Partnerzy serwisu:
Pasażer

PKP Intercity przypomina o savoir-vivre w podróży

Dalej Wstecz
Data publikacji:
14-10-2020
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

PASAŻER
PKP Intercity przypomina o savoir-vivre w podróży
fot. PKP IC
Polacy nie rezygnują z wyjazdowych planów. Aż troje na czworo ankietowanych, że nie chce ograniczać podróży ze względu na COVID-19. Więcej pasażerów widać m.in. w pociągach PKP Intercity. Przewoźnik postanowił przypomnieć o zasadach kulturalnego i bezpiecznego podróżowania w czasach epidemii.

Jak wynika z badań portalu eSky.pl cytowanych przez PKP Intericty, aż 73% ankietowanych przyznaje, że nie planuje ograniczać bliższych podróży ze względu na koronowirusa. Co więcej aż 77% z nas deklaruje, że nie boi się podróżować w panujących warunkach. Wyniki te mogą być efektem wprowadzonych na szeroką skalę zasad w kwestii bezpieczeństwa w transporcie zbiorowym – zmian, które dla dwóch na trzech ankietowanych nie stanowią żadnego problemu. Widać je m.in. w pociągach PKP Intercity - pisze przewoźnik.

Pasażerowie wracają do pociągów

Od 4 czerwca br. PKP Intercity wprowadziło obowiązkową rezerwację miejsc we wszystkich kategoriach swoich pociągów. Oznacza to, że bilety jednorazowe wydawane są wyłącznie ze wskazaniem miejsca do siedzenia, a posiadacze biletów okresowych muszą posiadać rezerwację miejsca na konkretne połączenie. Wszystko po to, by pociągami podróżowało tylko tylu pasażerów, ile jest miejsc siedzących. A podróżnych w składach PKP Intercity sukcesywnie przybywa od chwili, gdy rozpoczęto odmrażanie gospodarki. Tylko w czerwcu z usług przewoźnika skorzystało ponad 1,7 mln osób. Z kolei od początku wakacji aż do końca lipca br. pociągami PKP Intercity podróżowało ponad 3,4 mln pasażerów.

Nowe zasady w podróży

Podróżnicza rzeczywistość czasów epidemii mogła stanowić zaskoczenie dla części pasażerów. Obowiązkowe miejscówki, zakrywanie ust i nosa, liczba pasażerów równa liczbie miejsc siedzących w pociągu, czy konduktorzy poruszający się w maseczkach i rękawiczkach – o tych zmianach PKP Intercity informowało zarówno na stronie www, jak i w samych pociągach.

Teraz przewoźnik chce dodatkowo przypomnieć podróżnym o zasadach savoir-vivre na miarę obecnej sytuacji. W ramach nowej edycji projektu „Strefa Kulturalnego Podróżowania” PKP Intercity będzie prezentować osobom wybierającym pociągi spółki podstawowe zasady kulturalnego i bezpiecznego podróżowania. Te pojawią się na ekranach informacyjnych  w pociągach i przy kasach:
1. Zasłaniajmy usta i nos w czasie całej podróży! Zdrowie i bezpieczeństwo nas samych, naszych rodzin i współpasażerów zależy od naszej postawy.
2. Pamiętajmy o częstym myciu i dezynfekcji rąk.
3. Starajmy się zachowywać bezpieczny dystans od innych współpasażerów.
4. Jeżeli kaszlemy lub kichamy, a mamy zdjętą maseczkę np. w czasie konsumpcji
w wagonie gastronomicznym, korzystajmy z łokcia.
5. Bądźmy odpowiedzialni. Jeżeli nie czujemy się dobrze, rezygnujmy z podróży transportem publicznym.

Jak zauważa Adam Jarczyński, ekspert ds. savoir-vivre cytowany przez przewoźnika to, ile czasu będzie trwała sytuacja,  w jakiej się znaleźliśmy, może zależeć również od sposobu w jaki traktujemy siebie nawzajem. - Epidemia, o ile nie trwale, to w dużym stopniu i na dłuższy czas wpłynie na wiele elementów savoir-vivre’u – dystans związany z powitaniem czy zastępstwo dla uścisku dłoni w postaci skinienia głową czy dotknięcia łokciami. Savoir-vivre się zmienia, to naturalne, ale jest taka wiekowa zasada, że przychodząc w gości, dostosowujemy się do woli gospodarza: właścicielki sklepu, dyrekcji szkoły, do której chodzą nasze dzieci, załogi składu, którym właśnie podróżujemy. A nawet jeżeli nie myślimy o gospodarzu, to warto pomyśleć o pozostałych gościach, którzy czuliby się zdecydowanie pewniej, gdyby każdy dookoła nich nosił tę mało wygodną maseczkę – mówi Adam Jarczyński.
Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Czwarty przetarg na naprawy okresowe EP08 zakończył się fiaskiem

Tabor i technika

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

Zobacz również:

PKP Intercity: Nie wykluczamy montażu ETCS w Edytach

Tabor i technika

Milion sprzedanych biletów w aplikacji mobilnej PKP Intercity

Pasażer

Czwarty przetarg na naprawy okresowe EP08 zakończył się fiaskiem

Tabor i technika

ED74 po modernizacji nie mają ETCS. Czy jest im potrzebny?

Tabor i technika

Kongresy
Konferencje
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5