Partnerzy serwisu:
Tabor i technika

PKP Intercity: Przetarg na wynajem 18 elektrowozów

Dalej Wstecz
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Data publikacji:
20-06-2025
Ostatnia modyfikacja:
20-06-2025
Tagi geolokalizacji:

Podziel się ze znajomymi:

TABOR I TECHNIKA
PKP Intercity: Przetarg na wynajem 18 elektrowozów
fot. CargounitZdjęcie ilustracyjne
Państwowy przewoźnik dalekobieżny ogłosił zapowiadany przetarg na wynajem 18 lokomotyw elektrycznych, przeznaczonych głównie do obsługi ruchu międzynarodowego. Zamówienie podzielono na trzy części. Zmianą w stosunku do deklaracji z początku czerwca jest dłuższy okres wynajmu.

Przewoźnik zapowiedział zorganizowanie przetargu kilkanaście dni temu, podczas prezentacji wyników przewozowych za pierwszych pięć miesięcy roku. Celem takiego działania miało być zwiększenie liczby pojazdów trakcyjnych mogących obsługiwać pociągi międzynarodowe – choć spółka nie wyklucza częściowego wykorzystania ich do obsługi połączeń krajowych. Wbrew ówczesnym zapowiedziom w ogłoszeniu wskazano, że okres wynajmu ma wynosić nie 2, ale 3 lata.

Do Niemiec, Austrii czy na Węgry 200 km/h. Do Czech wystarczy 160

Zapewne dla uzyskania większej liczby bardziej konkurencyjnych ofert zamawiający podzielił zamówienie na trzy części. W pierwszej z nich przedmiotem zamówienia jest wynajem ośmiu lokomotyw z dopuszczeniami do jazdy w Polsce, Czechach, Niemczech i Austrii oraz na Węgrzech. Druga obejmuje cztery pojazdy mogące kursować tylko w Polsce i Czechach, a trzecia – kolejnych sześć.

Wymagania co do poszczególnych części różnią się także pod względem prędkości maksymalnej. Tylko pojazdy z części trzeciej (8 lokomotyw o najszerszym zakresie dopuszczeń) mają rozpędzać się do 200 km/h. Dla pozostałych 10 egzemplarzy wystarczającą wartością ma być 160 km/h.

Rozwiązanie przejściowe. Docelowym są Griffiny 200

Oferty mają zostać otwarte 18 lipca. Kryteria udzielenia zamówienia są we wszystkich trzech częściach takie same: 95% zależy od wysokości miesięcznej opłaty ryczałtowej, a 5% – od wysokości stawki za przejechany kilometr w ramach opłaty zmiennej.

Wynajem lokomotyw ma być rozwiązaniem przejściowym do czasu uzyskania dopuszczeń międzynarodowych przez własny tabor PKP Intercity – lokomotywy EU200 (Griffin 200). Przewidywany termin wydania zezwoleń to ostatni kwartał przyszłego roku.
Partnerzy działu

BODE Rawag
Recaro-Growag
Radionika
Wago Elwag
Voith Turbo
Aste
R&G Plus
Dellner
CORAIL

Tagi geolokalizacji:

Podziel się z innymi:

Pozostałe z wątku:

PKP PLK: ETCS LS powstanie na głównych liniach?

Infrastruktura

PKP PLK: ETCS LS powstanie na głównych liniach?

Roman Czubiński 05 czerwca 2025

Tylko Cargounit chce wynająć PKP Intercity lokomotywy na 200 km/h

Tabor i technika

Zobacz również:

Pozostałe z wątku:

PKP PLK: ETCS LS powstanie na głównych liniach?

Infrastruktura

PKP PLK: ETCS LS powstanie na głównych liniach?

Roman Czubiński 05 czerwca 2025

Tylko Cargounit chce wynająć PKP Intercity lokomotywy na 200 km/h

Tabor i technika

Zobacz również:

Kongresy
SZKOLENIE ON-LINE
Śledź nasze wiadomości:
Zapisz się do newslettera:
Podanie adresu e-mail oraz wciśnięcie ‘OK’ jest równoznaczne z wyrażeniem zgody na:
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa na podany adres e-mail newsletterów zawierających informacje branżowe, marketingowe oraz handlowe.
  • przesyłanie przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa (dalej: TOR), na podany adres e-mail informacji handlowych pochodzących od innych niż TOR podmiotów.
Podanie adresu email oraz wyrażenie zgody jest całkowicie dobrowolne. Podającemu przysługuje prawo do wglądu w swoje dane osobowe przetwarzane przez Zespół Doradców Gospodarczych TOR sp. z o. o. z siedzibą w Warszawie, adres: Sielecka 35, 00-738 Warszawa oraz ich poprawiania.
Współpraca:
Transport Publiczny
Rynek Lotniczy
Rynek Infrastruktury
TOR Konferencje
ZDG TOR
ZDG TOR
© ZDG TOR Sp. z o.o. | Powered by BM5