanej PLK....na wzór GDDKiA może) w zamian za którą przewoźnicy nic by nie musieli płacić za dostęp do torów.
To by dało szansę na odbetonowanie rynku.
2014-10-01 08:50:36 Autor: Kflik
---.60.129.178
@maf

licze, że mikolje już dawno zrozumieli, że PKP IC to nie jest "kolej" więc na mikolstwo się nie łapie;)
mikole do busów - ewentualnie do spółek samorządowych w tym zwłaszcza do PR.. - takie czasy....

(też dawno, dawno temu "lubiłem" PKP IC i jeździłem ich pociągami nawet jak z praktycznego punktu widzenia nie miało to sensu..nawet Ex na krótkich trasach..bez LM...ale to się zmieniło o 180 stopni)
2014-10-01 09:45:50 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
"Kryniczanin ---.180.176.217.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Dla wszystkich opowiadających o "frekwencji" i super czasie jazdy przypomnę rok 1992 Kraków Główny 06:06 Zagórz 10:30, Zagórz 16:45 Kraków Główny 21:17"

Byłem, jeździłem, pamiętam. I to jest oferta. Z kierunku Wawy - obecnie tylko przez Lublin, inaczej nie ma sensu. A pchanie tego z Krakowa przez Rzeszów to sabotaż. Ten sam beton, co za PRów w 2007-2009.
2014-10-01 09:56:26 Autor: sheva17
---.205.221.231
@kryniczanin, spójrz na problem obiektywnie. Monciak jeździł już przez Starachowice, Ostrowiec, podobnie San i frekwencję miały słabą. Pamiętaj, że jazda przez Kraków to szansa na dodatkowe potoki, lepszym wyjściem jak wspomniałem byłaby grupa wagonów do Krynicy i Zagórza dzielona w Stróżach. Szkoda, że ten pociąg nie pojedzie przez Stróże, przecież aż do Jasła mamy drut i należy to wykorzystać. Jazda przez Lublin to też spore koszty. Z Lublina nie mamy druta aż do Stalowej Woli i dalej od Rzeszowa. Dlatego jak wspomniałem relacja przez CMK i Kraków jest ok, ale od Tarnowa pociąg powinien jechać na Stróże i tam dzielenie składu na Krynicę i Zagórz, Krynica mogłaby nawet być w terminach.
2014-10-01 10:32:35 Autor: Kryniczanin
---.204.164.32.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post .Piotr:
""Kryniczanin ---.180.176.217.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Dla wszystkich opowiadających o "frekwencji" i super czasie jazdy przypomnę rok 1992 Kraków Główny 06:06 Zagórz 10:30, Zagórz 16:45 Kraków Główny 21:17"

Byłem, jeździłem, pamiętam. I to jest oferta. Z kierunku Wawy - obecnie tylko przez Lublin, inaczej nie ma sensu. A pchanie tego z Krakowa przez Rzeszów to sabotaż. Ten sam beton, co za PRów w 2007-2009."
Piotrek

A pamiętasz jak w 2005 zrobiono porządek z Bieszczadami na Rzeszów. Ten pociąg woził powietrze i nie miał szans na istnienie przy Rzeszowie.
2014-10-01 11:14:15 Autor: Zetes
---.lebork.vectranet.pl
Kazde powiekszenie oferty nalezy przyjac z uznaniem. Jak bedzie z frekwencja - czas pokaze. Przy okazji, warto pomyslec o przedluzeniu trasy poc. sezonowego Kolobrzeg - Lublin do Rzeszowa.
2014-10-01 11:15:54 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@Kryniczanin:
Pamiętam Bieszczady jeszcze sprzed elektryfikacji linii 96. Jeździłem nimi wielokrotnie w obu kierunkach. Zdechły dopiero po przetrasowaniu przez Rzeszów.

@sheva:
Tak, jazda przez Kraków to jest szansa na nowych pasażerów, ale nie w tych godzinach (3 w nocy?) i nie z tym czasem jazdy. O 6.30 jest z krakowskiego MDA autobus do Leska który będzie w Sanoku pół godziny później po tym pociągu. Za mniejsze pieniądze. Rozumiesz różnicę???
2014-10-01 11:20:55 Autor: Kryniczanin
---.204.135.30.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post .Piotr:
"@Kryniczanin:
Pamiętam Bieszczady jeszcze sprzed elektryfikacji linii 96. Jeździłem nimi wielokrotnie w obu kierunkach. Zdechły dopiero po przetrasowaniu przez Rzeszów.

@sheva:
Tak, jazda przez Kraków to jest szansa na nowych pasażerów, ale nie w tych godzinach (3 w nocy?) i nie z tym czasem jazdy. O 6.30 jest z krakowskiego MDA autobus do Leska który będzie w Sanoku pół godziny później po tym pociągu. Za mniejsze pieniądze. Rozumiesz różnicę???"
Do Shevy coś takiego nie dotrze. On nie potrafi zrozumieć że o 2-3 w nocy wsiada/wysiada garstka. Jedynie wyjazd z Krakowa około 23:30 i przyjazd do Wawy około 4:45 więc przez Kielce bądź Częstochowę ma sens i będą chętni.

Piotrek pewnie też pamiętasz jak ja czarny peron z 62207 w Tarnowie, wcześniej w Gliwicach.

