PKP Intercity czuje się odpowiedzialne za sytuację, która miała miejsce 15 grudnia w peronach stacji Kraków Główny. Niedopatrzenie przy łączeniu składu wagonowego TLK Małopolska doprowadziło do znacznych opóźnień pociągów uruchamianych ze stacji.
– Pragniemy przeprosić wszystkich pasażerów, którzy zostali narażeni na niedogodności i opóźnienia w związku z sytuacją, do której doszło 15 grudnia na dworcu Kraków Główny. Wynikła ona z problemów z rozdzieleniem grup wagonów pociągu 53100/1 „Małopolska”, kierowanych do Zakopanego oraz do Krynicy. Przestawienie składów wymagało dodatkowej pracy manewrowej. Przy równoczesnym ograniczeniu związanym z pracami inwestycyjnymi na dworcu spowodowało to opóźnienia z wjazdami na stację innych pociągów – poinformowało biuro prasowe PKP Intercity.
Aby uniknąć powtórki sytuacji przewoźnik podjął decyzję o zmianie od 16 grudnia zestawienia pociągu 53100/1 „Małopolska”, odwracając zestawienie wagonów, pozwalające na ograniczenie pracy manewrowej w stacji Kraków Główny. O problemach w Krakowie
poinformowaliśmy jeszcze 15 grudnia. Jeden z naszych czytelników napisał do nas, że zarówno UTK, jak i PKP Intercity informował o możliwych problemach z zestawieniem wagonów na kilka dni przed uruchomieniem pociągu. Niestety 15 grudnia przez sporą część dnia nie działała także aplikacja infopasażer, za pomocą której można sprawdzić opóźnienie swojego pociągu.
– Chcemy podkreślić, że komfort i satysfakcja podróżnych mają zawsze priorytetowe znaczenie dla naszej spółki. Pragniemy jednocześnie przypomnieć, że każdy pasażer ma prawo i możliwość złożenia reklamacji. Taki wniosek można złożyć w jednej z wyznaczonych do tego kas biletowych, znajdujących się na największych stacjach w kraju, za pośrednictwem poczty lub formularza na stronie intercity.pl – napisało biuro prasowe przewoźnika, przypominając o tym, że reklamacja rozpatrywana jest indywidualnie, w terminie do 30 dni. Pasażer powinien zawrzeć w niej dane osobowe, dołączyć bilet oraz opisać zdarzenie. Odpowiednie formularze i więcej informacji na temat reklamacji można znaleźć
na stronie internetowej PKP Intercity.