Kilka miesięcy ma potrwać szczegółowa inwentaryzacja zasobów taborowych, którą przeprowadza właśnie PKP Intercity. Kompletny plan taborowy będzie znany w kolejnych miesiącach. W związku z tymi działaniami PKP Intercity nie zdradza, gdzie trafią wagony z pociągów, które sukcesywnie zastępują składy Pendolino.
Od lutego PKP Intercity sukcesywnie zastępuje tradycyjne składy wagonowe EIC pociągami ED250 Pendolino kursujące na trasie pomiędzy Trójmiastem, Warszawą, Wrocławiem, Katowicami i Krakowem. W związku z opóźnieniami dopiero w czerwcu wszystkie Pendolino znajdą się w eksploatacji. Zgodnie z założeniami wykorzystywanych będzie 17 składów a 3 będą stanowiły rezerwę (lub w naprawie). PKP Intercity nie zdradza, do których pociągów trafią wagony z EIC zastąpione EIP. Powodem ma być inwentaryzacja taboru.
"Pełna inwentaryzacja parku taborowego"
– Obecnie przeprowadzamy pełną inwentaryzację parku taborowego. Po jej zakończeniu będziemy mogli planować nowe zestawienia. Więcej będziemy mogli powiedzieć w momencie przygotowania kompletnego planu taborowego, czyli w kolejnych miesiącach. Inwentaryzacja posiadanego taboru to normalna praktyka firm eksploatujących tak znaczące zasoby. Przeprowadzana jest cyklicznie i stanowi część m.in. procesu przygotowywania planu taborowego np. do kolejnego rozkładu jazdy. W naszej sytuacji jest to o tyle istotny proces w kontekście prowadzonego programu inwestycyjnego – powiedziała Beata Czemerajda z biura prasowego PKP Intercity.
Z informacji, do których dotarliśmy wynika jednak, że spółka posiada narzędzia umożliwiające regularne, praktycznie codzienne kontrole stanu taborowego odpowiednio w poszczególnych typach wagonów a spółka miała w przeszłości nie przeprowadzać tak zwanej inwentaryzacji. Po co zatem obecne działania? – Korzystamy z różnych narzędzi i dzięki temu obraz jest kompletny. W tym roku po raz pierwszy w historii firmy nastąpi zasadnicza zmiana w zasobach taborowych spółki. Wiemy ile i jakie mamy wagony i lokomotywy. Każdego dnia informacje te są raportowane w firmie. Jednak nigdy nie czekała nas tak duża zmiana taborowa. Plan taborowy na nowy rozkład jazdy przygotowywany praktycznie z rocznym wyprzedzeniem. Tego nie robi się w tydzień – podkreśliła Beata Czemerajda.
Gdzie trafią wagony z EIC?
Zgodnie z informacjami opublikowanymi przez PKP Polskie Linie Kolejowe oraz PKP Intercity można wnioskować, że wagony dotychczas kursujące w połączeniach EIC trafią m.in. do sezonowych połączeń EIC „Fregata” z Krakowa do Kołobrzegu czy EIC „Jantar” z Warszawy do Helu i Kołobrzegu.