Brak skomunikowania z Zachodem to śmierć.
2014-10-01 13:48:32 Autor: SAS
---.internetdsl.tpnet.pl
NARESZCIE! I oby nie była to tylko pusta zapowiedź, bo parę razy już przesuwano powrót pociągów do Zagórza. Szkoda też, że do Krakowa połączenie jest w mało dogodnej porze - może jednak warto by było coś z tym zrobić.
2014-10-01 13:58:04 Autor: Kryniczanin
---.31.37.134.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
Pendolinek

Jakby ba upartego zastosować Twoją metodą ucinamy postoje to sytuacja dla CMK robi się jeszcze gorsza

Warszawa Wschodnia 23:15
Lublin 01:13 01:25
Tarnobrzeg 03:18 03:19
Rzeszów Główny 04:22

Kolejne 20 minut szybciej

A o której wspaniała szybka CMK - 7:57

3h35min dłużej po CMK. Ha ha
2014-10-01 14:06:35 Autor: sheva17
---.205.221.231
@kryniczanin, nie opowiadaj bajek o potokach przez Kielce jeździ tędy już Ustronie i rano Sienkiewicz i sorry tłumów nie ma. Jeżeli czegoś będzie brakować to bezpośredniego dziennego połączenia nad morze np. wzorem Pobrzeża, a nie kolejnej nocnej rzeźni. Ten pociąg pasażerów z Rzeszowa, Tarnowa, Bochnii, czy Krakowa ma dowieźć w sensownych godzinach do Trójmiasta, do stolicy krakusi na wczesne godziny poranne spokojnie dojadą TLK Mazury, z Kielc w Sienkiewiczu też jest sporo wolnych miejsc. Monciak ma być szybkim nocnym połączeniem Krakowa z Trójmiastem, więc nie będzie jeździł rozklekotaną linią przez Kielce, czy był narażony na opóźnienia na szlaku od Skierniewic z uwagi na moderniację tej linii. Kryniczanin trochę wyobraźni, pociąg będzie prowadził do Zagórza grupę wagonów od Krakowa, a Ty tu snujesz wizję jakby to miała być osoba relacja. Inna sprawa, że przydałoby się też dzienne połączenie stolicy z Krynicą i Zagórzem, fajnie jakby TLK Brzechwa prowadził grupę wagonów w 6 i 7 oraz w sezonie dzieloną w Stróżach. Tych ludzi nie przekonana drogi Kryniczaninie wlczenie się przez Kielce, tylko szybki pociąg będzie konkurencją dla trsnsportu drogowego.
2014-10-01 14:09:24 Autor: Kryniczanin
---.31.37.134.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post sheva17:
"@kryniczanin, nie opowiadaj bajek o potokach przez Kielce jeździ tędy już Ustronie i rano Sienkiewicz i sorry tłumów nie ma. Jeżeli czegoś będzie brakować to bezpośredniego dziennego połączenia nad morze np. wzorem Pobrzeża, a nie kolejnej nocnej rzeźni. Ten pociąg pasażerów z Rzeszowa, Tarnowa, Bochnii, czy Krakowa ma dowieźć w sensownych godzinach do Trójmiasta, do stolicy krakusi na wczesne godziny poranne spokojnie dojadą TLK Mazury, z Kielc w Sienkiewiczu też jest sporo wolnych miejsc. Monciak ma być szybkim nocnym połączeniem Krakowa z Trójmiastem, więc nie będzie jeździł rozklekotaną linią przez Kielce, czy był narażony na opóźnienia na szlaku od Skierniewic z uwagi na moderniację tej linii. Kryniczanin trochę wyobraźni, pociąg będzie prowadził do Zagórza grupę wagonów od Krakowa, a Ty tu snujesz wizję jakby to miała być osoba relacja. Inna sprawa, że przydałoby się też dzienne połączenie stolicy z Krynicą i Zagórzem, fajnie jakby TLK Brzechwa prowadził grupę wagonów w 6 i 7 oraz w sezonie dzieloną w Stróżach. Tych ludzi nie przekonana drogi Kryniczaninie wlczenie się przez Kielce, tylko szybki pociąg będzie konkurencją dla trsnsportu drogowego."
Buahahahahahahahah


Monciak ma być szybkim nocnym połączeniem Krakowa z Trójmiastem

Nooooo godzimy wprost wymarzone ma dla klientów.

Kryniczanin trochę wyobraźni, pociąg będzie prowadził do Zagórza grupę wagonów od Krakowa, a Ty tu snujesz wizję jakby to miała być osoba relacja

Chłopie w czym Ci szkodzi szybka grupa od Skarżyska?
2014-10-01 14:11:28 Autor: sheva17
---.205.221.231
I błagam niech ktoś wytłumaczy @kryniczaninowi co to oznacza, że pociąg prowadzi grupę wagonów. Trasa przez Lublin, generowanie kosztów i łączenie na Wschodniej z częścią zakopiańską byłoby czystym idiotyzmem. Ten pociąg powinien jeździć przez Stróże, tak aby maksymalnie zmniejszyć odcinek bez druta, a tu @kryniczanin dołożyłby nam kolejny taki lubelski odcinek. TLK-i z Lublina do Rzeszowa szałowej frekwencji nie mają, ale przecież kryniczanina rentowność nie interesuje. Wszystko jego zdaniem powinno jeździć i powietrze, ot bo taką ma wizję.
2014-10-01 14:14:42 Autor: Kryniczanin
---.31.37.134.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
Poczekajmy na rozkład zamknięciowy jak będzie wyjazd po 1 w nocy z Warszawy to będzie też świetne połączenie z Warszawy do Zagórza. Godzina idealna :-)

Zresztą przypominam jeśli w zamknięciówce pociąg pojedzie około 1 w nocy z Krakowa na 3:40 będzie w Warszawie i dalej to będzie wspaniałe połączenie dla nikogo

Wyjazd z Zagórza około 16 a skąd te podejrzenia?

00:00 a 4:00 na odcinku Rzeszów - Podłęże ma być nocna przerwa technologiczna

http://www.plk-sa.pl/files/public/user_upload/pdf/Reg_przydzielania_tras/Regulamin_2014_2015/P_14-1
2014-10-01 14:16:24 Autor: Kryniczanin
---.31.37.134.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post sheva17:
"I błagam niech ktoś wytłumaczy @kryniczaninowi co to oznacza, że pociąg prowadzi grupę wagonów. Trasa przez Lublin, generowanie kosztów i łączenie na Wschodniej z częścią zakopiańską byłoby czystym idiotyzmem. Ten pociąg powinien jeździć przez Stróże, tak aby maksymalnie zmniejszyć odcinek bez druta, a tu @kryniczanin dołożyłby nam kolejny taki lubelski odcinek. TLK-i z Lublina do Rzeszowa szałowej frekwencji nie mają, ale przecież kryniczanina rentowność nie interesuje. Wszystko jego zdaniem powinno jeździć i powietrze, ot bo taką ma wizję."
Sheva17 broni jak niepodległości połączenia dla nikogo tylko dlatego że jedzie po CMK...Nie mam pytań...
2014-10-01 14:17:11 Autor: sheva17
---.205.221.231
Miałeś już grupę od Skarżyska czy to w Sanie czy w Monciaku. W Sanie w całym składzie jechałem Ja, jedna Pani, jeden pies:) i drużyna konduktorska. Był to co prawda środek tygodnia, ale taka frekwencja to katastrofa. Ale ok to połączenie nocne, jak dla mnie gdyby TLK Brzechwa miała codziennie jeździć do Krynicy/ Zagórza to losy tego nocnego połączenia nie byłyby kluczowe, ale z uwagi na relację byłoby skazane na klęskę. Lepszą wersją byłby już Lublin i łączenie we Wschodniej, Lublin przynajmniej generuje jakieś potoki. Obecnie jednak wersja przez Kraków i CMK jest nalepsza, z tym, że pociąg powinien jeździć przez Stróże.
2014-10-01 14:19:41 Autor: sheva17
---.205.221.231
Przy wersji przez Lublin mamy odcinek bez druta i to jest problem. Niczego nie bronię codziennie TLK Brzechwa do Krynicy/ Zagórza albo przynajmniej do Nowego Sącza i do Krynicy i Zagórza w terminach i niech ta grupa jedzie którędy chce:).
2014-10-01 14:22:31 Autor: Kryniczanin
---.31.37.134.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post sheva17:
"Przy wersji przez Lublin mamy odcinek bez druta i to jest problem. Niczego nie bronię codziennie TLK Brzechwa do Krynicy/ Zagórza albo przynajmniej do Nowego Sącza i do Krynicy i Zagórza w terminach i niech ta grupa jedzie którędy chce:)."
No i? Od Rzeszowa do Zagórza masz drut?
2014-10-01 14:26:11 Autor: Kryniczanin
---.31.37.134.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post sheva17:
"Miałeś już grupę od Skarżyska czy to w Sanie czy w Monciaku. W Sanie w całym składzie jechałem Ja, jedna Pani, jeden pies:) i drużyna konduktorska. Był to co prawda środek tygodnia, ale taka frekwencja to katastrofa. Ale ok to połączenie nocne, jak dla mnie gdyby TLK Brzechwa miała codziennie jeździć do Krynicy/ Zagórza to losy tego nocnego połączenia nie byłyby kluczowe, ale z uwagi na relację byłoby skazane na klęskę. Lepszą wersją byłby już Lublin i łączenie we Wschodniej, Lublin przynajmniej generuje jakieś potoki. Obecnie jednak wersja przez Kraków i CMK jest nalepsza, z tym, że pociąg powinien jeździć przez Stróże."
Jasne Sheva genialny pomysł jak zwykle zresztą robimy podsył lokomotywy elektrycznej z Krakowa do Stróż na wagonik do Jasła :-)

Ekonomia pełną parą ha ha
2014-10-01 14:34:00 Autor: Kryniczanin
---.31.37.134.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
To do wszystkich. O pociągach przez Stróże/Łącznicę omijającą zapomnijcie. Bo a) zły stan Stróże - Jasło mimo druta, b) konieczność podsyłu elektryka z Krakowa do Stróż 127km x Płaszowa x2 na dobę
2014-10-01 14:35:50 Autor: Kryniczanin
---.31.37.134.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
Około 127km - szopa IC na Prokocimiu.
2014-10-01 15:00:09 Autor: sheva17
---.205.221.231
Na odcinku Rzeszów - Zagórz nie ma druta, trasa z Lublina przez Rzeszów powoduje, że dochodzą nam dwa kolejne odcinki bez druta: Lublin - SWR oraz Rzeszów - Jasło,a co za tym idzie i koszty. A co to za problem by skład jechał z Krakowa w zestawieniu 2XEU07 albo tylko w przypadku relacji na Zagórz by zmieniał kierunek jazdy w Stróżach i jechał w kierunku gorlickim? Ominąć Stróże też pewnie by można, ale kryniczanin niepotrzebnie panikuje.
2014-10-01 15:02:52 Autor: sheva17
---.205.221.231
Nie róbmy tragedii, szlakowa ze Stróż nie jest oszałamiająca, ale poniżej 40 km/h nie spada. Odcinek z Rzeszowa też nie jest rewelacyjny, poza tym linia przez Stróże nie jest objęta pracami modernizacyjnymi co wiąże się z mniejszym ryzykiem opóźnień.
2014-10-01 15:10:58 Autor: Pendolinek
---.97.198.177
"Monciak" jako alternatywa nocnego połączenia Trójmiasto - Kraków z ewentualnym wydłużeniem do Zagórza/Zakopanego.
Ma tylko szanse pod warunkiem"
- Wyjazd o godz. 21.00.
- ostatni postój Bydgoszcz w wariancie jazdy l. 131.
- pierwsze zatrzymanie - Częstochowa 4.00 /niech walą na Jasną Górę/,
- przyjazd Kraków Gł. - godz. 6.00
Zrobić pociąg w rodzaju CNL, bez postojów nocnych na wiochach.
I atrakcyjna cena.
Inaczej od grudnia Ryanair załatwi PIC tanimi lotami z Gdańska do Krakowa.
Pseudolino powiezie mikoli i pOsłów...
2014-10-01 15:11:11 Autor: helo
---.multi.internet.cyfrowypolsat.pl
Co by nie jechało, ważne że będzie jechało. W końcu pozytywna nowina.
2014-10-01 15:20:05 Autor: Kryniczanin
---.31.37.134.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post sheva17:
"Na odcinku Rzeszów - Zagórz nie ma druta, trasa z Lublina przez Rzeszów powoduje, że dochodzą nam dwa kolejne odcinki bez druta: Lublin - SWR oraz Rzeszów - Jasło,a co za tym idzie i koszty. A co to za problem by skład jechał z Krakowa w zestawieniu 2XEU07 albo tylko w przypadku relacji na Zagórz by zmieniał kierunek jazdy w Stróżach i jechał w kierunku gorlickim? Ominąć Stróże też pewnie by można, ale kryniczanin niepotrzebnie panikuje."
No jasne Sheva tak i godzina na dzielenie w Stróżach, płacenie za ekstra maszynę dla PLK plus mechanika, zwłaszcza że stawki na E30 wzrosną. Super pomysł nie ma co. Jedyne sensowne rozwiązanie to ominięcie Stróż, jednak dalej mamy problem bo skąd maszyna w Jaśle. Podsył z Rzeszowa?

I Ty innym zarzucasz brak ekonomicznego myślenia ha ha
2014-10-01 15:21:20 Autor: Kryniczanin
---.31.37.134.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post sheva17:
"Nie róbmy tragedii, szlakowa ze Stróż nie jest oszałamiająca, ale poniżej 40 km/h nie spada. Odcinek z Rzeszowa też nie jest rewelacyjny, poza tym linia przez Stróże nie jest objęta pracami modernizacyjnymi co wiąże się z mniejszym ryzykiem opóźnień."
Ha ha ha szkalowa do 100km/h na Rzeszów - Jasło nie jest rewelacyjna...

Polecam railmap
2014-10-01 16:29:28 Autor: WR
---.static.ip.netia.com.pl
Jak PIC_usie śmią pod rządami Premiery oraz Ministry Infry z Radomia szykować jakiekolwiek połączenie z ominięciem trasy przez Radom_Kielce? W szczególności nocne połączenie. Wasiakowa powinna łeb temu ukręcić.
2014-10-01 16:49:18 Autor: Połonina
---.interq.pl
Ludziom z południa Podkarpacia potrzebne jest głównie połączenie pociągami, które dojeżdżają do Krakowa na godz. 7-12 a dalej można się przecież przesiąść na pociągi do Warszawy, Katowic, Wrocławia, Łodzi, Poznania, Gdyni... 2 czy 3 godzina nad ranem w Krakowie raczej wyklucza szersze zainteresowanie podróżnych.
2014-10-01 18:36:59 Autor: #
---.174.12.159
Ja upieram sie przy LUBLINIE , ze razem ze Swidnikiem to aglomeracja liczaca prawie 400 000 mieszkancow plus ok 100 000 studentow !!! - trzeba to wykorzystac !!!

Nikt nie ma pretensji ze nie ma polaczen typu Ex czy Premium Ex i ze Pendolino do Lublina nie przyjedzie.
Ale cos mogliby z IC dorzucic Lublinowi jakies polaczenie z np Poznania przez Wawe i Lbn w Bieszczady.


Cholera jasna - troche dawno juz byl na tym forum artykul ze chca i beda elektryfikowac linie nr 68 na odcinku Lublin- St. Wola......i wrzask niesamowity sie podniosl na tym forum - ze po cholere kase na to wydawac ...sa wazniejsze rzeczy....ze zamarzylo sie lubelakom itd....
Teraz okazuje sie ze to ze brak druta to powoduje koszty i przekresla ewentualne polaczenie.....

Ludzie , zacznijmy modlic sie o rozum i o jakas postac na naszej scenie polityczno-gospodarczej co wszystko wezmie za pysk twarda reka.
Demokracja to przezytek i rownia pochyla w przepasc!!!
2014-10-01 19:14:04 Autor: mlw
---.interq.pl
I tutaj przydałaby się łącznica Szebnie - jedlicze. Takim pociągiem do jasła i tak by nikt nie jeździł.
2014-10-01 20:40:35 Autor: Zouave
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Licząc 3 godziny z Warszawy do Krakowa, 3,5 z Krakowa do Rzeszowa i 3,5 godziny z Rzeszowa do Zagórza + 30 minut na postoje wychodzi 10,5 godziny.

Licząc 5,5 godziny z Warszawy do Rzeszowa i 3,5 godziny z Rzeszowa do Zagóza wychodzi 9 godzin. Od Lublina pociąg i tak pociągnęłaby lokomotywa spalinowa, ze zmianą czoła w Rzeszowie na Głównym.
Tyle, ze wodze pewnie zrobią trzy pociągi w jednym (Zakopane/Krynica/Zagórz), co będzie od groma zabierało czasu na manewry, a przy okazji pozwoli oszczędzić na kosztach (z Gdyni do Krakowa i odwrotnie poprowadzi pociąg tylko jedna lokomotywa). Od Krakowa (nawet gdyby założyć że do Krynicy nie) i tak to będą dwie lokomotywy. Logika, że czaszka dymi.
2014-10-01 20:42:43 Autor: Robert Dziobek
---.dynamic.chello.pl
Brak "druta" nic nie przekreśla, niewiele zmienia tak naprawdę. Całą trasę od Lublina do Zagórza by mógł jechać lubelski diesel, jest tam ich trochę, najlepszy numer by był jak by maszynę i tak trzeba było podsyłać na tej trasie nawet przy wariancie krakowskim. IC po prostu nie chce wozić pasażerów i jest skrajnie nieudolne. Elektryfikowanie linii po których pojedzie kilka par pociągów (w najlepszym razie) nie ma sensu.
2014-10-01 20:51:35 Autor: Zouave
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
Zgodzę się. Jeśli IC potrafi skombinować lokomotywę na trasę Ełk - Korsze a nie chce/potrafi, właściwe skreślić skombinować lokomotywy do Kudowy czy Zamościa, to jest to nienormalne. IC nie wodzi ludzi bo ludzie chcą, tylko bo musi. I to musi widać na każdym kroku. Aż żal, ze PR mają taką a nie inną sytuację. Od dłuższego czasu mam wrażenie, ze Przewozy chętnie woziłyby wszystkich wszędzie, gdyby miały czym i za co.
2014-10-01 20:57:27 Autor: mlw
---.interq.pl
Czasy przejazdu to propozycje dla idioty. Całość sprowadza się do kiełbasy wyborczej i udowodnienia wszystkim niedowiarkom za kilka miesięcy że kolej w Bieszczady nie ma sensu bo przecież nikt tym pociągiem nie będzie jeździł (poza wspomnianymi idiotami). A kasa z dotacji sobie leci. Tak na marginesie to przez całe 5 lat argumentem przeciwko Zagórzowi był brak spalinowych lokomotyw , brak możliwości obsługi technicznej w Zagórzu i inne bzdety i nagle przed wyborami te wszystkie problemy zniknęły. Żałosne.
2014-10-01 21:48:48 Autor: iza mirafiori&zula bomba
---.dynamic.chello.pl
Dywagacje na temat trasy przejazdu pociągów do Zagórza, można było prowadzić parę lat temu. Teraz można ją analizować jedynie w odniesieniu do twardych faktów:

1. Dofinansowanie zakupu lokomotyw spalinowych przez UE oznacza,że przez cały okres trwania projektu (czyli przez 5 lat) będą obsługiwać pociągi na odcinku Rzeszów - Zagórz. Analizowanie wariantu Stróże - Jasło nie ma dalszego sensu.

2.Zgodnie z wcześniejszymi informacjami IC, lokomotywy docelowo obsługiwać będą dwie pary codziennych pociągów TLK - dobowe przebiegi lokomotyw są określone w papierach na dofinansowanie i tego IC nie obejdzie. Drugim połączeniem TLK będzie z pewnością relacja Wrocław - Zagórz.

3. Nie należy oczekiwać uruchomienia/reaktywacji osobnego pociągu w porze nocnej w relacji Warszawa - Zagórz. Połączenie będzie ''ogryzkiem'' od Monciaka na odcinku Kraków- Zagórz, a sam Monciak (paradoksalnie) wraca do rozkładu wyłącznie dlatego,że IC ''musi'' jeździć codziennie do Zagórza:)

Jako osobną kwestę należy traktować zaproponowany od grudnia rozkład jazdy Monciaka na odcinku Trójmiasto - Kraków, skonstruowany ewidentnie pod kątem obsługi relacji do/z Zagórza. W poprzednich edycjach rozkładu jazdy,Monciak był głównym połączeniem nocnym Trójmiasta z Krakowem, a same przewozy do/z Zakopanego miały charakter sticte sezonowy. Ramowe godziny kursowania - z Gdańska około 19:30, z Warszawy około 24, przyjazd do Krakowa około 5:30 i z powrotem 23:30 Kraków, 5:30 Warszawa, 9:30 Trójmiasto, zapewniałyby frekwencję w relacji bezpośredniej i do/z Warszawy.

Czas pokaże, czy pojawianie się pociągu w Krakowie o 3 w nocy (kosztem obsługi relacji do Rzeszowa i Zagórza) nie wpłynie jedynie na znaczne pogorszenie deficytu tego połączenia, a słabe wyniki pociągu (pomimo obsługi Krakowa w akceptowalnych godzinach) były przecież powodem jego likwidacji. Nie sądzę żeby Zagórz i Rzeszów zapewnił więcej pasażerów niż Kraków.Przy tak skonstruowanym rozkładzie jazdy, będzie to pociąg o średniej frekwencji 300 osób na odcinku Gdynia - Warszawa i 40-50 osób na odcinku Warszawa - Zagórz. Frekwencja w sypialnych i kuszetkach bez obsługi Krakowa,będzie na poziomie 15%. Bardzo droga impreza...Zaproponowany rozkład jazdy Monciaka,gdzie całoroczna obsługa relacji niszowej (Zagórz) staje się priorytetem nad generatorem przewozów (Kraków) należy uznać za rozwiązanie zaskakujące. Skoro Zagórz będzie ''ogryzkiem'' od Monciaka, to lepiej go było potraktować jako pociąg dzienny na odcinku Kraków o 6:00 - Zagórz p.14:00/o.15:00 - Kraków p.23:00 i przy okazji skomunikować z Przemyślaninem. Jestem w stanie zrozumieć IC, że nie stać ich na uruchomienie nowego, osobnego pociągu do/z Zagórza. W układzie zaproponowanym przez IC wyszło jednak na to,że ogon (Zagórz) rządzi psem (Kraków).

W realiach biznesowych uniemożliwiających IC uruchomienie pociągów dedykowanych wyłącznie do obsługi Zagórza - będzie krzywa grupa od Monciaka i docelowo druga od pociągu Wrocław - Przemyśl- niezmiernie ważną rolę powinny odegrać regularne połączenia PR na odcinku Zagórz - Rzeszów skomunikowane z TLK jadącymi co 2h do/z Krakowa. Wbrew pozorom, taka oferta mogłaby się spotkać z większym zainteresowaniem podróżnych, niż ''krzywe'' połączenia bezpośrednie, uruchamiane za grube miliony z dotacji.

Swoją drogą zastanawiam się,jak IC wytłumaczy 2 codzienne połączenia do Zagórza, przy braku regularnej oferty do Zakopanego, Krynicy, Wisły czy Szklarskiej Poręby...
2014-10-01 23:32:12 Autor: arrivederci
---.adsl.inetia.pl

arrivederci
W sumie "nocnik" Waszawa - Zagórz może być przez Radom - Kielce - Staszów - Tarnobrzeg (zmiana loka i czoła) - Kolbuszowa - Rzeszów Staroniwa (ominięcie Rzeszowa Głównego da z pół godziny) - obwodnica Jasła - Krosno - Sanok - Zagórz albo lepiej ... Sanok - Uherce - Lesko - Ustrzyki Dolne. Najlepiej od Sanoka do Ustrzyk jako osobówka.


Docelowo:
W-wa - Warka - Radom - Starachowice - Tarnobrzeg - Rzeszów Gł (zmiana loka i czoła) - ob. Jasła - Krosno - Sanok - Zagórz/n. Zagórz - Ustrzyki.


No i oczywiście powrót "Bieszczad".
2014-10-02 09:34:31 Autor: .Piotr
---.imir.agh.edu.pl
@iza mirafiori&zula bomba: "W układzie zaproponowanym przez IC wyszło jednak na
to,że ogon (Zagórz) rządzi psem (Kraków)."

Pozwolę sobie nie zgodzić się. Przy przedstawionym układzie godzin:

Gdynia 19:27, Warszawa 00:15, Kraków 03:27, Rzeszów 07:57, przyjazd do Zagórza 11:13. W drodze powrotnej: Zagórz 18:28, Rzeszów 22:05, Kraków 02:13, Warszawa 04:50, przyjazd do Gdyni 09:34.

to nikt nie rządzi nikim, bo tutaj nie widać absolutnie żadnego sensu. Przejazd przez linię 108 w godzinach 9-11 to jest kpina (powinno być maksymalnie 6-8 - wteduy można mówić o priorytecie końcówki).

Powrót jest nieco lepszy, ale tylko dla tych, którzy chcą być bliżej (z Cisnej do Zagórza autobusem jedzie się godzinę z minutami). Fatalny czas odjazdu dla Krakowa w stronę Gdyni wynika tylko i wyłącznie z rozgrzebania E30, co wskazuje na bezsens tego rozwiązania i wskazanie na Lublin. Chyba że jedziemy z Zagórza trzy godziny później i mamy nocny dojazd do Wawy i poranny do Krk (ale to rozwiązanie dla bardzo zamożnych).
2014-10-02 10:05:57 Autor: Ppp111
---.multimo.pl
Pomysł ciekawy, ale ten pociąg powinien jeździć wcześniej, ponieważ w opisanym rozkładzie największe miasta na trasie przejeżdża w środku nocy, tracąc okazję do złapania pasażerów.
Z Gdyni ok. 18-tej, by złapać pasażerów z Warszawy ok. 22:30. W Rzeszowie będzie wtedy ok. 6:30, w Zagórzu ok. 10.
Z Zagórza ok. 15-tej, by złapać pasażerów z Krakowa ok. 23-ciej. Do Gdyni dojechałby na 6-tą z minutami.
Pozdrawiam.
2014-10-02 14:44:41 Autor: #
---.dynamic.gprs.plus.pl
Mam pytanie - a co z linia nr 108 od Zagorza w kierunku Ustrzyk Dolnych i Kroscienka - czy da rade aby kiedys pociagi IC tam dojezdzaly ????
Z tego co pisano na tym portalu kiedys to towarowy na wschodnim odcinku linii nr 108 chyba raz na rok przejezdza......
2014-10-02 14:57:56 Autor: #
---.dynamic.gprs.plus.pl
Czy ktos w tym PKP PLK mysli jakos szerzej ?? - nie mowie ze perspektywicznie , ale chciaz troszke naprzod...
Czy zawsze u nas najlepsza metoda to zniszczyc ,rozebrac , sprzedac za bezcen - powiekszyc bezrobocie a potem lament i pompowanie pieniedzy w bezsensowne urzedy pracy ???

Gdzie jest i na czyim stole lezy koncepcja rozwoju naszych najpiekniejszych regionow ???
Przechodza nam jako gospodarce setki milionow zlotych nie wydane przez turystow i inwestycje w infre np w Bieszczadach.

Szczytem marzen jest dorwac sie do stolka i przyspawac do niego i doic ...doic i okradac wlasnych kolgow , kolezanki - wspolobywateli.....
2014-10-02 17:44:46 Autor: gg36
---.158.222.220
Myślę że pomysł z tym pociągiem jest trafiony; wyjazd z wawy na południe ok. północy nie jest jeszcze najgorszym rozwiązaniem- w końcu o 2 w nocy nie będzie odjeżdzał; dziwi długi przejazd z rzeszowa do zagórza-w końcu pojedzie po zrewitalizowanej trasie i w 3h z hakiem powinien się wyrobić; gdyby pic przywrócił nocny z wrocka do przemyśla (ok. 3.00 przyjeżdzał do krakowa) wówczas mógłby liczyć na dodatkowych przesiadkowych pasażerów kierunek zakopane i zagórz: a wielu z was pisze o nieatrakcyjnym odjeździe z krakowa -nawet jakby odjeżdzał o 5 rano to kto rozsądny płaciłby np. na trasie kraków-krosno: /cena pic-u przez rzeszów 54zł, cena pks krosno 24zł, czy barbara 33zł/ł- więc dodatkowych pasażerów w bieszczady raczej by nie pozyskał
moim zdaniem pociąg od rzeszowa po trójmiasto i z powrotem frekwencję będzie miał niezłą- a odcinek rzeszów-zagórz oprócz ferii, czy weekendów raczej powietrze, chyba że pozyska klientów do uzdrowisk-iwonicz i rymanów zdr
2014-10-03 11:59:55 Autor: sheva17
---.205.221.231
@kryniczanin, oczywiście że to ekonomiczne rozwiązanie, bo do Jasła jest drut. W przypadku dzielenia składów w Stróżach można obsługę relacji do Jasła zlecić Cargo, to jest jakieś rozwiązanie, podobnie w przypadku manewrów w Strózach, jak omijamy Stróże to problemu nie ma.
2014-10-03 12:01:45 Autor: sheva17
---.205.221.231
Kwestia maszyny w Jaśle jest do rozwiązania, podsył to jedna z opcji. Może i tu zlecenie usługi Cargo na odcinku Jasło -Zagórz byłoby sensowne?
2014-10-04 11:23:08 Autor: Kryniczanin
---.30.236.223.nat.umts.dynamic.t-mobile.pl

Kryniczanin
W odpowiedzi na post sheva17:
"@kryniczanin, oczywiście że to ekonomiczne rozwiązanie, bo do Jasła jest drut. W przypadku dzielenia składów w Stróżach można obsługę relacji do Jasła zlecić Cargo, to jest jakieś rozwiązanie, podobnie w przypadku manewrów w Strózach, jak omijamy Stróże to problemu nie ma."
Jak widać nie masz bladego pojęcia o czym mówisz. Zapoznaj się z takimi "drobnostkami" jak choćby "taryfikacja cargo" czyli czas na jaki się wypożycza maszynę, EU07 na Kryniczance ciężko dostać, ET21 to tutejsza 7 od Cargo. Potrzeba do tego mechaników od Cargo.

Brawo brnij dalej popierając chory pomysł TLK na CMK.
2014-10-12 14:10:30 Autor: mal
---.interq.pl
O czym ta dyskusja???????????

Chore pomysły IC, chore uwarunkowania (PLK (niekończące się remonty)i unia e.(przez Rzeszów)) skutkują tylko i wyłącznie w y r z u c a n i e m p i e n i ę d z y w b ł o t o. Pomysł horrendalnie głupi.

Większość dyskutantów pisze o Zagórzu mając pojęcie co najwyżej fragmentaryczne (najczęściej wakacje). Natomiast z widzianej z bliska codzienności wynika że "coś" co jedzie ponad 3 godz do rzeszowa i ponad 7 h do krakowa oraz 11 h do warszawy będąc przy tym ca. 2x droższym od innych pojazdów nie ma prawa istnieć. Nawet w sezonie, kiedy autobusy do w/w miast z sanoka wyjeżdżają z częstotliwością zbliżającą się do komunikacji miejskiej.

Apeluje o dalsze nawet nie dyskutowanie o tym pomyśle bo to przydaje mu realnego sensu i znaczenia podczas gdy jest to tylko i wyłącznie kiełbasa wyborcza najcięższego kalibru.
2014-10-12 14:19:25 Autor: mal
---.interq.pl
I jeszcze a propos rewitalizacji

Zwracam uwagę że po remoncie który ma skończyć się w grudniu? będzie odcinek Jasło - Rzeszów i to nie w 100% . Natomiast na linii Zagórz - Jasło zrobiono tylko najgorsze fragmenty między Jasłem i Tarnowcem oraz między Sanokiem a Nowosielcami. Dlatego mało atrakcyjny czas przejazdu nie powinien dziwić.
2014-10-14 15:20:56 Autor: Radko
---.dynamic.chello.pl
Znakomita wiadomość. Dla mnie są to jedne z najpiękniejszych linii kolejowych w Polsce i znakomita atrakcja dla turystów,gdyż Bieszczady to najpiękniejsze góry w Polsce. Ja myślę, że będzie to strzał w dziesiątkę dla przewoźników. Mam nadzieję że po tej reaktywacji wrócą też pociągi na trasach: Stróże - Jasło, Zagórz-Krościenko i Zagórz-Łupków-Medzilaborce, na tych trasach myślę że również byłaby frekwencja, gdyż te linie przebijają się przez miejscowości z dużym ruchem turystycznym jak i regionalnym, jednak wg.mnie powinny być obsługiwane taborem szynobusowym
2014-10-15 09:44:39 Autor: mal
---.neoplus.adsl.tpnet.pl
No. Na Zagórz - łupków jest gigantyczny ruch turystyczny
2015-03-03 10:55:15 Autor: Kiki
---.tktelekom.pl
Życie zweryfikowało pomysł kolejarzy i skład Monciaka na odcinku Rzeszów - Zagórz został skrócony z 3 do 2 wagonów. Czy pociąg dotrwa do wakacji, czas pokaże, ale niestety mam poważne wątpliwości. Jedną z przyczyn, choć pewnie nie jedyną jest skierowanie składu na CMK. Wariant przez Lublin, Kolbuszową pozwolił by na zabranie dodatkowych pasażerów i wydatne skrócenie czasu przejazdu, a także kilometrażu, czyli w domyśle obniżenie ceny biletu. Dodatkową atrakcją mogłoby być wydłużenie biegu pociągu do Łupkowa. Stan szlaku na to pozwala, stacja w Łupkowie jest doskonale przygotowana do obsługi takiego pociągu. O frekwencję bym się nie martwił, przynajmniej w sezonie letnim i okresie ferii zimowych. Co do prędkości pociągu na Transwersalce (bo na odcinku Rzeszów - Jasło jest całkiem przyzwoicie) to rzeczywiście pociąg się wlecze. Tyle tylko, że czas przejazdu z Krosna do Zagórza to ok. 1,20 h podczas gdy pokonanie tego odcinka samochodem w warunkach letnich to ok. 1,10 h a warunkach zimowych 1,20 - 1,40 zależnie od stanu nawierzchni, a bywa i dłużej.
 
POLECANE WIADOMOŚCI
WYŚWIETL WIĘCEJ WIADOMOŚCI

 

Pasażer
PARTNER DZIAŁU


KATALOG KOLEJOWY
BĄDŹ NA BIEŻĄCO:
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
RYNEK KOLEJOWY 07/2018
NUMER 07/2018
W siódmym tegorocznym numerze miesięcznika publikujemy raport na temat kolei regionalnych. Oprócz tego w numerze m. in. duża analiza fuzji Siemensa z Alstomem. Ważne informacje dotyczące planowanej modernizacji linii średnicowej w Warszawie i analiza modelu rozwoju, który przyjął Newag. To jednak przede wszystkim numer jubileuszowy, w którym świętujemy nasze piętnastolecie. Dlatego w miesięczniku można znaleźć unikatowe zdjęcia i materiały podsumowujące minione 15 lat – zarówno w Redakcji, jak i w branży. 

 

Śledź nasze wiadomości:

Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa oraz ich poprawiania.
współpraca

 Rynek Lotniczy Transport Publiczny Rynek Infrastruktury IAB Polska ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by PresstoCMS